Šéfka Williamsu volá po zavedení uzavřených kokpitů, přimlouvá se za ně také pilot stáje Ferrari Fernando Alonso. Podle technického ředitele Mercedesu Paddyho Lowa by toto řešení ale Bianchimu stejně nepomohlo - spíše naopak.
Po nehodě Bianchiho požadovali včera piloti řádné prošetření a více informací o incidentu. Podle Sergia Péreze je současná situace "nepřijatelná" a žádá vyjetí safety caru, kdykoliv vyjede traktor k odklízení vozidla.
"Vystavujete traťové komisaře a spoustu lidí v ohrožení, proto potřebujeme safety car, když je traktor na trati. Mohou vám selhat brzdy, mnoho faktorů tedy nečekáte, a když tam je traktor, máte velký problém," říká Pérez s tím, že při žlutých vlajkách piloti stejně zpomalují jen minimálně a dále jedou, co to dá.
Felipe Massa požaduje prošetření každého detailu Bianchiho nehody a jeho šéfka Claire Williamsová bude usilovat o zavedení uzavřených kokpitů: "Musíme se podívat na všechny dostupné možnosti."
"Ať už půjde o uzavřený kokpit či nikoliv, tak tyto rozhovory musí v zákulisí probíhat. Bezpečnost je nadřazená všemu, proto musíme najít způsob, jak maximálně ochránit jezdce. Nemyslím si, že by byl vzhled aut důležitý," říká šéfka Williamsu.
Pro uzavřené kokpity je i Alonso, který na startu Velké ceny Belgie 2012 mále přišel o život, když mu kolem hlavy prolétl Lotus Romaina Grosjeana: "Pokud to je realizovatelné, neměli bychom tuto možnost vylučovat."
Romain Grosjean v Belgii před 2 roky těsně minul Alonsovu hlavu
Spousta lidí však varuje před zbrklými akcemi v důsledku Bianchiho nehody. Podle Paddyho Lowa z Mercedesu by jeho případě uzavřený kokpit ani ochranný oblouk před ním nic neřešil: "Pokud by se ochranný oblouk utrhnul, pak by měl kolem hlavy ještě více trosek - a to by mohlo být ještě nebezpečnější."
Týmy se otázkou zavedení uzavřených kokpitů zabývaly již loni, na konec je ale zamítly - o důvodech jsme psali zde. Také 90 % čtenářů F1news.cz je dle našeho průzkumu proti tomuto řešení.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.