Podle Sebastiana Vettela se jeho týmu od úvodní velké ceny letošní sezóny zatím nepodařilo nic stáhnout z náskoku Mercedesu.
Z vývoje šampionátu vyplývá, že svůj titul neubrání a poprvé od roku 2010 jej získá někdo jiný než čtyřnásobný mistr světa Vettel. Na lídra Nica Rosberga ztrácí 95 bodů a Red Bull za Mercedesem zaostává o 158 bodů.
"Momentálně je ztráta hodně velká a my jsme ztrátu od prvního závodu v podstatě nestáhli," uvedl Vettel po Velké ceně Británie, v níž dojel pátý se 53sekundovou ztrátou. O něco lépe dopadl jeho týmový kolega Ricciardo, který projel cílem závodu o 46 sekund později než její vítěz - Lewis Hamilton s Mercedesem.
"Samozřejmě, že jsme vyzkoušeli hodně věcí, abychom se zlepšili, ale oni dělají totéž. Čekáme na větší pokroky, abychom mohli náskok více stáhnout, což podle mě budeme moci lépe posoudit na konci sezóny. Pak budeme vědět, co budeme moci zvládnout během zimy," pokračuje Vettel, který si tedy není tak jistý tím, že se příští rok dostanou na úroveň Mercedesu, jako odborný poradce Helmut Marko.
Red Bullu se nedaří stahovat náskok Mercedesu, který neusíná na vavřínech a svůjvůz také neustále vylepšuje (foto: Red Bull Racing)
Od příštího závodu hodlá FIA zakázat FRIC zavěšení, může to Red Bullu pomoci ve stahování náskoku Mercedesu? "Samozřejmě, že víme, s čím jezdíme, ale nevíme, s čím jezdí oni. Je však zcela jasné, co říká FIA, takže některé týmy budou zřejmě postiženy více, jiné méně," odpovídá Vettel. Oba týmy totiž ve využívání tohoto systému zavěšení nejdál.
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.
Integrace Carlose Sainze do týmu Williams probíhá hladce. James Vowles, šéf týmu, popisuje Španěla jako „bojovník poslaný z nebe“ díky jeho pracovní morálce, která skvěle zapadá do hodnot týmu.
Juki Cunoda se podělil o překvapivý moment, kdy mu Red Bull oznámil, že prohrál v závodě o post týmového kolegy Maxe Verstappena s Liamem Lawsonem.
Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Oliver Bearman se omluvil týmu Haas po své nehodě během prvního tréninku na Velké ceně Austrálie, která ho připravila o druhou část pátečního programu. I přes rozsáhlou opravu vozu se mladý britský nováček na trať nevrátil.
Lewis Hamilton má za sebou první dva tréninky na Velkou cenu Austrálie jako jezdec Ferrari. Po slabším výkonu v prvním tréninku se Hamilton v druhém zlepšil a zajel pátý nejlepší čas. Vasseur klade důraz na Hamiltonovu integraci do týmu.
Lewis Hamilton měl náročný debut za Ferrari během Velké ceny Austrálie. Jeho příchod k týmu z Maranella se stal hlavním tématem víkendu na trati v Albert Parku.
Charles Leclerc zajel v druhém pátečním tréninku na Velkou cenu Austrálie nejrychlejší čas, čímž předstihl oba jezdce McLarenu. Trénink byl plný zajímavých momentů, které naznačují vyrovnaný boj a nepředvídatelný vývoj celého víkendu.