Nové "zázračné" palivo od Totalu Red Bullu potřebný "kopanec" nedodalo.
Na úspěchy zvyklý tým Red Bullu musel v roce 2014 trošku snížit svoje cíle. Pohonná jednotka od Renaultu na boj o čelo nestačí, avšak pozici nejlepšího týmu ze zbytku světa si drží zatím Red Bull s přehledem. Velká očekávaní na zlepšení situace vkládal tým do nového paliva od společnosti Total, které debutovalo v Německu.
Díky němu měl motor dávat až o dvanáct koňských sil více. Ale to se na Hockenheimu nepotvrdilo: "Nemyslím si, že to bylo poslední slovo. Jsou důvody, proč to nefungovalo tak, jak jsme čekali," řekl Sebastian Vettel pro 'Auto Motor und Sport'. "Jestli je [koně] během týdne stačíme najít, je otázka. Že se jedná o velké zklamání, je jasné. Velký pokrok se nedostavil. Doufám ale, že ještě příjde."
"Ano, očekávali jsme víc. Nakonec však šlo zase jen o malý kruček vpřed," připustil také šéf týmu, Christian Horner. "Musíme dále pracovat. Renault teď změnil management motoru a všichni pracujeme na tom, abychom odstup na Mercedes snížili. Bude to samozřejmě ještě trvat, ale je to krok správným směrem." Horner také slíbil, že "budeme bojovat až do konce."
V Německu mělo přijít větší zlepšení... (zdroj: Red Bull Racing)
"I když čtvrté místo není žádný snový výsledek, lze na něj pohlížet pozitivně. Co se jízdních vlastnostní týče, Red Bull teď 'tvrdí muziku'," řekl Remi Taffin z Renaultu. Francouzi do Německa také dovezli nový software: "Nový software pomohl. Můžeme v této oblasti získat ještě víc, když před Maďarskem ještě víc zoptimalizujeme spolupráci s novým palivem."
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.