Bývalý jezdec Formule 1 Robert Kubica promluvil o nehodě Julese Bianchiho v Suzuce a současné Formuli 1. Ta podle něj nikdy nemůže být 100% bezpečná.
Devětadvacetiletý Polák sám utrpěl těžká zranění při nehodě, když si před začátkem sezóny 2011 odskočil zazávodit do italské rallye. Jaká byla jeho reakce poté, co shlédl další velkou havárii v F1, kde za žlutých vlajek vylétl z dráhy Bianchi ve stejném místě jako Sutil, jehož formuli právě odklízel těžký traktor?
"Když to vidíte, tak se ptáte, jak je tohle možné? Žel, může se to stát. V motorsportu existuje vždy riziko," hodnotí pro BBC Kubica, který v F1 jednu velkou havárii přečkal poté, co v Montrealu narazil do betonové zídky a skončil v naprosto zdemolovaném monopostu o stovky metrů dále. Tehdy při nárazu v 290km/h rychlosti přečkal přetížení 28 G a jako zázrakem utrpěl pouze pohmožděniny a podvrtnutí kotníku.
Poukázal také na podobnou nehodu, k níž došlo během Velké ceny Evropy 2007 na Nürburgringu. Tehdy ztratil Vitantonio Liuzzi kontrolu nad svým Toro Rosso při brzdění do první zatáčky. Dostal smyk, roztočil se, těsně minul safety car a lehce narazil do traktoru, který vyjel odklidit jiné vozy. Tehdy naštěstí ke zranění nedošlo.
"Byl OK a nikdo si nevšiml, že to mohlo být nebezpečné. FIA odvádí úžasnou práci při zlepšování různých věcí a tohle ukazuje, že je stále co zlepšovat. Také to však odhaluje, že tam stále hrozí nebezpečí - je součásti sportu. I když si myslíte, že je bezpečný, tak nebezpečí hrozí stále," pokračuje Kubica.
Robert Kubica při testu vozu DTM ve španělské Valencii (foto: Daimler AG)
"Zapomínáme na to, jak může být motorsport nebezpečný. Můj případ není stejný, měl jsem ale smůlu a štěstí - můžete to vidět ze dvou stran. Julesovi a jeho rodině přeji všechno nejlepší, modlím se za něj.
Znám ho docela dobře, je to příjemný kluk a má velký talent. Nezáleží ale na tom, kolik má talentu nebo zda je či není kamarád - nebezpečí přetrvává," varuje Kubica, který v současné době závodí ve WRC za tým M-Sport. Od své havárie v rallye se plně nezotavil a jeho paže mu žel neumožňuje návrat do F1.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.