Týmy Formule 1 by měly přestat řídit každý detail života svých jezdců, aby mohli říci, co si opravdu myslí, a být opět blíže svým fanouškům, jejich zájem o královskou disciplínu motorsportu uvadá.
"Potřebujeme pilotům umožnit, aby se mohli volně vyjadřovat, spíše než je kritizovat. Potřebujeme, aby se na povrch dostala jejich skutečná osobnost. Mají své názory, osobnost - a my bychom je měli povzbuzovat k tomu, abychom z nich mohli vidět více," uvádí šéf Red Bullu Christian Horner.
Přehnaná závislost na radiokomunikaci vytváří dojem, že jen sledují instrukce, místo toho, aby byli skutečnými pány svých osudů: "Někdy se zdá, že závody jsou až moc řízené. Za podmínek, jaké jsme měli v Maďarsku, se jen podívejte na Alonsa, a jak byl fantastický. Hamilton se propracoval zezadu a Daniel předjížděl vnějškem a prováděl neuvěřitelné věci," pokračuje Brit.
Během páteční tiskové konference sklidil negativní reakce poté, co se opřel do novinářů dotazujících se na F1 a lidská práva a na to, zda je správné, aby se teď závodilo v Rusku či později v Ázerbájdžánu. Tuto část označil za "depresivní a nudnou" a novináři zkritizoval za neustále se opakující dotazy, které by podle něj měli spíše směřovat na FIA či Bernieho Ecclestonea.
Piloti jsou svými týmy podle Christiana Hornera příliš kontrolováni (foto: Scuderia Ferrari)
"Řekl jsem věci, za kterými si stojím - protože když se soustředíme na závodění, pak máme skvělý sport. F1 potřebuje, aby se piloti stávali hrdiny - a v Maďarsku jimi byli. To byla F1 ve své nejlepší podobě. Nejen v Maďarsku, ale i v Německu.
Pro mě jde o to, co si užívám, co rád vidím, a součást soutěžení. Potřebujeme se nadále ubírat touto cestou a zajistit, aby k tomu docházelo," dodává šéf Red Bullu - druhého týmu letošního šampionátu.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.