Podle bývalého mistra světa Damona Hilla se v Silverstonu mohou Mercedesům nejvíc přiblížit vozy týmu Red Bull.
Damon Hill je jedním z 12 britských jezdců, kterým se podařilo zvítězit v domácím závodě. Zná také, pod jakým tlakem se jezdí před zaplněnými tribunami plnými domácích fanoušků. V rozhovoru pro Sky Sports kromě jiného řekl proč má Hamilton větší šanci na vítězství v Silverstonu než Rosberg a kdo se může v Anglii nejvíc přiblížit vozům Mercedes.
Jak vidíte po osmi závodech rozložení sil mezi Rosbergem a Hamiltonem?Damon Hill (DH): „V současnosti to víc vychází Nicovi. Odvádí fantastickou práci, jezdí závody až do konce, dělá všechno správně a soutěží s Lewisem, který se jen tak nevzdává. Z hlediska vývoje šampionátu měl Lewis v závodech několikrát smůlu a to ho poškodilo. Myslím si ale, že situace nezůstane taková až do konce a změní se – vždy se mění. V určitém smyslu vyráží Lewis do boje ze zajištěné pozice. Ví, že skoro určitě skončí nejhůř na druhém místě, proto nemá co ztratit. Podle mě je nebezpečnějším soupeřem, než byl předtím Nico.“
Hamilton má před sebou domácí závod a těší se na podporu od očekávaného velkého počtu britských fanoušků...DH: „Lewisovi se popularita líbí, na své domácí velké ceně očekává velkou podporu. Teoreticky může zvítězit Jenson Button, ale v současné situaci je to velmi nepravděpodobné, to samé platí o Chiltonovi. Takže pro britské fanoušky bude hlavní osobností na okruhu Lewis. Uvidíme, zda dosáhne druhého vítězství na Silverstonu, Nigel Mansell řekl, že by mohl!“
Lewis byl v roce 2008 v Silverstonu první, Vy jste zvítězil v roce 1994. Dodá domácí vítězství zvláštní impuls do zbytku sezony? DH: „Myslím, že to můžu přirovnat k Wimbledonu. Andy Murray jako britský sportovec se musí každoročně vyrovnat s velkým očekáváním fanoušků. Velká cena Velké Británie je podobná. Když se jí účastníte, všichni mluví o tom kdo jste, kolik vyděláváte, kdo je Vaší přítelkyní, co děláte ve volných chvílích. Takže je tady hodně velký mediální tlak, je to těžká zkouška. Lewis má s tím své zkušenosti. Je dospělý a užívá si to. Když najdete způsob, jak si to užít, tak Vám to pomáhá.“
Zmínil jste Buttona. Jenson v Silverstonu nikdy neskončil na pódiu, je to pravda?DH: „Je to až k nevíře, že ano? Je to až neuvěřitelný údaj, když uvážíte, co vše má na svém kontě. McLaren prostě nedokáže dělat pokroky. Mají to trochu složité kvůli příchodu Hondy v budoucí sezoně. Nevím, jakou dohodu mají s Mercedesem, mají od nich pohonnou jednotku, ale možná by mohli partnerství líp využít. Jednou ale budou muset dosáhnout očekávané výsledky, proto v McLarenu určitě pracují pod tlakem.“
Jaké šance na pódium má Váš bývalý tým Williams po zajímavém výkonu v Rakousku?DH: „Ve Williamsu se domnívají, že mají problém s přítlakem. Podle nich není dostatečně velký na to, aby mohli soupeřit s Mercedesem. Mají dobrou rychlost, ale v Silverstonu musí vůz pevně sedět na trati, protože má rychlé zatáčky. Znamená to, že svou příležitost budou mít vozy Red Bull. Nikdy nemůžete vyloučit ani Fernanda Alonsa a Ferrari. Mimochodem Ferrari mělo v Silverstonu v minulosti skvělé výsledky. Vzhledem k tomu, že mají své sídlo mimo Anglii, je to pozoruhodné. Ale Red Bully mají asi největší šanci přiblížit se Mercedesům, protože mají výbornou aerodynamiku.“
Závod v Rakousku se líbil i díky tamní atmosféře s mnoha diváky. To je už dlouhou dobu charakteristickým znakem Velké ceny Velké Británie…DH: „Silverstone má už dlouhá léta ohromnou diváckou podporu, scházejí se tady ze všech koutů jako poutníci. V kalendáři celé země je závod velkou společenskou událostí. Letos se navíc pojede v Silverstonu 50. velká cena. Bude to proto výjimečná podívaná, tolik historie nemá žádný jiný okruh. Je to pro náš sport historické místo. Je ale problém organizovat tak výjimečný podnik. Stačí malé negativum, třeba neúčast britského jezdce v závodě, to by mohlo mnohé změnit. Proto se musíme zamyslet, kdo přijde po současných jezdcích. Měli bychom vyhledat všechny talenty země a podpoťit je, abychom zachovali budoucnost pro Velkou cenu Velké Británie.“
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.