Christian Horner věří, že Maďarsko bude pro Red Bull dobrou příležitostí k útoku na Mercedes. Od svých parnterů - společností Total a Renault - ale stále očekává více.
Stříbrné šípy jsou letos dominantní, svůj deficit Red Bull přičítá pohonné jednotce Renaultu. V šampionátu je se 188 body druhý, na lídra ztrácí po 10 závodech už 178 bodů. Před Velkou cenou Maďarska, která se pojede o tomto víkend, však cítí šanci, že by mohl Mercedesu mohli být blíže a případně jej zdolat.
"Maďarsko je pro nás dobrou příležitostí. Singapur není příliš daleko... takže to bude zajímavé pozorovat, jak se auto bude v Maďarsku chovat. Samozřejmě, že Mercedes je ve skvělé pozici, ale snad mu budeme moci být o něco blíže už tam," říká Horner před závodem na pomalém a úzkém okruhu nedaleko Budapešti.
Nečeká však, že by jeho tým během letní přestávky udělal takový pokrok, aby smazal výkonnostní náskok Mercedesu: "Myslím, že to je těžké, protože šasi je velmi silné, jak jsme viděli v Německu v prvním a ve třetím sektoru - tam jsme se drželi vpředu, ke škoda ale docházelo v prostředním sektoru. S palivem jsme dosáhli o víkendu velmi malé zlepšení, my ale potřebujeme větší pokrok, zoufale po něm toužíme."
Sebastian Vettel na startovním roštu v Německu, kde skončil čtvrtý (foto: Red Bull Racing)
Zlepšení Totalu ani Renaultu podle něj stále nejsou dostatečná, aby byli na úrovni svého soupeře. "Doufáme ve víc. Udělali jsme velmi malý krok, musíme na tom ale dále pracovat. Změny v managementu tam [u Renaultu] jsou mnohem lepší, jsou více zapojení, přijímají to, že mají problém a snaží se věci změnit tak, abychom mohli stahovat náskok Mercedesu."
"Samozřejmě to bude chvíli trvat, teď ale mají ten správný vztah, abychom začali dělat pokroky," oceňuje Horner změny, které proběhly u jejich dodavatele pohonných jednotek - u společnosti Renault Sport F1.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.