Susie Wolffová věří, že její výkon v prvním pátečním tréninku, kterým zanechala dojem, jí může dopomoci k dalším jízdám v F1.
Hned při prvním výjezdu však Susie zatrnulo, když kvůli problému s elektronikou málem musela odstavit svůj Williams vedle tratě. Nakonec si ale v tréninku zajezdila a zakončila jej se ztrátou pouhých 2 desetin na stabilního jezdce Williamsu, Felipeho Massu. Susie se stala po 22 letech první ženou, která opět usedla do monopostu F1 a po frustraci ze Silverstone byl dnešek mnohem lepší.
"V Silverstone byl kolem toho moc velký mediální humbuk, protože se psala historie. Ale podle mě samotná akce řekne více než 1 000 slov. Často dostávám dotazy, jestli jsem dostatečně dobrá? Či jestli jsou obecně ženy dostatečně dobré [pro tento sport]? Podle mě, když mám helmu a jsem na trati, tak není žádný rozdíl ve srovnání s ostatními jezdci a to musím dokázat," říká Susie Wolff.
"V Silverstone mi tato šance unikla s celým tím ohlasem kolem, takže bylo důležité, abych ukázala výkonnost zde. A ukázala ostatním, že se mají starat hlavně o sebe. Cítila jsem se připravená, ale jak víme, prostředí F1 je těžké. Dostat šanci nebude jednoduché, ale podle mě šlo dnes o velký krok vpřed."
Pouhé dvě desetiny za Massou, to není špatný výsledek (zdroj: Pirelli)
Role Susie u Williamsu se po tomto testu opět "smrskne" na testování na simulátoru. Ona sama ale doufá, že se jí opět naskytne šance jet v monopostu přímo na trati. "Tým byl s výkonem spokojen, takže to byl důležitý krok správným směrem. Teď musím počkat a uvidíme, co bude možné. Tuto sezonu už bude těžké dostat další čas ve voze, ale to je dalším cílem na mém seznamu!"
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.