Red Bull a Renault se snaží dohnat dominantní Mercedes, který v letošní sezóně není k poražení. Cesta k tomu může být skrz vylepšení motoru, připouští Helmut Marko.
Úřadující šampion ztrácí na Mercedes 158 bodů a v Poháru konstruktérů drží druhé místo. Jejich jezdec Daniel Ricciardo vyhrál v Kanadě zatím jediný závod. A to díky problémům Mercedesu.
Šéf týmu Christian Horner byl v posledních týdnech silně kritický k dodavateli motorů Renault, francouzský výrobce tedy provedl opravu řízení své sportovní divize před britskou GP. Horner podpořil změny Renaultu a schválil plán, podle kterého by se náskok Mercedesu mohl do roka stáhnout. „Shodli jsme se, že stávající motor není zdaleka na hranici svých možností a může být vylepšen v několika oblastech, samozřejmě všechna opatření budou v rámci současných tzv. zmrazených pravidel.“
Red Bull se snažil dohnat ztrátu na Mercedes během testů v Silverstonu (foto: Infiniti Red Bull)
"Začali jsme v pondělí, abychom určili okamžitá opatření, která se představí v následujících týdnech. A budeme pokračovat tak, abychom byli v sezóně 2015 na stejné úrovni jako Mercedes,“ pokračoval Marko.
Na závěr dodal, že zlepšení spolehlivosti bylo na pořadu dne, stejně jako vylepšení výkonu. "Obě strany vědí, jaké máme možnosti a co máme dělat," řekl. Plány na změnu výrobce zatím pro Red Bull nejsou na pořadu dne.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.