Adrian Newey po svém odchodu většinu své práce rozdělí na jiné kolegy. Red Bull po jeho odchodu nechce najímat žádného jiného technika, který by se stal jeho nástupcem. Je možné, že se dočkáme trojice vedoucích techniků u Red Bullu.
Fakt, že Adrian Newey z F1 odejde, je znám od jeho prodloužení smlouvy s týmem Red Bull. V rámci Red Bull Racingu se bude věnovat dalším projektům. Jeho nástupce na pozici technického řediele, který by pak pracoval ve struktuře Red Bullu pod ním, však tým nepotřebuje, zdůraznil pro Autosport Christian Horner.
Newey i nadále zůstane oficiálně odpovědný za technickou stránku F1. Pod ním se vytvoří další úroveň, kterou budou tvořit vedoucí jednotlivých oddělení. "Nebudeme jmenovat žádného technického ředitele," říká Christian Horner, podle kterého tato situace bude šancí pro lidi vedle Adriana, aby převzali větší odovědnost a ukázali se.
"V osobách Roba Marshalla (šéf designer), Dana Fallowse (šéf aerodynamiky) a Paula Monaghana (šéf inženýr) máme opravdu silný technický tým," věří Horner svým lidem. Newey navíc bude plnit roli konzultanta. Na odchod 55 letého technika se tým už ale nějakou dobu připravoval: "Adrian se nikdy netajil tím, že chce někdy určitým způsobem ustoupit do pozadí."
Boxová zídka Red Bullu bude v dalších sezónách již bez Neweyho (foto: Infiniti Red Bull)
"K tomuto bodu jsme se teď dostali. My jsme ale vytvořili takovou strukturu, abychom to zvládli a přesto z toho profitovali. Takže jde vlastně o nejlepší možnou situaci," naráží Horner na situaci, že se jim povedlo přesvědčit Neweyho, aby zůstal v Red Bullu, i když měl mít údajně finančně velmi zajímavou nabídku z Ferrari.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.