Vážná nehoda Julese Bianchiho během minulého závodu v Japonsku pochopitelně zvedla vlnu reakcí. Dnes se sešli zástupci FIA s týmy, aby probrali změny v bezpečnosti jezdců na trati.
Podle FIA Bianchi před zatáčkou č.7 v Suzuce , kde se odstraňoval Sauber Adriana Sutila, zpomalil, avšak zároveň dodávají, že nikdo nezpomalil dostatečně. Zpomalení je v současné chvíli na úsudku pilotů a Charlie Whiting by nyní chtěl zavést povinný rychlostní limit.
"Musíme se poučit a chceme to s tými a jezdci prodiskutovat, abychom se ujistili, že najdeme správné řešení. Myslím, že jsme přišli na to, že by závodníci neměli rozhodovat o tom, jak moc zpomalí. Bylo by lepší zavést systém, který jasně stanoví, jak moc v určitých podmínkách musíte zpomalit. Na tom budeme pracovat, na snaze o zavedení jakéhosi rychlostního limitu, určitou jasně stanovenou kontrolou rychlosti."
Něco, co v současné chvíli funguje za safety carem, by tedy bylo rozšířeno i v případě, kdy budou vyvěšeny žluté vlajky a rychlost by byla automaticky omezována. Padl také návrh na určité kryty odtahových vozidel.
Here are the key points from race director Charlie Whiting's briefing regarding Jules Bianchi's crash. #SSNHQ pic.twitter.com/gE6YkWFd9A
— Sky Sports News HQ (@SkySportsNewsHQ) October 10, 2014
Graem Lowdon, šéf týmu Marussia, který ve svém domácím závodě pojede jen s jedním vozem, byl také dotázán na telemetrii z vozu mladého Francouze před onou nehodou.
"Nemohu jít do detailů a myslím, že něco takového vyžaduje řádné prošetření. Skvělé na vozech formule 1 je, že poskytují obrovské množství dat a můžeme věci analyzovat a poučit se z nich. Podle mého názoru však podobná nehoda nevyžaduje pohled zpět, protože mnohem cennější je pohled dopředu."
George Russell přiznal, že nečeká, že by byl rychlejší než jeho nový týmový kolega, nováček Andrea Kimi Antonelli. Britský jezdec tvrdí, že se dnes necítí rychlejší než při svém debutu ve Formuli 1 v roce 2019, a jedinou výhodou, kterou přináší, jsou zkušenosti nasbírané během šesti let v šampionátu.
McLaren věří, že rivalita mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim nebude ohrožovat týmovou spolupráci v boji o titul. Oba jezdci loni pomohli McLarenu k šesti vítězstvím a prvnímu titulu v Poháru konstruktérů po 26 letech. Po úspěšných testech v Bahrajnu je Norris favoritem.
Liam Lawson, který nahradil Sergia Péreze v Red Bullu, ví, že hned neporazí Maxe Verstappena, ale chce využít jeho zkušenosti k co nejrychlejšímu zlepšení. I když první dojmy z vozu RB21 byly pozitivní, Lawson přiznal, že kvůli omezenému času na testování nemá dostatek informací pro hlubší hodnocení.
Lando Norris má v plánu bojovat o titul mistra světa v roce 2025 a vyzvat Maxe Verstappena o sesazení z trůnu. Pokud se mu to podaří, nejen že překazí Verstappenovu snahu o pátý titul v řadě, ale také zhatí jeho ambice vyrovnat historický rekord Michaela Schumachera.
Velká cena Austrálie znamená pro tým Williams začátek nové kapitoly. S cílem vrátit se mezi lídry F1 je tento závod pro tým naprosto klíčový.
Nový ročník šampionátu Formule 1 se chystá odstartovat a s ním přicházejí nové naděje a očekávání, které každá nová sezóna přináší.
Max Verstappen by mohl i bez dominantního vozu bojovat o titul, i kdyby měl k dispozici druhý nebo třetí nejrychlejší auto. Loňské problémy Red Bullu neohrozily jeho výkon, a jeho schopnost přizpůsobit se novým podmínkám by mohla být klíčová v nadcházející sezóně. Helmut Marko zdůraznil, že ačkoli McLaren vykázal silnou konkurenceschopnost, skutečné měřítko výkonnosti se ukáže až v závodech, kde Red Bull stále spoléhá na Verstappenovu genialitu.
Každý start nové sezóny Formule 1 je napínavý, ale stejně tak budí emoce i návrat populárního seriálu Drive to Survive. Lando Norris si však nebral servítky a odhalil, co mu na nové řadě vadí.
Sezóna Formule 1 2025 bude poslední pod současným cyklem pravidel, přičemž i přesto se letos některé předpisy mění. Přinášíme vám přehled všech klíčových informací, které byste měli vědět před startem nadcházejícího ročníku.
Lewis Hamilton se domnívá, že je „nejlépe připravený, jak jen může být“, s ohledem na krátkou dobu, kterou strávil u Ferrari, před jeho závodní premiérou v Austrálii,.
Šéf týmu Cadillac F1 zdůraznil, že výběr amerického jezdce do týmu bude záviset výhradně na jeho sportovních schopnostech a zásluhách, nikoli na národnosti. Tým se chce soustředit na kvalitu a výkon, a jakýkoli jezdec, který bude mít potenciál přispět k úspěchu, bude vítán bez ohledu na jeho původ.
Na Race of Champions v Sydney vyjádřila skupina významných osobností Formule 1 svou podporu Michaelu Schumacherovi a vyzvala sedminásobného mistra světa, aby "pokračoval v boji" během jeho dlouhé a náročné rehabilitace.