Šéf Red Bullu Christian Horner hovoří o vývoji pohonných jednotek. Renault podle něj sice tvrdě pracuje, ale náskok Mercedesu se ani v posledních závodech nepodařilo stáhnout. Navíc podle něj ve Viry během chvilky zapomínají na to, na čem se dohodli.
V Rusku Lotus potvrdil, že příští rok odchází od Renaultu, který tak bude pohonné jednotky dodávat pouze třem týmům: Caterhamu, Red Bullu a Toro Rosso. Jak tento krok vnímá Horner? "Myslím, že pokud jde o Red Bull, pak to bude malý rozdíl. Ale pokud jde o Renault, umožní jim to se plně soustředit na jedno řešení: na Red Bull."
"Samozřejmě, že jsou před nimi nějaké výzvy, pro Renault šlo o katastrofální rok a extrémně tvrdě pracují na stažení náskoku Mercedesu." To se však k mrzutosti Red Bullu ani po 16 závodech nedaří. Proč?
"Problémem je to, že jde tak trochu o pohyblivý cíl, protože v jedné chvíli se na něčem dohodneme, a pak sil lidé najednou nemohou vzpomenout na to, s čím souhlasili, a mění svůj názor. Takže momentálně máme co řešit," prozrazuje Horner.
"Renault samozřejmě pracuje extrémně tvrdě na tom, aby stáhli náskok Mercedesu, totéž určitě platí pro Ferrari a vyrovnat se mu bude snažit Honda při svém vstupu. Ale jak jsme mohli vidět z výkonnosti v posledních několika týdnech, stále jde o celkem velký rozdíl, proto když se zaměří na jeden tým, na který se budou soustředit, tak to může být pro Red Bullu jedině pozitivní," dodává.
Red Bully dojely v posledním závodě v Rusku až na 7. a 8. místě, Horner je ze stáléztráty Renaultu a vnitřních neshod frustrovaný (foto: Red Bull Racing)
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.