Šéf Red Bullu Christian Horner hovoří o vývoji pohonných jednotek. Renault podle něj sice tvrdě pracuje, ale náskok Mercedesu se ani v posledních závodech nepodařilo stáhnout. Navíc podle něj ve Viry během chvilky zapomínají na to, na čem se dohodli.
V Rusku Lotus potvrdil, že příští rok odchází od Renaultu, který tak bude pohonné jednotky dodávat pouze třem týmům: Caterhamu, Red Bullu a Toro Rosso. Jak tento krok vnímá Horner? "Myslím, že pokud jde o Red Bull, pak to bude malý rozdíl. Ale pokud jde o Renault, umožní jim to se plně soustředit na jedno řešení: na Red Bull."
"Samozřejmě, že jsou před nimi nějaké výzvy, pro Renault šlo o katastrofální rok a extrémně tvrdě pracují na stažení náskoku Mercedesu." To se však k mrzutosti Red Bullu ani po 16 závodech nedaří. Proč?
"Problémem je to, že jde tak trochu o pohyblivý cíl, protože v jedné chvíli se na něčem dohodneme, a pak sil lidé najednou nemohou vzpomenout na to, s čím souhlasili, a mění svůj názor. Takže momentálně máme co řešit," prozrazuje Horner.
"Renault samozřejmě pracuje extrémně tvrdě na tom, aby stáhli náskok Mercedesu, totéž určitě platí pro Ferrari a vyrovnat se mu bude snažit Honda při svém vstupu. Ale jak jsme mohli vidět z výkonnosti v posledních několika týdnech, stále jde o celkem velký rozdíl, proto když se zaměří na jeden tým, na který se budou soustředit, tak to může být pro Red Bullu jedině pozitivní," dodává.
Red Bully dojely v posledním závodě v Rusku až na 7. a 8. místě, Horner je ze stáléztráty Renaultu a vnitřních neshod frustrovaný (foto: Red Bull Racing)
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.