Šéfové týmů začali zkoumat, jak udělat v budoucnu závody obtížnější pro piloty. Tato iniciativa vznikla v rámci snahy učinit F1 zajímavější. Podle šéfů týmů je jedním z důvodů, který odrazuje fanoušky od sledování závodů, domněnka, že je jízda s monoposty moc snadná.
Tento dojem vzniká i s ohledem na četná prohlášení jezdců, kteří tvrdí, že jízda na limitu se současnými vozy již není tak obtížná, jak bývala. K tomu se navíc přidalo rozhodnutí týmu Toro Rosso podepsat s šestnáctiletým Maxem Verstappenem, podle mnohých by dříve tento mladík neměl šanci závod ve svém věku v F1 zvládnout.
V návaznosti na jednání Strategické skupiny se FIA pokusí přezkoumat možnosti, jak učinit řízení vozů obtížnější. Výsledky můžeme očekávat za několik měsíců. Změny by tak mohly přijít již se sezonou 2016. Má se za to, že hlavní oblasti, o kterých se bude uvažovat, jsou úroveň přilnavosti pneumatik, rozměr vozů a aerodynamická výkonnost.
Jezdci vítají vetší změny
Daniel Ricciardo v minulosti připustil, že ačkoliv jsou současná auta technicky velmi komplexní, už nejsou tak těžká na ovládání jako v minulosti: "Z fyzické stránky sice nejde o procházku po parku, ale je to lehčí, než to bylo před pár lety.
Pokud by byla auta rychlejší, pak by byla i obtížnější na řízení. Ale zároveň nechceme učinit auta tak rychlá, jako bývala před deseti roky, tehdy jízda v závěsu nebyla, kvůli rozvířenému vzduchu, prakticky možná. Myslím si, že teď je to docela dobrý kompromis, který ale potřebuje být vypilován."
Návrat o deset let není žádoucí, tehdy kvůli tzv. špinavému vzduchu za autem bylo obtížné následovat jiný vůz (foto: BMW Motorsport)
Také bývalý mistr světa F1, Alain Prost, má za to, že by měla přijít nová generace vozů, se kterými bude jízda obtížnější. Dle něj by se měla vrátit 'pořádná' F1: "Nevím, co se stane s Maxem Verstappenem, ale je pravdou, že nebude mít problém jet s vozem F1. To v mých časech možné absolutně nebylo - tehdy auta byla tak obtížná na řízení.
Každý rok jsme testovali v Portugalsku, testovali jsme až měsíc. Vždy poprvé, když jsme tam dojeli, tak nebylo možné, abychom odjeli celý den, to bylo bez šance! Z pohledu fyzičky to bylo extrémně náročné, což dnes není ten případ.
To ale neznamená, že se chceme vrátit na stejnou úroveň jako předtím. Já si ale myslím, že rychlost aut během závodů není moc dobrá, to platí i pro grip. Je to docela pomalé, myslím, že potřebujeme mít 'pořádnou F1'."
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.