Red Bull a Renault se snaží dohnat dominantní Mercedes, který v letošní sezóně není k poražení. Cesta k tomu může být skrz vylepšení motoru, připouští Helmut Marko.
Úřadující šampion ztrácí na Mercedes 158 bodů a v Poháru konstruktérů drží druhé místo. Jejich jezdec Daniel Ricciardo vyhrál v Kanadě zatím jediný závod. A to díky problémům Mercedesu.
Šéf týmu Christian Horner byl v posledních týdnech silně kritický k dodavateli motorů Renault, francouzský výrobce tedy provedl opravu řízení své sportovní divize před britskou GP. Horner podpořil změny Renaultu a schválil plán, podle kterého by se náskok Mercedesu mohl do roka stáhnout. „Shodli jsme se, že stávající motor není zdaleka na hranici svých možností a může být vylepšen v několika oblastech, samozřejmě všechna opatření budou v rámci současných tzv. zmrazených pravidel.“
Red Bull se snažil dohnat ztrátu na Mercedes během testů v Silverstonu (foto: Infiniti Red Bull)
"Začali jsme v pondělí, abychom určili okamžitá opatření, která se představí v následujících týdnech. A budeme pokračovat tak, abychom byli v sezóně 2015 na stejné úrovni jako Mercedes,“ pokračoval Marko.
Na závěr dodal, že zlepšení spolehlivosti bylo na pořadu dne, stejně jako vylepšení výkonu. "Obě strany vědí, jaké máme možnosti a co máme dělat," řekl. Plány na změnu výrobce zatím pro Red Bull nejsou na pořadu dne.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.