Pirelli dnes oznámilo nominace pro poslední tři závody letošní sezóny, které se pojedou ve Spojených státech, v Brazílii a v Abú Zabí.
Na Okruh Amerik (Circuit of the Americas) do Austinu přiveze italský výrobce měkkou (žluté zbarvení) a středně-tvrdou (bílá barva) směs. První jmenovaná je letos nejčastěji používanou a dobře vyhovuje široké škále požadavků texaského okruhu.
V Sao Paulu se dočkáme těch nejtvrdších gum: středně- tvrdé a tvrdé (oranžová barva). Okruh Interlagos sice obsahuje nejkratší kolo letošního kalendáře, energetické požadavky jsou ale vysoké a jedna zatáčka navazuje na druhou. Závodí se proti směru hodinových ručiček a brazilský asfalt je hodně drsný.
Naproti tomu Abú Zabí má jeden z nejhladších asfaltů vůbec a Pirelli zde často po svém vstupu do F1 testovalo. Velká cena se jede večer, kdy teploty klesají, proto je nejvhodnější kombinace super-měkkých (červené zbarvení) a měkkých pneumatik, což klade větší důraz na strategie. Finále letošní sezóny bude letos ohodnoceno dvojnásobným množstvím bodů.
Tento víkend v Soči nasadí Pirelli měkkou a středně-tvrdou směs, jak jsme vás informovali již dříve.
Přehled všech doposud oznámených směsí v sezóně 2014V letošním ročníku tedy Pirelli použije celkem 6krát superměkkoku a tvrdou směs, měkkou a středně-tvrdou 13krát.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.
George Russell letos podává silné výkony a drží se na čtvrtém místě šampionátu, přesto Mercedes zatím neprodloužil jeho smlouvu, která vyprší na konci roku 2025. Spekuluje se, že tým vyčkává kvůli možné dostupnosti Maxe Verstappena.
Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Aston Martin očekává vylepšení od Imoly, ale zůstává obezřetný a drží se dlouhodobého plánu. Alonso dál opakuje cíl stát se mistry světa v roce 2026, zatímco Cowell hájí strategii jako součást širší vize.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.