Šéfové týmu souhlasí s tím, že se Bernie Ecclestone dal rychle dohromady a po stáních u německých soudů se čile vrátil k vedení Formule 1. A jeho návrat vítají.
Ecclestone mnichovským soudcům zaplatil 100 milionů dolarů, aby ukončili soudní řízení, které řešilo jeho obvinění z úplatků. Nyní má o velkou starost méně, a tak se může opět naplno věnovat své Formuli 1. Ve Spa v sobotu uspořádal se šéfy týmů schůzku, kde řešili zejména to, jak "vylepšit show." Jak jeho návrat hodnotí šéfové týmů?
"Je to skvělé, že se nyní Bernie plným časem vrátil. F1 Bernieho momentálně potřebuje. Existuje několik problémů, které musíme vyřešit, a pro to neexistuje lepší osoba, než ten samotný mužík," komentoval šéf Red Bull Christian Horner, o kterém v minulosti hovořilo jako o možném nástupci Ecclestonea.
"Myslím, že to je důležité pro stabilitu F1. Po přestávce pozoruji návrat velmi silného Bernieho, vrátil se po soudním případu, který byl urovnán. A to je dobrou zprávou," vítá Ecclestonea zpět sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff.
Bernie Ecclestone (vlevo) se šéfem Red Bullu Christianem Hornerem (foto: Red Bull Racing)
"Ať už bude vládnutí a vedení F1 jakékoliv, tak si myslím, že akcionáři a Bernie se nyní hodně zabývají tím, co by bylo nejlepší pro budoucnost F1. Pro nás je důležité, že máme silného muže, silného lídra a dobré rozhovory.
Jsem si jistý, že se v zákulisí hodně hovoří o tom, co se stane v budoucnu, ale pro nás je moc dobré to, že je Bernie plně soustředěný, že je zpět ve formě, silný a že v této fázi vede organizaci," pochvaluje si Wolff.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.