Nové "zázračné" palivo od Totalu Red Bullu potřebný "kopanec" nedodalo.
Na úspěchy zvyklý tým Red Bullu musel v roce 2014 trošku snížit svoje cíle. Pohonná jednotka od Renaultu na boj o čelo nestačí, avšak pozici nejlepšího týmu ze zbytku světa si drží zatím Red Bull s přehledem. Velká očekávaní na zlepšení situace vkládal tým do nového paliva od společnosti Total, které debutovalo v Německu.
Díky němu měl motor dávat až o dvanáct koňských sil více. Ale to se na Hockenheimu nepotvrdilo: "Nemyslím si, že to bylo poslední slovo. Jsou důvody, proč to nefungovalo tak, jak jsme čekali," řekl Sebastian Vettel pro 'Auto Motor und Sport'. "Jestli je [koně] během týdne stačíme najít, je otázka. Že se jedná o velké zklamání, je jasné. Velký pokrok se nedostavil. Doufám ale, že ještě příjde."
"Ano, očekávali jsme víc. Nakonec však šlo zase jen o malý kruček vpřed," připustil také šéf týmu, Christian Horner. "Musíme dále pracovat. Renault teď změnil management motoru a všichni pracujeme na tom, abychom odstup na Mercedes snížili. Bude to samozřejmě ještě trvat, ale je to krok správným směrem." Horner také slíbil, že "budeme bojovat až do konce."
V Německu mělo přijít větší zlepšení... (zdroj: Red Bull Racing)
"I když čtvrté místo není žádný snový výsledek, lze na něj pohlížet pozitivně. Co se jízdních vlastnostní týče, Red Bull teď 'tvrdí muziku'," řekl Remi Taffin z Renaultu. Francouzi do Německa také dovezli nový software: "Nový software pomohl. Můžeme v této oblasti získat ještě víc, když před Maďarskem ještě víc zoptimalizujeme spolupráci s novým palivem."
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.