Šéf Red Bullu Christian Horner hovoří o vývoji pohonných jednotek. Renault podle něj sice tvrdě pracuje, ale náskok Mercedesu se ani v posledních závodech nepodařilo stáhnout. Navíc podle něj ve Viry během chvilky zapomínají na to, na čem se dohodli.
V Rusku Lotus potvrdil, že příští rok odchází od Renaultu, který tak bude pohonné jednotky dodávat pouze třem týmům: Caterhamu, Red Bullu a Toro Rosso. Jak tento krok vnímá Horner? "Myslím, že pokud jde o Red Bull, pak to bude malý rozdíl. Ale pokud jde o Renault, umožní jim to se plně soustředit na jedno řešení: na Red Bull."
"Samozřejmě, že jsou před nimi nějaké výzvy, pro Renault šlo o katastrofální rok a extrémně tvrdě pracují na stažení náskoku Mercedesu." To se však k mrzutosti Red Bullu ani po 16 závodech nedaří. Proč?
"Problémem je to, že jde tak trochu o pohyblivý cíl, protože v jedné chvíli se na něčem dohodneme, a pak sil lidé najednou nemohou vzpomenout na to, s čím souhlasili, a mění svůj názor. Takže momentálně máme co řešit," prozrazuje Horner.
"Renault samozřejmě pracuje extrémně tvrdě na tom, aby stáhli náskok Mercedesu, totéž určitě platí pro Ferrari a vyrovnat se mu bude snažit Honda při svém vstupu. Ale jak jsme mohli vidět z výkonnosti v posledních několika týdnech, stále jde o celkem velký rozdíl, proto když se zaměří na jeden tým, na který se budou soustředit, tak to může být pro Red Bullu jedině pozitivní," dodává.
Red Bully dojely v posledním závodě v Rusku až na 7. a 8. místě, Horner je ze stáléztráty Renaultu a vnitřních neshod frustrovaný (foto: Red Bull Racing)
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.