Týmy se přesouvají do Japonska, kde se o víkendu pojede závod na zajímavém okruhu v Suzuce. Podle pilota Adriana Sutila letos zatáčku 130R sotva projedou na plný plyn.
Pirelli, které na víkend veze ty nejtvrdší směsi ze svého portfolia, přitom ve svém prohlášení píše něco jiného: "Japonsko je charakterizováno vysokým bočním energetickým zatížením v kombinaci s nejnižšími příčnými požadavky během celého roku. Zatáčka č. 15 známá jako 130R se jezdí naplno v rychlosti přes 300 km/h. To vytrvale zatěžuje pneumatiky, přičemž je (a pilota) vystavuje obrovským přetížením. Levá přední pneumatika v Suzuce vykonává nejtěžší práci."
Podle Sutila to ale nebude tak snadné: "Věřím, že to bude kvůli sníženému přítlaku letošních vozů těžké projet naplno velmi rychlou levotočivou zatáčkou 130R." V závodě s plnou nádrží to bude pochopitelně náročné pro všechny, bude však zajímavé sledovat rozdíly v kvalifikaci a to, zda si na průjezd naplno troufnou například Mercedesy a Red Bully.
Do Japonska se přitom německý jezdec Sauberu stejně jako většina ostatních jezdců těší: "Okruh v Suzuce s mnoha rychlými zatáčkami patří k mým oblíbeným. První sektor je obzvlášť náročný, protože obsahuje sekvenci zatáček levá-pravá, které se dají projet velmi rychle."
Oblíbená Sennova esíčka v prvním sektoru (foto: Scuderia Ferrari)
"Z technického pohledu je tato část trati celkem náročná, proto potřebujeme stabilní vůz s velkým přítlakem a přední část, která rychle reaguje při zatáčení. Poslední sektor je dobrý pro předjíždění díky DRS zóně. Obecně je dráha užší ve srovnání s mnoha moderními a únikové zóny obsahují štěrk a trávu, což neponechává prostor chybám," dodává Sutil.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.