Christian Horner věří, že Maďarsko bude pro Red Bull dobrou příležitostí k útoku na Mercedes. Od svých parnterů - společností Total a Renault - ale stále očekává více.
Stříbrné šípy jsou letos dominantní, svůj deficit Red Bull přičítá pohonné jednotce Renaultu. V šampionátu je se 188 body druhý, na lídra ztrácí po 10 závodech už 178 bodů. Před Velkou cenou Maďarska, která se pojede o tomto víkend, však cítí šanci, že by mohl Mercedesu mohli být blíže a případně jej zdolat.
"Maďarsko je pro nás dobrou příležitostí. Singapur není příliš daleko... takže to bude zajímavé pozorovat, jak se auto bude v Maďarsku chovat. Samozřejmě, že Mercedes je ve skvělé pozici, ale snad mu budeme moci být o něco blíže už tam," říká Horner před závodem na pomalém a úzkém okruhu nedaleko Budapešti.
Nečeká však, že by jeho tým během letní přestávky udělal takový pokrok, aby smazal výkonnostní náskok Mercedesu: "Myslím, že to je těžké, protože šasi je velmi silné, jak jsme viděli v Německu v prvním a ve třetím sektoru - tam jsme se drželi vpředu, ke škoda ale docházelo v prostředním sektoru. S palivem jsme dosáhli o víkendu velmi malé zlepšení, my ale potřebujeme větší pokrok, zoufale po něm toužíme."
Sebastian Vettel na startovním roštu v Německu, kde skončil čtvrtý (foto: Red Bull Racing)
Zlepšení Totalu ani Renaultu podle něj stále nejsou dostatečná, aby byli na úrovni svého soupeře. "Doufáme ve víc. Udělali jsme velmi malý krok, musíme na tom ale dále pracovat. Změny v managementu tam [u Renaultu] jsou mnohem lepší, jsou více zapojení, přijímají to, že mají problém a snaží se věci změnit tak, abychom mohli stahovat náskok Mercedesu."
"Samozřejmě to bude chvíli trvat, teď ale mají ten správný vztah, abychom začali dělat pokroky," oceňuje Horner změny, které proběhly u jejich dodavatele pohonných jednotek - u společnosti Renault Sport F1.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.