Adrian Sutil je frustrován z omezení testů. Podle něj kvůli němu nemohou jezdci na závodních okruzích ukazovat naplno svůj potenciál.
Německý jezdec ve službách Sauberu Adrian Sutil začínal v F1 v roce 2007, kdy nebyly testovací jízdy před sezonou omezeny, jako je tomu v současnosti. V budoucnu se počty testovacích dnů možná ještě víc sníží kvůli omezování rozpočtů týmů.
„Někdy si myslím, že nejsme za volantem dostatečně dlouho,“ míní Sutil. „Závod od závodu máme prostě jenom nějaká nastavení, měkké nebo tvrdé, a to je vše. Pak přijde kvalifikace, kde ti zkušenější jezdci mohou odjezdit víc kol. Bylo by fajn jezdit víc kol jen tak. Také by se mi líbilo mít na voze pneumatiky, které by byly odolnější vůči opotřebení a vydržely by déle než pár kol.“
V letošní sezoně platí nová pravidla, kvůli kterým museli jezdci měnit styl jízdy, takže víc testů by jim přišlo vhod. V důsledku malého počtu testovacích dní jsou podle Sutila omezeny možnosti jezdců projevit své nejlepší schopnosti na okruhu kvůli nedostatečnému sžití se s vozem.
„Mou práci si stále užívám,“ tvrdí Sutil. „V průběhu let přicházejí změny, některé se mi líbí, některé míň. Z hlediska jezdců je důležité jezdit se svým vozem co nejvíc, protože jen v průběhu jízdy si můžete věci ověřit a lépe porozumět vozu. V současnosti je v tomto ohledu situace v F1 obtížná. Po zimních testech máte k dispozici tři nebo čtyři dny a konec. Je to těžké, přináší to víc chyb na okruhu a horší výsledky. Z tohoto důvodu bych chtěl jezdit víc.“
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.
Max Verstapen po kvalifikaci v Montrealu, kde skončil druhý za Georgem Russellem, přiznal, že ho opakované otázky o blížícím se trestu startu opravdu rozčilují. Tyto spekulace mu podle jeho slov odvádějí pozornost od závodního víkendu.
Lando Norris nenavázal v Kanadě na formu z předchozích závodů a po trápení v trénincích i kvalifikaci odstartuje až ze sedmé pozice. Na rozdíl od týmového kolegy Piastriho bude muset v závodě dohánět.