Šéfové týmu souhlasí s tím, že se Bernie Ecclestone dal rychle dohromady a po stáních u německých soudů se čile vrátil k vedení Formule 1. A jeho návrat vítají.
Ecclestone mnichovským soudcům zaplatil 100 milionů dolarů, aby ukončili soudní řízení, které řešilo jeho obvinění z úplatků. Nyní má o velkou starost méně, a tak se může opět naplno věnovat své Formuli 1. Ve Spa v sobotu uspořádal se šéfy týmů schůzku, kde řešili zejména to, jak "vylepšit show." Jak jeho návrat hodnotí šéfové týmů?
"Je to skvělé, že se nyní Bernie plným časem vrátil. F1 Bernieho momentálně potřebuje. Existuje několik problémů, které musíme vyřešit, a pro to neexistuje lepší osoba, než ten samotný mužík," komentoval šéf Red Bull Christian Horner, o kterém v minulosti hovořilo jako o možném nástupci Ecclestonea.
"Myslím, že to je důležité pro stabilitu F1. Po přestávce pozoruji návrat velmi silného Bernieho, vrátil se po soudním případu, který byl urovnán. A to je dobrou zprávou," vítá Ecclestonea zpět sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff.
Bernie Ecclestone (vlevo) se šéfem Red Bullu Christianem Hornerem (foto: Red Bull Racing)
"Ať už bude vládnutí a vedení F1 jakékoliv, tak si myslím, že akcionáři a Bernie se nyní hodně zabývají tím, co by bylo nejlepší pro budoucnost F1. Pro nás je důležité, že máme silného muže, silného lídra a dobré rozhovory.
Jsem si jistý, že se v zákulisí hodně hovoří o tom, co se stane v budoucnu, ale pro nás je moc dobré to, že je Bernie plně soustředěný, že je zpět ve formě, silný a že v této fázi vede organizaci," pochvaluje si Wolff.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.