Týmy Formule 1 by měly přestat řídit každý detail života svých jezdců, aby mohli říci, co si opravdu myslí, a být opět blíže svým fanouškům, jejich zájem o královskou disciplínu motorsportu uvadá.
"Potřebujeme pilotům umožnit, aby se mohli volně vyjadřovat, spíše než je kritizovat. Potřebujeme, aby se na povrch dostala jejich skutečná osobnost. Mají své názory, osobnost - a my bychom je měli povzbuzovat k tomu, abychom z nich mohli vidět více," uvádí šéf Red Bullu Christian Horner.
Přehnaná závislost na radiokomunikaci vytváří dojem, že jen sledují instrukce, místo toho, aby byli skutečnými pány svých osudů: "Někdy se zdá, že závody jsou až moc řízené. Za podmínek, jaké jsme měli v Maďarsku, se jen podívejte na Alonsa, a jak byl fantastický. Hamilton se propracoval zezadu a Daniel předjížděl vnějškem a prováděl neuvěřitelné věci," pokračuje Brit.
Během páteční tiskové konference sklidil negativní reakce poté, co se opřel do novinářů dotazujících se na F1 a lidská práva a na to, zda je správné, aby se teď závodilo v Rusku či později v Ázerbájdžánu. Tuto část označil za "depresivní a nudnou" a novináři zkritizoval za neustále se opakující dotazy, které by podle něj měli spíše směřovat na FIA či Bernieho Ecclestonea.
Piloti jsou svými týmy podle Christiana Hornera příliš kontrolováni (foto: Scuderia Ferrari)
"Řekl jsem věci, za kterými si stojím - protože když se soustředíme na závodění, pak máme skvělý sport. F1 potřebuje, aby se piloti stávali hrdiny - a v Maďarsku jimi byli. To byla F1 ve své nejlepší podobě. Nejen v Maďarsku, ale i v Německu.
Pro mě jde o to, co si užívám, co rád vidím, a součást soutěžení. Potřebujeme se nadále ubírat touto cestou a zajistit, aby k tomu docházelo," dodává šéf Red Bullu - druhého týmu letošního šampionátu.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.