Podle Sebastiana Vettela se jeho týmu od úvodní velké ceny letošní sezóny zatím nepodařilo nic stáhnout z náskoku Mercedesu.
Z vývoje šampionátu vyplývá, že svůj titul neubrání a poprvé od roku 2010 jej získá někdo jiný než čtyřnásobný mistr světa Vettel. Na lídra Nica Rosberga ztrácí 95 bodů a Red Bull za Mercedesem zaostává o 158 bodů.
"Momentálně je ztráta hodně velká a my jsme ztrátu od prvního závodu v podstatě nestáhli," uvedl Vettel po Velké ceně Británie, v níž dojel pátý se 53sekundovou ztrátou. O něco lépe dopadl jeho týmový kolega Ricciardo, který projel cílem závodu o 46 sekund později než její vítěz - Lewis Hamilton s Mercedesem.
"Samozřejmě, že jsme vyzkoušeli hodně věcí, abychom se zlepšili, ale oni dělají totéž. Čekáme na větší pokroky, abychom mohli náskok více stáhnout, což podle mě budeme moci lépe posoudit na konci sezóny. Pak budeme vědět, co budeme moci zvládnout během zimy," pokračuje Vettel, který si tedy není tak jistý tím, že se příští rok dostanou na úroveň Mercedesu, jako odborný poradce Helmut Marko.
Red Bullu se nedaří stahovat náskok Mercedesu, který neusíná na vavřínech a svůjvůz také neustále vylepšuje (foto: Red Bull Racing)
Od příštího závodu hodlá FIA zakázat FRIC zavěšení, může to Red Bullu pomoci ve stahování náskoku Mercedesu? "Samozřejmě, že víme, s čím jezdíme, ale nevíme, s čím jezdí oni. Je však zcela jasné, co říká FIA, takže některé týmy budou zřejmě postiženy více, jiné méně," odpovídá Vettel. Oba týmy totiž ve využívání tohoto systému zavěšení nejdál.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.