Nelíbí se vám, že inženýři vodí piloty pomocí rádia "za ručičku?" Pomohlo by zatraktivnění závodu a odhalení schopnosti jezdců zákaz radiokomunikace? Možná se dočkáme, v současné době o něm totiž šéfové týmů jednají.
Během Velké ceny Itálie se sešli v rámci Strategické skupiny a projednali několik návrhů, které by měly pomoci ke zvýšení sledovanosti. Několik týmů požádalo FIA, aby zakázala určitý druh rádiové komunikace, protože podle nich fanoušky od sportu odrazují.
Tento radikální návrh se snaží prosadit, aby piloti nebyli jen loutkami slepě následujícími pokyny z boxů. Stále více totiž spoléhají na informace týmu, aby věděli, kde mohou získávat čas nebo jak projíždět lépe zatáčky - obzvlášť ve srovnání se svým týmovým kolegou, jak jsme mohli v posledních závodech často slýchávat i jezdců Mercedesu.
I přes menší snahy o totální zákaz rádia se však jedná o zákaz pouze určitého druhu komunikace z boxové zídky, která má pomoci pilotům s jejich výkonností. Zřejmě by šlo o striktnější vynucení toho, aby byl dodržován článek 20.1 sportovních pravidel: "Pilot musí řídit vůz sám a bez pomoci."
Komunikace jezdce směrem k týmu by naopak omezena nebyla - ta často fanoušky baví. Diskuse mezi týmy a FIA probíhají a více světla bychom se v této záležitosti mohli dočkat příští týden v Singapuru.
Eric Boullier je pro omezení radiokomunikace: bylo by to dobré pro fanouškya umožnilo by to více vyniknout pilotům (foto: McLaren)
Výhra pro fanoušky?Větší množství radiokomunikace si letos podle Erica Boulliera vyžádalo zavedení nových pravidel týkajících se palivové efektivity. Uznává ale, že její omezení by pro fanoušky mohlo být dobrým nápadem.
"Letos jsme omezeni v nižším množství paliva, v tvrdších gumách. Chápu, že to může být pro fanoušky matoucí, že musí šetřit pneumatiky, palivo atd. Zprávy a instrukce předávané rádiem tady byly od zavedení rádia. Problém je nyní něčím novým, protože za poslední tři roky jsou vysílány.
FOM je může vypnout nebo filtrovat. Proč ale nakonec nezavést pravidlo, které by to zjednodušilo a umožnilo pilotům na dráze více vyniknout? Je to samozřejmě lepší," dodává sportovní ředitel McLarenu pro Autosport.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.