Podle některých lidí v paddocku by byl nejrychlejším vozem Red Bull RB10, pokud by měl za zády pohonnou jednotku Mercedesu. Tyto závěry však technického ředitele Mercedesu Paddyho Lowea vytáčejí. Proč?
"Z našeho pohledu je to otravná historka. Nemám pochopení pro tým, který říká: 'Můj motor není dost dobrý.' Jděte a pracujte s nimi - je to partnerství," uvádí Lowe naštvaně s odkazem na Red Bull, který Renault často veřejně kritizuje.
"Formule 1 je o týmové práci a o stavbě auta jako integrovaného systému. Nemůžete oddělit jedno technické hledisko od druhého: pracujete na celku, aby se prosazoval v časech na kolo," pokračuje výkonný technický ředitel Mercedesu.
Nelíbí se mu ani stížnosti na slabý motor, které se uvádějí v souvislosti s nižšími maximálními rychlostmi: "Nemůžete se podívat na čas a říci: 'Je na rovinkách rychlý, protože má skvělý motor, ale ne pomalý obzvlášť v této rychlé zatáčce, což znamená, že má horší aerodynamiku,' protože můžete samozřejmě prodat přítlak za cenu odporu."
"Tuhle hru hrajeme v F1 již mnoho let a hrajeme ji i dnes. Některé týmy se stejným motorem jezdí s mnohem větším odporem než ostatní," dodává Lowe. Svým soupeřům neustále plačícím nad slabším motorem tím nepřímo vzkazuje: buď se zlepšete, nebo raději mlčte.
Red Bull by měl podle Lowea místo kritiky s Renaultem raději lépe spolupracovat, vyšší rychlost může na rovnkách snadno dosahovat nastavením nižšího přítlaku (foto: Red Bull Racing)
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.