Start Lewise Hamiltona do dnešního závodu nemusel být tak jednoduchý, jak nakonec byl, problém někteří soupeři viděli v jeho výměně brzd. Horner se dožaduje vysvětlení pravidel ohledně parc fermé.
Po nehodě Hamiltona v kvalifikaci chtěl Mercedes udělat vše pro to, aby se ujistil, že se něco podobného jako v kvalifikaci - prasklý brzdový kotouč - už nestane. Po jeho nehodě mu tým na voze vyměnil brzdy. Místo produktu od společnosti Brembo do nedělního závodu Brit vyrazil s produktem společnosti Carbon Industries, které používá i jeho týmový kolega.
Nicméně závodní vozy musejí být po kvalifikaci v režimu parc fermé, který neumožňuje na monopostech provádět nějaké závažnější změny. Hamilton pak měnil ještě převodovku, takže startoval až z 20. pozice. Dle názoru Ferrari a Red Bullu měl ale kvůli výměně brzd startovat z boxové uličky. FIA však tuto výměnu schválila, protože velikost náhradních dílů odpovídala velikostí i váhou těm původním.
U Ferrari a Red Bullu zvažovali, že si budou stěžovat, na poslední chvíli se ale rozhodli, že věc nechají plně v rukou stewardů. "Interně jsme o tom diskutovali a rozhodli se nejít touto cestou," řekl šéf Ferrari, Marco Mattiacci. Když byl Ital dotázán, proč se rozhodli neprotestovat, řekl: "Protože si nemyslím, že bychom v tom chtěli být zapletení."
Také šéf Red Bullu, Christian Horner, byl překvapen, že Mercedes mohl startovat z konce startovního roštu: "Je to změna specifikace auta. Když nahradíte jednu věc za druhou, tak se stále jedná o jednu věc, ale když vyměníte něco za něco jiného od odlišného výrobce a má to navíc jiné charakteristiky a jezdec to popisuje zcela odlišně, tak pak je to zajímavý precedenční případ."
Na startu dnes Lewis soupeře v zrcátku neviděl, v závodě už ale ano (zdroj: Daimler AG)
Horner by tak od FIA rád slyšel nějaké jasné vyjádření, jestli i ostatní týmy budou moci před závodem měnit části vozů, a tak v podstatě porušovat pravidlo parc fermé. To sportovní šéf Mercedesu, Toto Wolff, se ale Bremba zastal: "Brembo je top firma, která je zastoupena v každém našem silničním voze. Myslím, že Brembo pečlive zanalyzuje, co se stalo a proč se to stalo. Od Barcelony je to již podruhé a to je absolutně neakceptovatelné!"
"I tak ale musíme dát každému partnerovi šanci na to, aby se zlepšil. Brembo bude i proto vždy alternatívou, pokud půjde o kvalitu. Nikdo neví přesně, proč se to stalo. Asi se změnil dodavatel karbonu. Vypadalo to, že to mají pod kontrolou. Ale neměli. Kotouč se rozpadl na tři části."
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.