Bernie Ecclestone oprášil několik let starou myšlenku a chce velkým týmům umožnit nasadit třetí monopost do závodů. Tvrdí, že malé týmy by měly skončit, pokud si to nemohou dovolit.
Ecclestone odhalil svou vizi pro budoucnost. Myslí si, že by pro F1 bylo lepší, kdyby byl menší počet týmů a více vozů na startovním roštu spíše, než jak je tomu v současnosti.
V rozhovoru pro Gazzetta dello Sport promluvil o tom, co by měly dělat současné malé týmy, protože náklady jsou mimo kontrolu. “Musí přestat, pokud nemají potřebné finance. Jsem připraven na Formuli 1, kde budou mít velké týmy tři auta a počet týmů se sníží na osm. Je lepší mít tři Ferrari nebo Caterham? Ferrari by mohlo získat nového sponzora v USA a s ním by přišel i americký jezdec, což by bylo pro F1 fantastické."
"Stejně tak to může být u jiných týmů. Vezměte si Caterham. Investoval spoustu peněz a ještě ho to bude hodně stát, takže to vypadá na platící jezdce. Nikdy nebyl úspěšný. Vyžaduje to investice do vybudování nového týmu."
Ecclestone věří, že nejlepším způsobem, jak přilákat nové týmy do F1 je, aby si zájemci o vstup koupili stávající tým, než začínat od nuly.
"Chcete-li založit nový tým, musíte mít k dispozici nejen aerodynamický tunel, simulátor ale i další věci, bez kterých se neobejdete. A to jste ještě nezačali. Pak budete potřebovat jezdce, správné techniky, inženýry, kteří postaví auto. A těch dobrých je málo, a jsou drazí. To je hlavní důvod, proč Ferrari chtělo Adriana Neweyho," dodal Ecclestone.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.