Vážná nehoda Julese Bianchiho během minulého závodu v Japonsku pochopitelně zvedla vlnu reakcí. Dnes se sešli zástupci FIA s týmy, aby probrali změny v bezpečnosti jezdců na trati.
Podle FIA Bianchi před zatáčkou č.7 v Suzuce , kde se odstraňoval Sauber Adriana Sutila, zpomalil, avšak zároveň dodávají, že nikdo nezpomalil dostatečně. Zpomalení je v současné chvíli na úsudku pilotů a Charlie Whiting by nyní chtěl zavést povinný rychlostní limit.
"Musíme se poučit a chceme to s tými a jezdci prodiskutovat, abychom se ujistili, že najdeme správné řešení. Myslím, že jsme přišli na to, že by závodníci neměli rozhodovat o tom, jak moc zpomalí. Bylo by lepší zavést systém, který jasně stanoví, jak moc v určitých podmínkách musíte zpomalit. Na tom budeme pracovat, na snaze o zavedení jakéhosi rychlostního limitu, určitou jasně stanovenou kontrolou rychlosti."
Něco, co v současné chvíli funguje za safety carem, by tedy bylo rozšířeno i v případě, kdy budou vyvěšeny žluté vlajky a rychlost by byla automaticky omezována. Padl také návrh na určité kryty odtahových vozidel.
Here are the key points from race director Charlie Whiting's briefing regarding Jules Bianchi's crash. #SSNHQ pic.twitter.com/gE6YkWFd9A
— Sky Sports News HQ (@SkySportsNewsHQ) October 10, 2014
Graem Lowdon, šéf týmu Marussia, který ve svém domácím závodě pojede jen s jedním vozem, byl také dotázán na telemetrii z vozu mladého Francouze před onou nehodou.
"Nemohu jít do detailů a myslím, že něco takového vyžaduje řádné prošetření. Skvělé na vozech formule 1 je, že poskytují obrovské množství dat a můžeme věci analyzovat a poučit se z nich. Podle mého názoru však podobná nehoda nevyžaduje pohled zpět, protože mnohem cennější je pohled dopředu."
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.