Podle Sebastiana Vettela se jeho týmu od úvodní velké ceny letošní sezóny zatím nepodařilo nic stáhnout z náskoku Mercedesu.
Z vývoje šampionátu vyplývá, že svůj titul neubrání a poprvé od roku 2010 jej získá někdo jiný než čtyřnásobný mistr světa Vettel. Na lídra Nica Rosberga ztrácí 95 bodů a Red Bull za Mercedesem zaostává o 158 bodů.
"Momentálně je ztráta hodně velká a my jsme ztrátu od prvního závodu v podstatě nestáhli," uvedl Vettel po Velké ceně Británie, v níž dojel pátý se 53sekundovou ztrátou. O něco lépe dopadl jeho týmový kolega Ricciardo, který projel cílem závodu o 46 sekund později než její vítěz - Lewis Hamilton s Mercedesem.
"Samozřejmě, že jsme vyzkoušeli hodně věcí, abychom se zlepšili, ale oni dělají totéž. Čekáme na větší pokroky, abychom mohli náskok více stáhnout, což podle mě budeme moci lépe posoudit na konci sezóny. Pak budeme vědět, co budeme moci zvládnout během zimy," pokračuje Vettel, který si tedy není tak jistý tím, že se příští rok dostanou na úroveň Mercedesu, jako odborný poradce Helmut Marko.
Red Bullu se nedaří stahovat náskok Mercedesu, který neusíná na vavřínech a svůjvůz také neustále vylepšuje (foto: Red Bull Racing)
Od příštího závodu hodlá FIA zakázat FRIC zavěšení, může to Red Bullu pomoci ve stahování náskoku Mercedesu? "Samozřejmě, že víme, s čím jezdíme, ale nevíme, s čím jezdí oni. Je však zcela jasné, co říká FIA, takže některé týmy budou zřejmě postiženy více, jiné méně," odpovídá Vettel. Oba týmy totiž ve využívání tohoto systému zavěšení nejdál.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.