Podle sportovního ředitele Pirelli Paula Hemberyho se jedná o možnosti přechodu na 18" kola v F1 od roku 2017. Italský dodavatel pneumatik by však mohl být připravený i dříve.
Pirelli své 18" pneumatiky představilo minulý týden v Silverstone, kdy jimi obulo Lotus E22 (fotografie najdete zde). Většina veřejnosti, odborníků i našich čtenářů (viz hlasování na hlavní stránce) je přijala pozitivně, kvůli technické i finanční náročnosti přechodu ze současných 13" kol se jich ale v F1 jen tak brzy nedočkáme.
Při jejich premiéře Hembery uvedl, že by se v F1 mohly objevit až za tři roky: "FIA hovoří o sezóně 2017 a já si myslím, že rozhodnutí padne letos." 18" pneumatiky testované v Anglii měly stejnou šířku (tj. 245 mm vpředu, 325 mm vzadu) i hmotnost jako ty současné, v průměru byly ale o 30 mm větší. Váha kola kvůli většímu ráfku stoupla o 4 kg.
Pirelli by však v případě zájmů týmů mohlo být připraveno o jeden rok dříve: "Jde o realistický časový horizont, ale pokud týmy budou chtít a my se o to pokusíme, pak bychom tyto pneumatiky mohli zavést už v roce 2016," pokračuje sportovní ředitel Pirelli.
Stále je na nich třeba odvést hodně práce a před jejich nasazením v F1 by se vyzkoušely v nižších formulových sériích: "Pojedeme na 18" a 19" s vozy GP2, stále však vyžadují hodně výzkumu," dodává Hembery.
Paul Hembery s 18" pneumatikou na Lotusu E22 v Silverstone (foto: Pirelli)
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.