Mezi nejednotnými týmy Formule 1 a Berniem Ecclestonem se chystá k dalšímu ostrému jednání - tentokrát ohledně počtu závodů v roce 2016.
Letošní kalendář jich čítá 19, v příští sezóně přibude Mexiko a od roku 2016 chce Ecclestone do šampionátu zařadit i New Jersey a Ázerbájdžán - v součtu tedy 22 závodů. Concordská dohoda s týmy jejich počet omezovala na 20, podle nově podepsané komerční dohody je jejich počet možné o dva navýšit.
Pro držitele komerčních práv více závodů znamená automaticky vyšší příjem. Dle interních propočtů týmů by však podle německých médií nedosáhli na více peněž, než plyne z 21 velkých cen.
"Myslím, že musíme být opatrní a nezaplnit rok příliš mnoha závody. Víme, co to znamená pro náš personál. Možná budeme muset znovu sáhnout k restrukturalizaci. Myslím si tedy, že bychom měli být opatrní, než podnikneme takové kroky," uvádí šéfka Sauberu Moniša Kaltenbornová.
Okruh v Ázerbájdžánu připravuje známý návrhář Hermann Tilke,chce ho stihnout připravit již pro rok 2015
Týmy by při větším počtu závodů museli zvážit přijetí dalších lidí, své týmy střídat a přepracovat také svou logistiku, s čímž by souvisely mnohem vyšší náklady. "Je jasné, že rozšíření šampionátu na mnoho závodů znamená navýšení investic z naší strany, takže to otevírá další diskusi," říká Marco Mattiacci, šéf závodního týmu Ferrari.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.