Felipeho Massu naštvala volba Pirelli, které oznámilo, že pro Velkou cenu Brazílie přiveze ty nejtvrdší dvě směsi ze svého portfolia F1 pneumatik.
Po Velké ceně Ruska se na Pirelli snesla kritika za to, že přispěla k nudnějšímu závodu svou příliš konzervativní volbou pneumatik. Nico Rosberg dokázal na jediné směsi-středně tvrdých gum ujet 52 z 53 kol a nebylo by pro něj problémem na nich ujet celou vzdálenost závodu (viz přehled pneumatikových strategií). Italský výrobce má při tom za cíl 2 - 3 zastávky.
Massa zkritizoval Pirelli po odhalení směsí (psali jsme zde) pro jeho domácí závod: do Interlagosu totiž dodá středně-tvrdou a tvrdou směs, které podle zkušeného pilota Williamsu mohou být za chladnějších podmínek dokonce nebezpečné.
"Je to nebezpečné, velmi nebezpečné. Interlagos nikdy nebyl okruhem, kde byste potřebovali tvrdé a středně-tvrdé [pneumatiky]. Bylo by tam dokonce možné jezdit na super-měkkých a měkkých. Nebo když jste konzervativní, možná na měkkých a středně-tvrdých," hovoří Massa o trati, kterou dobře zná.
"Tohle je naprosto nepřijatelné. Může být chladno, může být vlhko. Myslím si, že to na tvrdých pneumatikách může být dokonce nebezpečné. Letos na Interlagu položili nový asfalt. A kdykoliv jezdíme na novém asfaltu, je to pro pneumatiky mnohem snazší. Takže nemám ponětí, proč [tak Pirelli rozhodlo]," rozčiluje se Brazilec.
Tvrdí, že svou výtku probíral přímo se zástupcem Pirelli: "Řekl, že mám pravdu. A já mu odvětil, že to musí změnit. On k tomu dodal, že to nemůže rozhodnout. Takže jsem ho požádal, ať zajde za někým, kdo o tom rozhoduje. Závod není zítra."
Felipe Massa by doma závodil nejraději na super-měkkých a měkkých pneumatikách,rozhodnutí Pirelli jej rozčílilo (foto: Williams F1 Team)
Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery tuto situaci komentuje slovy: "V historii jsme do Brazílie vždy vozili tvrdé pneumatiky. Když tam je teď nový asfalt, znovu to zkontrolujeme. Pokud se najdou technické důvody pro měkčí směsi, budeme o tom hovořit."
Příliš konzervativní volba Pirelli pro Rusko se dá možná částečně pochopit - šlo o zcela nové místo, o kterém neměli žádná data, nevěděli, jaký bude asfalt a teploty. O to překvapivější ja ale volba pro Brazílii - trať, kterou už velmi dobře znají.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace