Bývalý jezdec Formule 1 Robert Kubica promluvil o nehodě Julese Bianchiho v Suzuce a současné Formuli 1. Ta podle něj nikdy nemůže být 100% bezpečná.
Devětadvacetiletý Polák sám utrpěl těžká zranění při nehodě, když si před začátkem sezóny 2011 odskočil zazávodit do italské rallye. Jaká byla jeho reakce poté, co shlédl další velkou havárii v F1, kde za žlutých vlajek vylétl z dráhy Bianchi ve stejném místě jako Sutil, jehož formuli právě odklízel těžký traktor?
"Když to vidíte, tak se ptáte, jak je tohle možné? Žel, může se to stát. V motorsportu existuje vždy riziko," hodnotí pro BBC Kubica, který v F1 jednu velkou havárii přečkal poté, co v Montrealu narazil do betonové zídky a skončil v naprosto zdemolovaném monopostu o stovky metrů dále. Tehdy při nárazu v 290km/h rychlosti přečkal přetížení 28 G a jako zázrakem utrpěl pouze pohmožděniny a podvrtnutí kotníku.
Poukázal také na podobnou nehodu, k níž došlo během Velké ceny Evropy 2007 na Nürburgringu. Tehdy ztratil Vitantonio Liuzzi kontrolu nad svým Toro Rosso při brzdění do první zatáčky. Dostal smyk, roztočil se, těsně minul safety car a lehce narazil do traktoru, který vyjel odklidit jiné vozy. Tehdy naštěstí ke zranění nedošlo.
"Byl OK a nikdo si nevšiml, že to mohlo být nebezpečné. FIA odvádí úžasnou práci při zlepšování různých věcí a tohle ukazuje, že je stále co zlepšovat. Také to však odhaluje, že tam stále hrozí nebezpečí - je součásti sportu. I když si myslíte, že je bezpečný, tak nebezpečí hrozí stále," pokračuje Kubica.
Robert Kubica při testu vozu DTM ve španělské Valencii (foto: Daimler AG)
"Zapomínáme na to, jak může být motorsport nebezpečný. Můj případ není stejný, měl jsem ale smůlu a štěstí - můžete to vidět ze dvou stran. Julesovi a jeho rodině přeji všechno nejlepší, modlím se za něj.
Znám ho docela dobře, je to příjemný kluk a má velký talent. Nezáleží ale na tom, kolik má talentu nebo zda je či není kamarád - nebezpečí přetrvává," varuje Kubica, který v současné době závodí ve WRC za tým M-Sport. Od své havárie v rallye se plně nezotavil a jeho paže mu žel neumožňuje návrat do F1.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.