V Číně bez tabákové reklamy

Trulli, Jarno
Trulli, Jarno, foto: Jarno Trulli
Daniel Šupa 4. června 2004 13:17
Sdílej:

Formule 1 hledá nové trhy a větší zájem diváků. Na straně druhé však podléhá lobingu tabákových výrobců.

Jedním z důvodů současné globalizace Formule 1 mimo současné okruhy je i zákaz tabákové reklamy, přičemž tabákoví výrobci jsou největšími sponzory F1. K výzvě Světové zdravotnické organizace na zákaz tabákové reklamy se postupně přidává jedna země za druhou. Z nových a budoucích pořadatelských zemí se připojilo i Turecko a nejnověji Čína. Při prvním GP Číny 26. září 2004 tak nesmí být propagován žádný tabákový výrobek. Z tohoto důvodu také odstupuje od smlouvy na generálního sponzora závodu společnost Marlboro, jejíž místo zaujme petrochemický gigant Sinopec. Foto: Jarno Trulli
Témata:
Stalo se