Felipeho Massu naštvala volba Pirelli, které oznámilo, že pro Velkou cenu Brazílie přiveze ty nejtvrdší dvě směsi ze svého portfolia F1 pneumatik.
Po Velké ceně Ruska se na Pirelli snesla kritika za to, že přispěla k nudnějšímu závodu svou příliš konzervativní volbou pneumatik. Nico Rosberg dokázal na jediné směsi-středně tvrdých gum ujet 52 z 53 kol a nebylo by pro něj problémem na nich ujet celou vzdálenost závodu (viz přehled pneumatikových strategií). Italský výrobce má při tom za cíl 2 - 3 zastávky.
Massa zkritizoval Pirelli po odhalení směsí (psali jsme zde) pro jeho domácí závod: do Interlagosu totiž dodá středně-tvrdou a tvrdou směs, které podle zkušeného pilota Williamsu mohou být za chladnějších podmínek dokonce nebezpečné.
"Je to nebezpečné, velmi nebezpečné. Interlagos nikdy nebyl okruhem, kde byste potřebovali tvrdé a středně-tvrdé [pneumatiky]. Bylo by tam dokonce možné jezdit na super-měkkých a měkkých. Nebo když jste konzervativní, možná na měkkých a středně-tvrdých," hovoří Massa o trati, kterou dobře zná.
"Tohle je naprosto nepřijatelné. Může být chladno, může být vlhko. Myslím si, že to na tvrdých pneumatikách může být dokonce nebezpečné. Letos na Interlagu položili nový asfalt. A kdykoliv jezdíme na novém asfaltu, je to pro pneumatiky mnohem snazší. Takže nemám ponětí, proč [tak Pirelli rozhodlo]," rozčiluje se Brazilec.
Tvrdí, že svou výtku probíral přímo se zástupcem Pirelli: "Řekl, že mám pravdu. A já mu odvětil, že to musí změnit. On k tomu dodal, že to nemůže rozhodnout. Takže jsem ho požádal, ať zajde za někým, kdo o tom rozhoduje. Závod není zítra."
Felipe Massa by doma závodil nejraději na super-měkkých a měkkých pneumatikách,rozhodnutí Pirelli jej rozčílilo (foto: Williams F1 Team)
Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery tuto situaci komentuje slovy: "V historii jsme do Brazílie vždy vozili tvrdé pneumatiky. Když tam je teď nový asfalt, znovu to zkontrolujeme. Pokud se najdou technické důvody pro měkčí směsi, budeme o tom hovořit."
Příliš konzervativní volba Pirelli pro Rusko se dá možná částečně pochopit - šlo o zcela nové místo, o kterém neměli žádná data, nevěděli, jaký bude asfalt a teploty. O to překvapivější ja ale volba pro Brazílii - trať, kterou už velmi dobře znají.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.