Adrian Newey po svém odchodu většinu své práce rozdělí na jiné kolegy. Red Bull po jeho odchodu nechce najímat žádného jiného technika, který by se stal jeho nástupcem. Je možné, že se dočkáme trojice vedoucích techniků u Red Bullu.
Fakt, že Adrian Newey z F1 odejde, je znám od jeho prodloužení smlouvy s týmem Red Bull. V rámci Red Bull Racingu se bude věnovat dalším projektům. Jeho nástupce na pozici technického řediele, který by pak pracoval ve struktuře Red Bullu pod ním, však tým nepotřebuje, zdůraznil pro Autosport Christian Horner.
Newey i nadále zůstane oficiálně odpovědný za technickou stránku F1. Pod ním se vytvoří další úroveň, kterou budou tvořit vedoucí jednotlivých oddělení. "Nebudeme jmenovat žádného technického ředitele," říká Christian Horner, podle kterého tato situace bude šancí pro lidi vedle Adriana, aby převzali větší odovědnost a ukázali se.
"V osobách Roba Marshalla (šéf designer), Dana Fallowse (šéf aerodynamiky) a Paula Monaghana (šéf inženýr) máme opravdu silný technický tým," věří Horner svým lidem. Newey navíc bude plnit roli konzultanta. Na odchod 55 letého technika se tým už ale nějakou dobu připravoval: "Adrian se nikdy netajil tím, že chce někdy určitým způsobem ustoupit do pozadí."
Boxová zídka Red Bullu bude v dalších sezónách již bez Neweyho (foto: Infiniti Red Bull)
"K tomuto bodu jsme se teď dostali. My jsme ale vytvořili takovou strukturu, abychom to zvládli a přesto z toho profitovali. Takže jde vlastně o nejlepší možnou situaci," naráží Horner na situaci, že se jim povedlo přesvědčit Neweyho, aby zůstal v Red Bullu, i když měl mít údajně finančně velmi zajímavou nabídku z Ferrari.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.