Šéfové týmů začali zkoumat, jak udělat v budoucnu závody obtížnější pro piloty. Tato iniciativa vznikla v rámci snahy učinit F1 zajímavější. Podle šéfů týmů je jedním z důvodů, který odrazuje fanoušky od sledování závodů, domněnka, že je jízda s monoposty moc snadná.
Tento dojem vzniká i s ohledem na četná prohlášení jezdců, kteří tvrdí, že jízda na limitu se současnými vozy již není tak obtížná, jak bývala. K tomu se navíc přidalo rozhodnutí týmu Toro Rosso podepsat s šestnáctiletým Maxem Verstappenem, podle mnohých by dříve tento mladík neměl šanci závod ve svém věku v F1 zvládnout.
V návaznosti na jednání Strategické skupiny se FIA pokusí přezkoumat možnosti, jak učinit řízení vozů obtížnější. Výsledky můžeme očekávat za několik měsíců. Změny by tak mohly přijít již se sezonou 2016. Má se za to, že hlavní oblasti, o kterých se bude uvažovat, jsou úroveň přilnavosti pneumatik, rozměr vozů a aerodynamická výkonnost.
Jezdci vítají vetší změny
Daniel Ricciardo v minulosti připustil, že ačkoliv jsou současná auta technicky velmi komplexní, už nejsou tak těžká na ovládání jako v minulosti: "Z fyzické stránky sice nejde o procházku po parku, ale je to lehčí, než to bylo před pár lety.
Pokud by byla auta rychlejší, pak by byla i obtížnější na řízení. Ale zároveň nechceme učinit auta tak rychlá, jako bývala před deseti roky, tehdy jízda v závěsu nebyla, kvůli rozvířenému vzduchu, prakticky možná. Myslím si, že teď je to docela dobrý kompromis, který ale potřebuje být vypilován."
Návrat o deset let není žádoucí, tehdy kvůli tzv. špinavému vzduchu za autem bylo obtížné následovat jiný vůz (foto: BMW Motorsport)
Také bývalý mistr světa F1, Alain Prost, má za to, že by měla přijít nová generace vozů, se kterými bude jízda obtížnější. Dle něj by se měla vrátit 'pořádná' F1: "Nevím, co se stane s Maxem Verstappenem, ale je pravdou, že nebude mít problém jet s vozem F1. To v mých časech možné absolutně nebylo - tehdy auta byla tak obtížná na řízení.
Každý rok jsme testovali v Portugalsku, testovali jsme až měsíc. Vždy poprvé, když jsme tam dojeli, tak nebylo možné, abychom odjeli celý den, to bylo bez šance! Z pohledu fyzičky to bylo extrémně náročné, což dnes není ten případ.
To ale neznamená, že se chceme vrátit na stejnou úroveň jako předtím. Já si ale myslím, že rychlost aut během závodů není moc dobrá, to platí i pro grip. Je to docela pomalé, myslím, že potřebujeme mít 'pořádnou F1'."
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.