Další operace by měla zeslabit problémy s hybností ruky a celé paže, které má Polák od své nehody v rally. Rozhodne se v zimě, Kubica je ale realistou.
Cílem Roberta Kubici je postavit se osudu a zabojovat se svým zraněním. Ještě vloni viděl Polák svůj možný návrat do F1 jako prakticky beznadějný a vylučoval také možnost návratu do jakéhokoliv monopostu. Teď to ale vypadá, že si kromě angažmá ve WRC stále pohrává s myšlenkou návratu do F1. V cestě mu samozřejmě stále stojí omezení jeho ruky, která si přivodil nehodou v rally v roce 2011.
Díky další operaci by se mu měla otevřít nová perspektiva. V rozhovoru pro BBC ale rodák z Krakova brzdí velká očekávání. "Musím zůstat realistou. Pokud bych se rozhodl pro to riskovat ten pokus a vrátit se, tak bych musel v zimě znovu pod nůž - možná je to s pomocí doktorů a trochy štěstí možné." O rizicích tohoto zákroku ale Robert Kubica nemluvil.
Veškerá poranění ruky jsou po takřka třech letech vyléčena, nicméně jejich následky Robert pociťuje každý den. "Moje paže a ruka jsou v pořádku. Co se týče pohyblivosti, tak se už něco zlepšilo. Co se týče omezení, tak je to stále stejné." V úzkém kokpitu F1 by to Robert tedy stále nezvládl. My ještě dodáváme, že se stačí podívat na jakékoliv video z dojezdu do cíle nějaké rychlostní zkoušky a způsob sundávání jeho levé závodnické rukavice...
Robert Kubica s Toto Wolffem při testech speciálu DTM v roce 2013(foto: Daimler AG)
Kubica si tedy po posledním podniku WRC, Wales Rally GB, která se jede od 13.11. do 16.11., vezme nějaký čas na to, aby prověřil svoje možnosti. Tou dobou mu také vyprší aktuální smlouva s M-Sportem. "Chce to ještě další operace a jsou to tu určité možnosti. Jakmile skončí sezona, tak se na to podívám. Bylo by snem vrátit se do Formule 1."
Otázkou ale je, jak je na tom Robert psychicky. Jeho test s vozem DTM zkraje roku 2013 ukázal, že je stále rychlým, sportovní šéf Mercedesu, Toto Wolff, ale tehdy poznamenal, že "démony z jeho hlavy" nikdy úplně nedostane. Věkově by na návrat Kubica pomýšlet ještě mohl - je mu 29 let, musel by ale najít tým, který by byl ochoten jít do určitého rizika, což by asi těžko byla nějaká špičková stáj.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.