Bývalý jezdec F1 Jean Alesi vyjádřil před Velkou cenou Itálie své dojmy o rychlostech na okruhu a o fanoušcích.
Velká cena Itálie v Monze je známá svými vysokými rychlostmi. I onich se vyjádřil Jean Alesi, bývalý jezdec F1 Jean Alesi.
„V Monze musíte dodržovat jediné pravidlo - zvládnout rychlost blížící se spíš ke 400 než 300 km/h," prohlásil vyslanec Pirelli Jean Alesi.
„Proto je potřebné mít co nejmenší přítlak, abyste dosahoval maximální možné rychlosti na dlouhých rovinkách. Jezdec musí pozorně sledovat své zadní pneumatiky, a aby omezil jejich opotřebení, měl by využít dobrou trakci při rychlých výjezdech ze šikan. Jinak se pneumatiky rychle ničí a vzdálenost potřebná na brzdění se prodlužuje a nastává katastrofa pro rychlé časy na kolo.
To není všechno. V těch rychlostech máte pocit, že za chvíli vzlétnete. To je specifikum pro okruh v Monze, někdy je moc těžké udržet vůz v jízdě přímým směrem.
Vždy jsem měl tento okruh rád, několikrát jsem měl blízko k vítězství. Slyšet pokřiky fanoušků bylo vždy povzbuzující, měli rádi ten řev dvanáctiválců. Teď v době tišších šestiválců budou mít jezdci aspoň šanci víc vnímat ten hlučný dav na tribunách.“
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.