Týmy se přesouvají do Japonska, kde se o víkendu pojede závod na zajímavém okruhu v Suzuce. Podle pilota Adriana Sutila letos zatáčku 130R sotva projedou na plný plyn.
Pirelli, které na víkend veze ty nejtvrdší směsi ze svého portfolia, přitom ve svém prohlášení píše něco jiného: "Japonsko je charakterizováno vysokým bočním energetickým zatížením v kombinaci s nejnižšími příčnými požadavky během celého roku. Zatáčka č. 15 známá jako 130R se jezdí naplno v rychlosti přes 300 km/h. To vytrvale zatěžuje pneumatiky, přičemž je (a pilota) vystavuje obrovským přetížením. Levá přední pneumatika v Suzuce vykonává nejtěžší práci."
Podle Sutila to ale nebude tak snadné: "Věřím, že to bude kvůli sníženému přítlaku letošních vozů těžké projet naplno velmi rychlou levotočivou zatáčkou 130R." V závodě s plnou nádrží to bude pochopitelně náročné pro všechny, bude však zajímavé sledovat rozdíly v kvalifikaci a to, zda si na průjezd naplno troufnou například Mercedesy a Red Bully.
Do Japonska se přitom německý jezdec Sauberu stejně jako většina ostatních jezdců těší: "Okruh v Suzuce s mnoha rychlými zatáčkami patří k mým oblíbeným. První sektor je obzvlášť náročný, protože obsahuje sekvenci zatáček levá-pravá, které se dají projet velmi rychle."
Oblíbená Sennova esíčka v prvním sektoru (foto: Scuderia Ferrari)
"Z technického pohledu je tato část trati celkem náročná, proto potřebujeme stabilní vůz s velkým přítlakem a přední část, která rychle reaguje při zatáčení. Poslední sektor je dobrý pro předjíždění díky DRS zóně. Obecně je dráha užší ve srovnání s mnoha moderními a únikové zóny obsahují štěrk a trávu, což neponechává prostor chybám," dodává Sutil.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.
Max Verstapen po kvalifikaci v Montrealu, kde skončil druhý za Georgem Russellem, přiznal, že ho opakované otázky o blížícím se trestu startu opravdu rozčilují. Tyto spekulace mu podle jeho slov odvádějí pozornost od závodního víkendu.
Lando Norris nenavázal v Kanadě na formu z předchozích závodů a po trápení v trénincích i kvalifikaci odstartuje až ze sedmé pozice. Na rozdíl od týmového kolegy Piastriho bude muset v závodě dohánět.