Po několika nehodách se loni hovořilo o zvýšení bezpečnosti prostřednictvím zavedení uzavřených kokpitů ve Formuli 1. Proč tento krok špičkové stáje zamítly?
Podle šéfa výkonnosti Williamsu Roba Smedleyho by s jejich zavedením během krátkého časového období z technického hlediska nebyl problém. Týmům se tento nápad ale nezamlouval kvůli tomu, že by podle nich vozy šokovaly otřesným vzhledem.
Po Bianchiho nehodě minulou neděli v Suzuce se o uzavřených kokpitech znovu začalo hovořit. FIA loni přemýšlela také o zavedení ochranného oblouku před pilotem. Kvůli nákladné práci na vývoj uzavřených kokpitů však požadovala podporu týmů.
Schůzky se tehdy účastnili vůdčí osobnosti F1 - Bernie Ecclestone, šéf Red Bullu Christian Horner, šéf McLarenu Martin Whitmarsh a šéf Mercedesu Ross Brawn však byli proti. Uznávali sice bezpečnostní přínosy dodatečného ochranného oblouku kolem jezdce, esteticky však podle nich do F1 nezapadal.
Horner podle Autosportu prohlásil, že by vozy "šokovaly" špatným vzhledem, podle Whitmarshe by "šokovaly svou ohyzdností." Požadovaly zachování F1 jako závodní kategorie s otevřenými kokpity a ochranné oblouky podle nich zkrátka nebyly cestou, kterou by se měly vydat. V zápisu ze schůzky stojí: "Shodli jsme se na tom, že v projektu nebudeme pokračovat."
Uzavřené kokpity či další ochranné oblouky v přední straně kokpitu by zvýšily bezpečnost, podle týmů se však do F1 nehodí (foto: Scuderia Ferrari)
Vzhledem k Bianchiho nehodě ale není jisté, nakolik by mu takové ochranný oblouk pomohl. Jeho formule vlítla pod záď traktoru, který odklízel Sauber Adriana Sutila, jenž ve stejném místě havaroval o kolo dříve. Horní část Julesovy Marussie zůstala zcela zdemolována.
Mladý Francouz, kterého mělo v hledáčku Ferrari, zůstává v nemocnici. Podle poslední zprávy utrpěl difuzní axonální poranění mozku (tj. poranění a přerušení axonů v bílé hmotě hemisfér a mozkového kmene) - více zde.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.