Start Lewise Hamiltona do dnešního závodu nemusel být tak jednoduchý, jak nakonec byl, problém někteří soupeři viděli v jeho výměně brzd. Horner se dožaduje vysvětlení pravidel ohledně parc fermé.
Po nehodě Hamiltona v kvalifikaci chtěl Mercedes udělat vše pro to, aby se ujistil, že se něco podobného jako v kvalifikaci - prasklý brzdový kotouč - už nestane. Po jeho nehodě mu tým na voze vyměnil brzdy. Místo produktu od společnosti Brembo do nedělního závodu Brit vyrazil s produktem společnosti Carbon Industries, které používá i jeho týmový kolega.
Nicméně závodní vozy musejí být po kvalifikaci v režimu parc fermé, který neumožňuje na monopostech provádět nějaké závažnější změny. Hamilton pak měnil ještě převodovku, takže startoval až z 20. pozice. Dle názoru Ferrari a Red Bullu měl ale kvůli výměně brzd startovat z boxové uličky. FIA však tuto výměnu schválila, protože velikost náhradních dílů odpovídala velikostí i váhou těm původním.
U Ferrari a Red Bullu zvažovali, že si budou stěžovat, na poslední chvíli se ale rozhodli, že věc nechají plně v rukou stewardů. "Interně jsme o tom diskutovali a rozhodli se nejít touto cestou," řekl šéf Ferrari, Marco Mattiacci. Když byl Ital dotázán, proč se rozhodli neprotestovat, řekl: "Protože si nemyslím, že bychom v tom chtěli být zapletení."
Také šéf Red Bullu, Christian Horner, byl překvapen, že Mercedes mohl startovat z konce startovního roštu: "Je to změna specifikace auta. Když nahradíte jednu věc za druhou, tak se stále jedná o jednu věc, ale když vyměníte něco za něco jiného od odlišného výrobce a má to navíc jiné charakteristiky a jezdec to popisuje zcela odlišně, tak pak je to zajímavý precedenční případ."
Na startu dnes Lewis soupeře v zrcátku neviděl, v závodě už ale ano (zdroj: Daimler AG)
Horner by tak od FIA rád slyšel nějaké jasné vyjádření, jestli i ostatní týmy budou moci před závodem měnit části vozů, a tak v podstatě porušovat pravidlo parc fermé. To sportovní šéf Mercedesu, Toto Wolff, se ale Bremba zastal: "Brembo je top firma, která je zastoupena v každém našem silničním voze. Myslím, že Brembo pečlive zanalyzuje, co se stalo a proč se to stalo. Od Barcelony je to již podruhé a to je absolutně neakceptovatelné!"
"I tak ale musíme dát každému partnerovi šanci na to, aby se zlepšil. Brembo bude i proto vždy alternatívou, pokud půjde o kvalitu. Nikdo neví přesně, proč se to stalo. Asi se změnil dodavatel karbonu. Vypadalo to, že to mají pod kontrolou. Ale neměli. Kotouč se rozpadl na tři části."
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.