Šéf Red Bull Christian Horner přiznal, že si o konkurenceschopnost nového turbomotoru Renaultu dělal starosti už poslední dva roky.
"Sedli jsme si s Renaultem na podzim roku 2012, abychom mu vyjádřili své obavy. Nejsou ve Formuli 1 kvůli číslům. Ve své době byli v F1 ohromně úspěšní a řekli, že v ní jsou kvůli vítězství, ne jen kvůli číslům. Nic jiného kromě úspěchu je nezajímá. Věřím, že na tom v blízké budoucnosti zapracují," říká Horner.
Po Rakousku svého motorového partnera tvrdě zkritizoval: "Spolehlivost je nepřijatelná, výkonnost jen nepřijatelná - v Renaultu musí dojít ke změnám. Takto nemůžeme pokračovat." Red Bull přemýšlel o změně dodavatele pohonných jednotek a dokonce o vývoji své vlastní.
Před Velkou cenou Británie se Red Bull rozhodl finančně Renault Sport F1 finančně podpořit a posílit vzájemné vazby, díky čemuž bude mít větší vliv na vývoj. Včera byl Horner již smířlivější: "Samozřejmě to pro ně byl těžký začátek roku. Mají tam inteligentní lidi."
"V posledních čtyřech letech jsme s nimi vyhráli osm světových šampionátů a téměř 50 závodů, takže tam mají spoustu talentů. Jen u současného balíku to všechno zatím nesedlo dohromady," soudí šéf Red Bullu.
V šampionátu na Mercedes ztrácejí propastných 158 bodů, přesto se nevzdávají: "Myslím, že Silverstone nám bude vyhovovat více než Rakousko či Montreal. Nejblíže Mercedesu jsme letos byli v Malajsii, v Monaku a v Barceloně. Silverstone je podobný a vzhledem ke zlepšením, která dosahujeme, se nám z této ztráty podaří něco ukrojit."
Sebastian Vettel je stále motivovaný a chce svůj titul obhájit: zbývá mu ale jen 11 závodů na to, aby smazal ztrátu 105 bodů na lídra šampionátu Nica Rosberga (foto: Infiniti Red Bull)
"Kluci [Mercedesu], kteří končí na prvním a druhém místě, musí být favority, viděli jsme však, že jsou pod tlakem, a stejně jako v Montrealu se věci mohou změnit. My se jen snažíme je dostihnout. Naším úkolem je dohnat je.
Seb se nevzdal naděje na nic, stále je velmi soustředěný. Prožil příšerný start ročníku. Tak už to někdy chodí, nenechal se tím zlomit a je stále velmi hladový a motivovaný a věci se mohou rychle změnit... je stále velmi, velmi motivovaný, aby ubránil svůj titul. Uvidíme, jak se bude vyvíjet druhá polovina roku," neskládá zbraně Horner.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.