Adrian Sutil je frustrován z omezení testů. Podle něj kvůli němu nemohou jezdci na závodních okruzích ukazovat naplno svůj potenciál.
Německý jezdec ve službách Sauberu Adrian Sutil začínal v F1 v roce 2007, kdy nebyly testovací jízdy před sezonou omezeny, jako je tomu v současnosti. V budoucnu se počty testovacích dnů možná ještě víc sníží kvůli omezování rozpočtů týmů.
„Někdy si myslím, že nejsme za volantem dostatečně dlouho,“ míní Sutil. „Závod od závodu máme prostě jenom nějaká nastavení, měkké nebo tvrdé, a to je vše. Pak přijde kvalifikace, kde ti zkušenější jezdci mohou odjezdit víc kol. Bylo by fajn jezdit víc kol jen tak. Také by se mi líbilo mít na voze pneumatiky, které by byly odolnější vůči opotřebení a vydržely by déle než pár kol.“
V letošní sezoně platí nová pravidla, kvůli kterým museli jezdci měnit styl jízdy, takže víc testů by jim přišlo vhod. V důsledku malého počtu testovacích dní jsou podle Sutila omezeny možnosti jezdců projevit své nejlepší schopnosti na okruhu kvůli nedostatečnému sžití se s vozem.
„Mou práci si stále užívám,“ tvrdí Sutil. „V průběhu let přicházejí změny, některé se mi líbí, některé míň. Z hlediska jezdců je důležité jezdit se svým vozem co nejvíc, protože jen v průběhu jízdy si můžete věci ověřit a lépe porozumět vozu. V současnosti je v tomto ohledu situace v F1 obtížná. Po zimních testech máte k dispozici tři nebo čtyři dny a konec. Je to těžké, přináší to víc chyb na okruhu a horší výsledky. Z tohoto důvodu bych chtěl jezdit víc.“
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.