Podle některých lidí v paddocku by byl nejrychlejším vozem Red Bull RB10, pokud by měl za zády pohonnou jednotku Mercedesu. Tyto závěry však technického ředitele Mercedesu Paddyho Lowea vytáčejí. Proč?
"Z našeho pohledu je to otravná historka. Nemám pochopení pro tým, který říká: 'Můj motor není dost dobrý.' Jděte a pracujte s nimi - je to partnerství," uvádí Lowe naštvaně s odkazem na Red Bull, který Renault často veřejně kritizuje.
"Formule 1 je o týmové práci a o stavbě auta jako integrovaného systému. Nemůžete oddělit jedno technické hledisko od druhého: pracujete na celku, aby se prosazoval v časech na kolo," pokračuje výkonný technický ředitel Mercedesu.
Nelíbí se mu ani stížnosti na slabý motor, které se uvádějí v souvislosti s nižšími maximálními rychlostmi: "Nemůžete se podívat na čas a říci: 'Je na rovinkách rychlý, protože má skvělý motor, ale ne pomalý obzvlášť v této rychlé zatáčce, což znamená, že má horší aerodynamiku,' protože můžete samozřejmě prodat přítlak za cenu odporu."
"Tuhle hru hrajeme v F1 již mnoho let a hrajeme ji i dnes. Některé týmy se stejným motorem jezdí s mnohem větším odporem než ostatní," dodává Lowe. Svým soupeřům neustále plačícím nad slabším motorem tím nepřímo vzkazuje: buď se zlepšete, nebo raději mlčte.
Red Bull by měl podle Lowea místo kritiky s Renaultem raději lépe spolupracovat, vyšší rychlost může na rovnkách snadno dosahovat nastavením nižšího přítlaku (foto: Red Bull Racing)
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.