Podle některých lidí v paddocku by byl nejrychlejším vozem Red Bull RB10, pokud by měl za zády pohonnou jednotku Mercedesu. Tyto závěry však technického ředitele Mercedesu Paddyho Lowea vytáčejí. Proč?
"Z našeho pohledu je to otravná historka. Nemám pochopení pro tým, který říká: 'Můj motor není dost dobrý.' Jděte a pracujte s nimi - je to partnerství," uvádí Lowe naštvaně s odkazem na Red Bull, který Renault často veřejně kritizuje.
"Formule 1 je o týmové práci a o stavbě auta jako integrovaného systému. Nemůžete oddělit jedno technické hledisko od druhého: pracujete na celku, aby se prosazoval v časech na kolo," pokračuje výkonný technický ředitel Mercedesu.
Nelíbí se mu ani stížnosti na slabý motor, které se uvádějí v souvislosti s nižšími maximálními rychlostmi: "Nemůžete se podívat na čas a říci: 'Je na rovinkách rychlý, protože má skvělý motor, ale ne pomalý obzvlášť v této rychlé zatáčce, což znamená, že má horší aerodynamiku,' protože můžete samozřejmě prodat přítlak za cenu odporu."
"Tuhle hru hrajeme v F1 již mnoho let a hrajeme ji i dnes. Některé týmy se stejným motorem jezdí s mnohem větším odporem než ostatní," dodává Lowe. Svým soupeřům neustále plačícím nad slabším motorem tím nepřímo vzkazuje: buď se zlepšete, nebo raději mlčte.
Red Bull by měl podle Lowea místo kritiky s Renaultem raději lépe spolupracovat, vyšší rychlost může na rovnkách snadno dosahovat nastavením nižšího přítlaku (foto: Red Bull Racing)
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.