Nelíbí se vám, že inženýři vodí piloty pomocí rádia "za ručičku?" Pomohlo by zatraktivnění závodu a odhalení schopnosti jezdců zákaz radiokomunikace? Možná se dočkáme, v současné době o něm totiž šéfové týmů jednají.
Během Velké ceny Itálie se sešli v rámci Strategické skupiny a projednali několik návrhů, které by měly pomoci ke zvýšení sledovanosti. Několik týmů požádalo FIA, aby zakázala určitý druh rádiové komunikace, protože podle nich fanoušky od sportu odrazují.
Tento radikální návrh se snaží prosadit, aby piloti nebyli jen loutkami slepě následujícími pokyny z boxů. Stále více totiž spoléhají na informace týmu, aby věděli, kde mohou získávat čas nebo jak projíždět lépe zatáčky - obzvlášť ve srovnání se svým týmovým kolegou, jak jsme mohli v posledních závodech často slýchávat i jezdců Mercedesu.
I přes menší snahy o totální zákaz rádia se však jedná o zákaz pouze určitého druhu komunikace z boxové zídky, která má pomoci pilotům s jejich výkonností. Zřejmě by šlo o striktnější vynucení toho, aby byl dodržován článek 20.1 sportovních pravidel: "Pilot musí řídit vůz sám a bez pomoci."
Komunikace jezdce směrem k týmu by naopak omezena nebyla - ta často fanoušky baví. Diskuse mezi týmy a FIA probíhají a více světla bychom se v této záležitosti mohli dočkat příští týden v Singapuru.
Eric Boullier je pro omezení radiokomunikace: bylo by to dobré pro fanouškya umožnilo by to více vyniknout pilotům (foto: McLaren)
Výhra pro fanoušky?Větší množství radiokomunikace si letos podle Erica Boulliera vyžádalo zavedení nových pravidel týkajících se palivové efektivity. Uznává ale, že její omezení by pro fanoušky mohlo být dobrým nápadem.
"Letos jsme omezeni v nižším množství paliva, v tvrdších gumách. Chápu, že to může být pro fanoušky matoucí, že musí šetřit pneumatiky, palivo atd. Zprávy a instrukce předávané rádiem tady byly od zavedení rádia. Problém je nyní něčím novým, protože za poslední tři roky jsou vysílány.
FOM je může vypnout nebo filtrovat. Proč ale nakonec nezavést pravidlo, které by to zjednodušilo a umožnilo pilotům na dráze více vyniknout? Je to samozřejmě lepší," dodává sportovní ředitel McLarenu pro Autosport.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.