Další operace by měla zeslabit problémy s hybností ruky a celé paže, které má Polák od své nehody v rally. Rozhodne se v zimě, Kubica je ale realistou.
Cílem Roberta Kubici je postavit se osudu a zabojovat se svým zraněním. Ještě vloni viděl Polák svůj možný návrat do F1 jako prakticky beznadějný a vylučoval také možnost návratu do jakéhokoliv monopostu. Teď to ale vypadá, že si kromě angažmá ve WRC stále pohrává s myšlenkou návratu do F1. V cestě mu samozřejmě stále stojí omezení jeho ruky, která si přivodil nehodou v rally v roce 2011.
Díky další operaci by se mu měla otevřít nová perspektiva. V rozhovoru pro BBC ale rodák z Krakova brzdí velká očekávání. "Musím zůstat realistou. Pokud bych se rozhodl pro to riskovat ten pokus a vrátit se, tak bych musel v zimě znovu pod nůž - možná je to s pomocí doktorů a trochy štěstí možné." O rizicích tohoto zákroku ale Robert Kubica nemluvil.
Veškerá poranění ruky jsou po takřka třech letech vyléčena, nicméně jejich následky Robert pociťuje každý den. "Moje paže a ruka jsou v pořádku. Co se týče pohyblivosti, tak se už něco zlepšilo. Co se týče omezení, tak je to stále stejné." V úzkém kokpitu F1 by to Robert tedy stále nezvládl. My ještě dodáváme, že se stačí podívat na jakékoliv video z dojezdu do cíle nějaké rychlostní zkoušky a způsob sundávání jeho levé závodnické rukavice...
Robert Kubica s Toto Wolffem při testech speciálu DTM v roce 2013(foto: Daimler AG)
Kubica si tedy po posledním podniku WRC, Wales Rally GB, která se jede od 13.11. do 16.11., vezme nějaký čas na to, aby prověřil svoje možnosti. Tou dobou mu také vyprší aktuální smlouva s M-Sportem. "Chce to ještě další operace a jsou to tu určité možnosti. Jakmile skončí sezona, tak se na to podívám. Bylo by snem vrátit se do Formule 1."
Otázkou ale je, jak je na tom Robert psychicky. Jeho test s vozem DTM zkraje roku 2013 ukázal, že je stále rychlým, sportovní šéf Mercedesu, Toto Wolff, ale tehdy poznamenal, že "démony z jeho hlavy" nikdy úplně nedostane. Věkově by na návrat Kubica pomýšlet ještě mohl - je mu 29 let, musel by ale najít tým, který by byl ochoten jít do určitého rizika, což by asi těžko byla nějaká špičková stáj.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.