Mezi nejednotnými týmy Formule 1 a Berniem Ecclestonem se chystá k dalšímu ostrému jednání - tentokrát ohledně počtu závodů v roce 2016.
Letošní kalendář jich čítá 19, v příští sezóně přibude Mexiko a od roku 2016 chce Ecclestone do šampionátu zařadit i New Jersey a Ázerbájdžán - v součtu tedy 22 závodů. Concordská dohoda s týmy jejich počet omezovala na 20, podle nově podepsané komerční dohody je jejich počet možné o dva navýšit.
Pro držitele komerčních práv více závodů znamená automaticky vyšší příjem. Dle interních propočtů týmů by však podle německých médií nedosáhli na více peněž, než plyne z 21 velkých cen.
"Myslím, že musíme být opatrní a nezaplnit rok příliš mnoha závody. Víme, co to znamená pro náš personál. Možná budeme muset znovu sáhnout k restrukturalizaci. Myslím si tedy, že bychom měli být opatrní, než podnikneme takové kroky," uvádí šéfka Sauberu Moniša Kaltenbornová.
Okruh v Ázerbájdžánu připravuje známý návrhář Hermann Tilke,chce ho stihnout připravit již pro rok 2015
Týmy by při větším počtu závodů museli zvážit přijetí dalších lidí, své týmy střídat a přepracovat také svou logistiku, s čímž by souvisely mnohem vyšší náklady. "Je jasné, že rozšíření šampionátu na mnoho závodů znamená navýšení investic z naší strany, takže to otevírá další diskusi," říká Marco Mattiacci, šéf závodního týmu Ferrari.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.