Bývalý jezdec F1 Jean Alesi vyjádřil před Velkou cenou Itálie své dojmy o rychlostech na okruhu a o fanoušcích.
Velká cena Itálie v Monze je známá svými vysokými rychlostmi. I onich se vyjádřil Jean Alesi, bývalý jezdec F1 Jean Alesi.
„V Monze musíte dodržovat jediné pravidlo - zvládnout rychlost blížící se spíš ke 400 než 300 km/h," prohlásil vyslanec Pirelli Jean Alesi.
„Proto je potřebné mít co nejmenší přítlak, abyste dosahoval maximální možné rychlosti na dlouhých rovinkách. Jezdec musí pozorně sledovat své zadní pneumatiky, a aby omezil jejich opotřebení, měl by využít dobrou trakci při rychlých výjezdech ze šikan. Jinak se pneumatiky rychle ničí a vzdálenost potřebná na brzdění se prodlužuje a nastává katastrofa pro rychlé časy na kolo.
To není všechno. V těch rychlostech máte pocit, že za chvíli vzlétnete. To je specifikum pro okruh v Monze, někdy je moc těžké udržet vůz v jízdě přímým směrem.
Vždy jsem měl tento okruh rád, několikrát jsem měl blízko k vítězství. Slyšet pokřiky fanoušků bylo vždy povzbuzující, měli rádi ten řev dvanáctiválců. Teď v době tišších šestiválců budou mít jezdci aspoň šanci víc vnímat ten hlučný dav na tribunách.“
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.