Pirelli při testech v Silverstone představilo na Lotusu 18" pneumatiky. Podle svého sportovního ředitele Paula Hemberyho však v F1 usiluje dokonce o zavedení až 20" pneumatik. Ferrari se na novou výzvu těší.
Italský výrobce při představení nízkoprofilových pneumatik uvedl, že je připravený na dodávku 18" pneumatik pro F1 od roku 2016, po kterém jim skončí smlouva. Poté by ve spolupráci dále rádi pokračovali, o návrat od roku 2017 má ale zájem i Michelin, který je dokonce favoritem většiny týmů.
Michelin však dal jasnou podmínku: F1 musí přejít na větší kola. V zákulisí nyní Pirelli tlačí na zavedení ne 18" kol, ale na zavedení 19" či dokonce až 20" kol. Při testu chtěli podle Hemberyho jen "lidem ukázat, jak by současné auto vypadalo při změně ráfků."
S Lotusem E22 se v Silverstone na větších kolech svezl rezervní pilot Charles Pic, jenž podle sportovního ředitele Pirelli "potvrdil to, co jsme věděli, totiž že přední pneumatika umožní velmi agresivní zatáčení."
"Odvádíme spousty práce - spíše se nyní zaměřujeme na 19" velikost, mám-li být upřímný. Interně se věnujeme těmto směrům vývoje, z našeho pohledu to dobře pokračuje," vysvětluje Hembery, který by raději dal přednost větším než 18" ráfkům. Proč? "18" pneumatiky máme všude, 19" jsou odlišné."
Charles Pic otestoval 18" prototypy po závodě v Silverstone, Pirelli všakusiluje o zavedení ještě větších kol v F1 (foto: Pirelli)
A jak to podle něj bude s jejich šířkou? "Na to je příliš brzy odpovídat. Myslím, že to závisí na tom, jaké změny ve svých aerodynamických balících udělají a co budou zvládat se zavěšením. Slyšeli jsme něco o určité formě aktivního zavěšení. Nejsem si jistý tím, zda bude zavedeno. Existuje ale spousta aspektů, o kterých hovoří a které mohou změnit to, co děláme."
Větší kola budou mít významný dopad na konstrukci vozů - ne jejich zavěšení, odpružení a aerodynamiku. Ovlivňují totiž proudění kolem celého vozu a budou vyžadovat zavěšení s větší dráhou propružení, protože současné 13" pneumatiky s vysokým profilem významně přispívají k pohlcování nárazů. Přepracovat bude třeba i brzdy, které by nevyplňovaly nové ráfky.
Co na to týmy? Ferrari se těší, Newey je protiStihly by se ale týmy na tuto změnu za 2 roky připravit? "No, jsme v polovině roku 2014, hovoříme o něčem, co má být zavedeno v roce 2017, takže je na to dost času. O tendr na dodávku nových pneumatik se stará FIA a bere na sebe starost konzultace s týmy o tom, co je třeba zvážit pro časový rámec, abychom to z inženýrského hlediska zvládli," říká James Allison.
"Myslím si tedy, že na to je času dost, pokud se bude věnovat dostatečná pozornost různým vstupům ze strany týmu. Bude to fajn - a bude pro nás vzrušující a zábavné změnit geometrii," těší se technický ředitel Ferrari.
Změna ovlivní geometrii zavěšení i aerodynamiku, Adrianovi Neweymuse ale tento návrh moc nezamlouvá (foto: Pirelli)
Celá věc se ale nezamlouvá Adrianovi Neweymu z Red Bullu: "Pokud tomu dobře rozumím, tak jediným důvodem tohoto návrhu je, aby to vyhovovalo... aby to vypadalo více jako silniční pneumatiky, které ten dodavatel pneumatik vyrábí.
Takže k tomu nedojde z technických ani z výkonnostních důvodů, jde čistě o styl a komerční důvody. To podle mě není ten správný důvod pro technické změny," vysvětluje svůj negativní postoj k přechodu na větší pneumatiky Newey.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.