Bývalý jezdec F1 Jean Alesi vyjádřil před Velkou cenou Itálie své dojmy o rychlostech na okruhu a o fanoušcích.
Velká cena Itálie v Monze je známá svými vysokými rychlostmi. I onich se vyjádřil Jean Alesi, bývalý jezdec F1 Jean Alesi.
„V Monze musíte dodržovat jediné pravidlo - zvládnout rychlost blížící se spíš ke 400 než 300 km/h," prohlásil vyslanec Pirelli Jean Alesi.
„Proto je potřebné mít co nejmenší přítlak, abyste dosahoval maximální možné rychlosti na dlouhých rovinkách. Jezdec musí pozorně sledovat své zadní pneumatiky, a aby omezil jejich opotřebení, měl by využít dobrou trakci při rychlých výjezdech ze šikan. Jinak se pneumatiky rychle ničí a vzdálenost potřebná na brzdění se prodlužuje a nastává katastrofa pro rychlé časy na kolo.
To není všechno. V těch rychlostech máte pocit, že za chvíli vzlétnete. To je specifikum pro okruh v Monze, někdy je moc těžké udržet vůz v jízdě přímým směrem.
Vždy jsem měl tento okruh rád, několikrát jsem měl blízko k vítězství. Slyšet pokřiky fanoušků bylo vždy povzbuzující, měli rádi ten řev dvanáctiválců. Teď v době tišších šestiválců budou mít jezdci aspoň šanci víc vnímat ten hlučný dav na tribunách.“
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.