Šéfové týmů začali zkoumat, jak udělat v budoucnu závody obtížnější pro piloty. Tato iniciativa vznikla v rámci snahy učinit F1 zajímavější. Podle šéfů týmů je jedním z důvodů, který odrazuje fanoušky od sledování závodů, domněnka, že je jízda s monoposty moc snadná.
Tento dojem vzniká i s ohledem na četná prohlášení jezdců, kteří tvrdí, že jízda na limitu se současnými vozy již není tak obtížná, jak bývala. K tomu se navíc přidalo rozhodnutí týmu Toro Rosso podepsat s šestnáctiletým Maxem Verstappenem, podle mnohých by dříve tento mladík neměl šanci závod ve svém věku v F1 zvládnout.
V návaznosti na jednání Strategické skupiny se FIA pokusí přezkoumat možnosti, jak učinit řízení vozů obtížnější. Výsledky můžeme očekávat za několik měsíců. Změny by tak mohly přijít již se sezonou 2016. Má se za to, že hlavní oblasti, o kterých se bude uvažovat, jsou úroveň přilnavosti pneumatik, rozměr vozů a aerodynamická výkonnost.
Jezdci vítají vetší změny
Daniel Ricciardo v minulosti připustil, že ačkoliv jsou současná auta technicky velmi komplexní, už nejsou tak těžká na ovládání jako v minulosti: "Z fyzické stránky sice nejde o procházku po parku, ale je to lehčí, než to bylo před pár lety.
Pokud by byla auta rychlejší, pak by byla i obtížnější na řízení. Ale zároveň nechceme učinit auta tak rychlá, jako bývala před deseti roky, tehdy jízda v závěsu nebyla, kvůli rozvířenému vzduchu, prakticky možná. Myslím si, že teď je to docela dobrý kompromis, který ale potřebuje být vypilován."
Návrat o deset let není žádoucí, tehdy kvůli tzv. špinavému vzduchu za autem bylo obtížné následovat jiný vůz (foto: BMW Motorsport)
Také bývalý mistr světa F1, Alain Prost, má za to, že by měla přijít nová generace vozů, se kterými bude jízda obtížnější. Dle něj by se měla vrátit 'pořádná' F1: "Nevím, co se stane s Maxem Verstappenem, ale je pravdou, že nebude mít problém jet s vozem F1. To v mých časech možné absolutně nebylo - tehdy auta byla tak obtížná na řízení.
Každý rok jsme testovali v Portugalsku, testovali jsme až měsíc. Vždy poprvé, když jsme tam dojeli, tak nebylo možné, abychom odjeli celý den, to bylo bez šance! Z pohledu fyzičky to bylo extrémně náročné, což dnes není ten případ.
To ale neznamená, že se chceme vrátit na stejnou úroveň jako předtím. Já si ale myslím, že rychlost aut během závodů není moc dobrá, to platí i pro grip. Je to docela pomalé, myslím, že potřebujeme mít 'pořádnou F1'."
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.