Red Bull při svém domácím závodu zažil zklamání, když Sebastian Vettel kvůli problémům s pohonnou jednotkou musel odstoupit. Spolehlivost ani výkonnost Renaultu podle šéfa týmu Christiana Hornera není přijatelná a takové pokračování ve spolupráci není možné. Renault naproti tomu slibuje, že vše prošetří a že v Silverstonu budou silnější.
Čtyřnásobný mistr světa přišel o výkon už v pátém kole, poté se motor podařilo znovu přimět k činnosti, závod ale nakonec vzdal, aby jej ušetřil. Pohonné jednotky jsou letos omezeny pouze na pět kusů na jezdce a sezónu. Potíže s pohonnou jednotkou navíc v průběhu Velké ceny Rakouska zažívaly i oba vozy dceřiné stáje Toro Rosso.
"Je to frustrující, že jsme v takové situaci. S Renaultem jsme samozřejmě zažili spoustu úspěchů. Vyhrávali jsme závody a šampionáty díky pohonu od Renaultu, ale situace se momentálně nemění," uvádí Horner.
"Spolehlivost je nepřijatelná, výkonnost jen nepřijatelná - v Renaultu musí dojít ke změnám. Takto nemůžeme pokračovat. Není to dobré pro Renault a není to dobré pro Red Bull," kritizuje šéf Red Bullu, který bude po Rakousku vyhodnocovat výsledky letošní spolupráce a míru zlepšení od počátku sezóny. Podle Helmuta Marka by mohli přistoupit dokonce i k vývoji vlastní pohonné jednotky.
"Něco se musí stát, protože cokoliv se tam děje, tak to momentálně nefunguje. Není to naše věc ani naše zodpovědnost. Jsme konečným uživatelem a je zkrátka frustrující, že ten produkt není tam, kde momentálně být má," kritizuje Horner.
"Musíme spolupracovat jako partneři. Příští rok za zády našeho vozu nebude jiný motor, ale chceme být konkurenceschopní a jezdit na čele, takže tyto problémy se nemohou a neměly by se stávat," dodáfá šéf Red Bullu.
Sebastian Vettel kvůli problému s pohonnou jednotkou Renaultu ve Velké ceně Rakouskadaleko nedojel (foto: Red Bull Racing)
Reakce RenaultuRenault si potíže uvědomuje, podle Rémiho Taffina ale takové problémy se spolehlivostí o závodním víkendu v Rakousku nečekal: "Určitě můžeme uvést, že šlo pro nás o velmi náročný víkend."
"Přijeli jsme zde s vírou, že okruh nebude sedět charakteristice pohonné jednotky Renault Energy F1. Není silná na rovinkách, ale má mnoho jiných kvalitních stránek, které jsme dnes nemohli ukázat.
Žel jsme zažili také určité potíže, které nás staví do negativního světla. U Sebastianova vozu tým zaznamenal problém při změně map na startu. Podíváme se na to, proč k tomu došlo, protože to tým stálo cenné body. Mohlo jít o problém se softwarem, mohlo to mít ale také spojitost s běžným softwarem.
Ať tak či onak, očividně to je třeba důkladně prošetřit. Pečlivě projdeme veškeré detaily od Red Bullu a dalších týmů a v Silverstone se vrátíme silnější," ujišťuje Taffin, šéf traťových činností společnosti Renault Sport F1, který svými pohonnými jednotkami krom Red Bullu a Toro Rosso zásobuje také Caterham a Lotus.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.