Nelíbí se vám, že inženýři vodí piloty pomocí rádia "za ručičku?" Pomohlo by zatraktivnění závodu a odhalení schopnosti jezdců zákaz radiokomunikace? Možná se dočkáme, v současné době o něm totiž šéfové týmů jednají.
Během Velké ceny Itálie se sešli v rámci Strategické skupiny a projednali několik návrhů, které by měly pomoci ke zvýšení sledovanosti. Několik týmů požádalo FIA, aby zakázala určitý druh rádiové komunikace, protože podle nich fanoušky od sportu odrazují.
Tento radikální návrh se snaží prosadit, aby piloti nebyli jen loutkami slepě následujícími pokyny z boxů. Stále více totiž spoléhají na informace týmu, aby věděli, kde mohou získávat čas nebo jak projíždět lépe zatáčky - obzvlášť ve srovnání se svým týmovým kolegou, jak jsme mohli v posledních závodech často slýchávat i jezdců Mercedesu.
I přes menší snahy o totální zákaz rádia se však jedná o zákaz pouze určitého druhu komunikace z boxové zídky, která má pomoci pilotům s jejich výkonností. Zřejmě by šlo o striktnější vynucení toho, aby byl dodržován článek 20.1 sportovních pravidel: "Pilot musí řídit vůz sám a bez pomoci."
Komunikace jezdce směrem k týmu by naopak omezena nebyla - ta často fanoušky baví. Diskuse mezi týmy a FIA probíhají a více světla bychom se v této záležitosti mohli dočkat příští týden v Singapuru.
Eric Boullier je pro omezení radiokomunikace: bylo by to dobré pro fanouškya umožnilo by to více vyniknout pilotům (foto: McLaren)
Výhra pro fanoušky?Větší množství radiokomunikace si letos podle Erica Boulliera vyžádalo zavedení nových pravidel týkajících se palivové efektivity. Uznává ale, že její omezení by pro fanoušky mohlo být dobrým nápadem.
"Letos jsme omezeni v nižším množství paliva, v tvrdších gumách. Chápu, že to může být pro fanoušky matoucí, že musí šetřit pneumatiky, palivo atd. Zprávy a instrukce předávané rádiem tady byly od zavedení rádia. Problém je nyní něčím novým, protože za poslední tři roky jsou vysílány.
FOM je může vypnout nebo filtrovat. Proč ale nakonec nezavést pravidlo, které by to zjednodušilo a umožnilo pilotům na dráze více vyniknout? Je to samozřejmě lepší," dodává sportovní ředitel McLarenu pro Autosport.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.