Mario Andretti věří, že slabší výsledky Sebastiana Vettela jsou dočasnou záležitostí a německý jezdec bude zase úspěšný.
Mario Andretti, mistr světa F1 z roku 1978 a bývalý jezdec Ferrari se vyjádřil jasně: bez Fernanda Alonsa by si Ferrari neudrželo současnou úroveň. Dokazují to statistiky, Alonso nasbíral pokaždé víc bodů než v průběhu čtyř let Felipe Massa nebo letos Kimi Räikkönen.
„Fernando je jedním z těch skvělých jezdců, kteří dokážou svěřenou techniku využít na maximum. Udržuje Ferrari při životě,“ řekl Mario Andretti.
Jiným případem je Kimi Räikkönen. Všichni před sezonou předpokládali, že Alonso spolu s Räikkönenem budou svádět těsnější vzájemné souboje.
„Kimi odešel z Lotusu v době, kdy se mu dařilo. Vybral si odchod do Ferrari s nadějí na ještě lepší výsledky. Ferrari se ale nedaří podle představ, navíc Kimi přešel do týmu Fernanda Alonsa. To vysvětluje těžké období, kterým Kimi přechází.“
Andretti věří, že také Sebastian Vettel najde svou bývalou formu z posledních pěti sezon.
„Sebastian si jistě připouští, že měl letos velké potíže s adaptací na nová pravidla. Pocítil změnu přítlaku a všechny ty věci kolem chování vozu. Myslím ale, že se postupně zlepšuje a nepochybuju, že se dokáže vrátit na bývalou úroveň, protože jeho talent je ohromný. Bude to sice chvilku trvat, ale je to šampión a znovu to všem ukáže. Jsem si jist, že nikdo není víc zklamán, než on sám. Maximálně se soustřeďuje na svou práci, nenechá se ničím rušit. Myslí jenom na F1, takže si klidně vsadím, že zas bude úspěšný.“
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.