Podle bývalého mistra světa Damona Hilla se v Silverstonu mohou Mercedesům nejvíc přiblížit vozy týmu Red Bull.
Damon Hill je jedním z 12 britských jezdců, kterým se podařilo zvítězit v domácím závodě. Zná také, pod jakým tlakem se jezdí před zaplněnými tribunami plnými domácích fanoušků. V rozhovoru pro Sky Sports kromě jiného řekl proč má Hamilton větší šanci na vítězství v Silverstonu než Rosberg a kdo se může v Anglii nejvíc přiblížit vozům Mercedes.
Jak vidíte po osmi závodech rozložení sil mezi Rosbergem a Hamiltonem?Damon Hill (DH): „V současnosti to víc vychází Nicovi. Odvádí fantastickou práci, jezdí závody až do konce, dělá všechno správně a soutěží s Lewisem, který se jen tak nevzdává. Z hlediska vývoje šampionátu měl Lewis v závodech několikrát smůlu a to ho poškodilo. Myslím si ale, že situace nezůstane taková až do konce a změní se – vždy se mění. V určitém smyslu vyráží Lewis do boje ze zajištěné pozice. Ví, že skoro určitě skončí nejhůř na druhém místě, proto nemá co ztratit. Podle mě je nebezpečnějším soupeřem, než byl předtím Nico.“
Hamilton má před sebou domácí závod a těší se na podporu od očekávaného velkého počtu britských fanoušků...DH: „Lewisovi se popularita líbí, na své domácí velké ceně očekává velkou podporu. Teoreticky může zvítězit Jenson Button, ale v současné situaci je to velmi nepravděpodobné, to samé platí o Chiltonovi. Takže pro britské fanoušky bude hlavní osobností na okruhu Lewis. Uvidíme, zda dosáhne druhého vítězství na Silverstonu, Nigel Mansell řekl, že by mohl!“
Lewis byl v roce 2008 v Silverstonu první, Vy jste zvítězil v roce 1994. Dodá domácí vítězství zvláštní impuls do zbytku sezony? DH: „Myslím, že to můžu přirovnat k Wimbledonu. Andy Murray jako britský sportovec se musí každoročně vyrovnat s velkým očekáváním fanoušků. Velká cena Velké Británie je podobná. Když se jí účastníte, všichni mluví o tom kdo jste, kolik vyděláváte, kdo je Vaší přítelkyní, co děláte ve volných chvílích. Takže je tady hodně velký mediální tlak, je to těžká zkouška. Lewis má s tím své zkušenosti. Je dospělý a užívá si to. Když najdete způsob, jak si to užít, tak Vám to pomáhá.“
Zmínil jste Buttona. Jenson v Silverstonu nikdy neskončil na pódiu, je to pravda?DH: „Je to až k nevíře, že ano? Je to až neuvěřitelný údaj, když uvážíte, co vše má na svém kontě. McLaren prostě nedokáže dělat pokroky. Mají to trochu složité kvůli příchodu Hondy v budoucí sezoně. Nevím, jakou dohodu mají s Mercedesem, mají od nich pohonnou jednotku, ale možná by mohli partnerství líp využít. Jednou ale budou muset dosáhnout očekávané výsledky, proto v McLarenu určitě pracují pod tlakem.“
Jaké šance na pódium má Váš bývalý tým Williams po zajímavém výkonu v Rakousku?DH: „Ve Williamsu se domnívají, že mají problém s přítlakem. Podle nich není dostatečně velký na to, aby mohli soupeřit s Mercedesem. Mají dobrou rychlost, ale v Silverstonu musí vůz pevně sedět na trati, protože má rychlé zatáčky. Znamená to, že svou příležitost budou mít vozy Red Bull. Nikdy nemůžete vyloučit ani Fernanda Alonsa a Ferrari. Mimochodem Ferrari mělo v Silverstonu v minulosti skvělé výsledky. Vzhledem k tomu, že mají své sídlo mimo Anglii, je to pozoruhodné. Ale Red Bully mají asi největší šanci přiblížit se Mercedesům, protože mají výbornou aerodynamiku.“
Závod v Rakousku se líbil i díky tamní atmosféře s mnoha diváky. To je už dlouhou dobu charakteristickým znakem Velké ceny Velké Británie…DH: „Silverstone má už dlouhá léta ohromnou diváckou podporu, scházejí se tady ze všech koutů jako poutníci. V kalendáři celé země je závod velkou společenskou událostí. Letos se navíc pojede v Silverstonu 50. velká cena. Bude to proto výjimečná podívaná, tolik historie nemá žádný jiný okruh. Je to pro náš sport historické místo. Je ale problém organizovat tak výjimečný podnik. Stačí malé negativum, třeba neúčast britského jezdce v závodě, to by mohlo mnohé změnit. Proto se musíme zamyslet, kdo přijde po současných jezdcích. Měli bychom vyhledat všechny talenty země a podpoťit je, abychom zachovali budoucnost pro Velkou cenu Velké Británie.“
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.