Začátek víkendu se týmu Williams nevydařil. První trénink nedokončil ani jeden jeho vůz - Susie Wolffová kvůli motoru, Felipe Massa kvůli havárii.
Dnes absolvovala Susie Wolffová v Silverstonu svůj první trénink v rámci oficiálního programu velké ceny F1. Nepodařilo se jí zajet rychlý čas a měla problémy s motorem.
Zlobíte se na svůj vůz?Susie Wolffová (SW): „Hodně! Stálo mě to velké úsilí, abych se na tento trénink připravila, a nakonec jsem zajela jedno měřené kolo! S tím se jen těžko smířím. Taková je F1, jsou v ní úspěchy i neúspěchy. Snažím se zůstat optimistkou a doufám, že se týmu podaří připravit vůz pro druhý trénink, ve kterém bude za volantem sedět Valtteri Bottas. Já už teď netrpělivě čekám na Velkou cenu Německa.“
Co se vlastně stalo?SW: „Klesl tlak oleje a motor se vypnul. Nepochybuju, že naši inženýři problém posoudí, vyřeší a odstraní ještě před druhým tréninkem.“
Jaké to bylo v měřeném kole?SW: „Všechno probíhalo dobře i za obrovského zájmu fotografů, když jsem vyjížděla z boxu. Já jsem si jen dala na hlavu přilbu a sedla jsem si za volant, nic mě nemohlo odradit. Všem chci poděkovat za podporu, vážím si jí. Zajela jsem jen jeden a půl rychlého kola, doufám, že v Hockenheimu budu na okruhu déle.“
Nehcete říct Franku Williamsovi a Patu Symondsovi: Trénink v Silverstonu se nepočítá, dejte mi ještě jednu šanci?SW: „Dobrý nápad, zkusím to. Přesto jsem šťastná, že jsem dostala šanci v SIlverstonu a Hockenheimu. To je prostě F1 – ne vždy jde všechno bez problémů. Dnes to nebyl můj den, ale mám stále optimistickou náladu, budu pokračovat v práci, aby mé vystoupení v Hockenheimu bylo úspěšnější.“
Kvůli havárii nepokračoval v prvním tréninku ani Felipe Massa. Bude Williams odpoledne úspěšnější?SW: „Na dopoledne jsme měli naplánovaný bohatý program. Data jsou důležitá pro další práci o víkendu. Teď ho musíme upravit.“
O pár minut poté, co první trénink předčasně ukončila Wolffová, Felipe Massa rozbil svůj vůz. K havárii se vyjádřil následovně: „Vyjel jsem na obrubník a ztratil jsem kontrolu nad svým vozem, pak přišla havárie. Začátek víkendu se nám moc nevydařil. Já jsem ale v pořádku a nepochybuju, že zbytek víkendu proběhne normálně.“
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.