Red Bull při svém domácím závodu zažil zklamání, když Sebastian Vettel kvůli problémům s pohonnou jednotkou musel odstoupit. Spolehlivost ani výkonnost Renaultu podle šéfa týmu Christiana Hornera není přijatelná a takové pokračování ve spolupráci není možné. Renault naproti tomu slibuje, že vše prošetří a že v Silverstonu budou silnější.
Čtyřnásobný mistr světa přišel o výkon už v pátém kole, poté se motor podařilo znovu přimět k činnosti, závod ale nakonec vzdal, aby jej ušetřil. Pohonné jednotky jsou letos omezeny pouze na pět kusů na jezdce a sezónu. Potíže s pohonnou jednotkou navíc v průběhu Velké ceny Rakouska zažívaly i oba vozy dceřiné stáje Toro Rosso.
"Je to frustrující, že jsme v takové situaci. S Renaultem jsme samozřejmě zažili spoustu úspěchů. Vyhrávali jsme závody a šampionáty díky pohonu od Renaultu, ale situace se momentálně nemění," uvádí Horner.
"Spolehlivost je nepřijatelná, výkonnost jen nepřijatelná - v Renaultu musí dojít ke změnám. Takto nemůžeme pokračovat. Není to dobré pro Renault a není to dobré pro Red Bull," kritizuje šéf Red Bullu, který bude po Rakousku vyhodnocovat výsledky letošní spolupráce a míru zlepšení od počátku sezóny. Podle Helmuta Marka by mohli přistoupit dokonce i k vývoji vlastní pohonné jednotky.
"Něco se musí stát, protože cokoliv se tam děje, tak to momentálně nefunguje. Není to naše věc ani naše zodpovědnost. Jsme konečným uživatelem a je zkrátka frustrující, že ten produkt není tam, kde momentálně být má," kritizuje Horner.
"Musíme spolupracovat jako partneři. Příští rok za zády našeho vozu nebude jiný motor, ale chceme být konkurenceschopní a jezdit na čele, takže tyto problémy se nemohou a neměly by se stávat," dodáfá šéf Red Bullu.
Sebastian Vettel kvůli problému s pohonnou jednotkou Renaultu ve Velké ceně Rakouskadaleko nedojel (foto: Red Bull Racing)
Reakce RenaultuRenault si potíže uvědomuje, podle Rémiho Taffina ale takové problémy se spolehlivostí o závodním víkendu v Rakousku nečekal: "Určitě můžeme uvést, že šlo pro nás o velmi náročný víkend."
"Přijeli jsme zde s vírou, že okruh nebude sedět charakteristice pohonné jednotky Renault Energy F1. Není silná na rovinkách, ale má mnoho jiných kvalitních stránek, které jsme dnes nemohli ukázat.
Žel jsme zažili také určité potíže, které nás staví do negativního světla. U Sebastianova vozu tým zaznamenal problém při změně map na startu. Podíváme se na to, proč k tomu došlo, protože to tým stálo cenné body. Mohlo jít o problém se softwarem, mohlo to mít ale také spojitost s běžným softwarem.
Ať tak či onak, očividně to je třeba důkladně prošetřit. Pečlivě projdeme veškeré detaily od Red Bullu a dalších týmů a v Silverstone se vrátíme silnější," ujišťuje Taffin, šéf traťových činností společnosti Renault Sport F1, který svými pohonnými jednotkami krom Red Bullu a Toro Rosso zásobuje také Caterham a Lotus.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.