SPIELBERG - Kvalifikace; Šokující výkon vozů Williams, kvalifikaci vyhrál Massa před Bottasem, Rosberg jenom třetí. Hamilton zůstal bez času!
Dobrý den, vítám Vás u kvalifikace na Velkou cenu Rakouska, která se jede na Red Bull Ringu aktuální za suchého počasí.
První část kvalifikaceHned na začátku hlási Button nějaké problémy s převodovkou. Prvním jezdecem je aktuálně Vergne (1:11,886 min) před Pérezem a Hülkenbergem. Následuje Räikkönen. Do čela jde Kvjat - 1:10,854 min, Massa je šestý, ale jenom chvíli, pořadí se mění každou chvíli. První je Hülkenberg, střídá ho Alonso, hned jde před něj Hamilton - 1:09,762 min.
Rosberg se řadí za svého týmového kolegu se ztrátou 362 tisícin sekundy. Třetí je Alonso, čtvrtý Massa. Následují Kvjat, Hülkenberg, Vergne, Bottas. Devět minut před koncem první části jde na třetí místo Bottas - 1:10,356 min.
Massa jde na třetí místo - 1:10,292 min, za Hamiltonem zaostává o téměř 8 desetin sekundy. Většína jezdců je teď v boxech. Další Williams, ten Bottasův, je na čtvrtém místě, následuje Red Bull Daniela Ricciarda. Šestý je Alonso, sedmý Vettel. Osmý je Räikkönen. Pořadí míchá Grosjean, řadí se na sedmé místo - 1:10,461 min.
Kvjatovi se líbí dotahovat se na lepší jezdce, jde na druhé místo - 1:09,678 min. Vergnese řadí na páté místo za Péreze. Magnussen je čtvrtý - 1:10,081 min. Räikkönen jde na sedmé místo, Vettel je zatím patnáctý před Maldonadem. Oficiální čas první části kvalifikace končí.
Pořadí po první části: Hamilton, Kvjat, Rosberg, Magnussen, Pérez, Vergne, Button, Räikkönen, Massa, Bottas, Hülkenberg, Ricciardo, Alonso, Grosjean, Vettel, Maldonado.
Do druhé části kvalifikace nepostupují: Sutil, Gutiérrez, Bianchi, Kobajaši, Chilton, Ericsson.
Druhá část kvalifikaceHülkenberg je aktuálně na prvním místě před Pérezem a Räikkönenem. Do čela jde Magnussen - 1:09,254 min. Maldonado je čtvrtý, Pérez se zlepšuje a jde na druhé místo. V deváté zatáčce rozvířil prach mimo tratě Alonso, pokračuje dál. Bottas je první - 1.09,239 min. Massa je druhý, Magnussen třetí. Hamilton získal na Bottase čtyři tisíciny sekundy a je první. Rosberg je proti, jde do čela - 1:08,974 min.
Red Bully zatím na devátém (Ricciardo) a dvanáctém místě (Vettel). Ferrari také nic moc - Alonso je sedmý, Räikkönen čtrnáctý. Kvjat zatím na velmi dobrém šestém místě. Lotusy jsou mimo postup do třetí části, naopak McLarenům se daří - Magnussen je pátý, Button desátý. Alonso se posouvá na šesté místo - 1:09,530 min.
Tři minuty před koncem druhé části jde Räikkönen na deváté místo. Výkony jezdců jsou vyrovnané, v jedné sekundě je jich čtrnáct. Alonso se zlepšuje, je pátý - 1:09,479 min. Riccirado předjel Kimiho, je devátý. Vettelovi se nedaří, nepostupuje do druhé části kvalifikace. Kvjat jde na sedmé místo.
Pořadí druhé části kvalifikace: Rosberg, Hamilton, Bottas, Massa, Magnussen, Alonso, Kvjat, Hülkenberg, Ricciardo, Räikkönen.
Do třetí části kvalifikace nepostupují: Pérez, Button, Vettel, Maldonado, Vergne, Grosjean.
Třetí část kvalifikaceBottas se řadí na první místo s časem 1:08,846 min. druhý je Rosberg, třetí Massa, čtvrtý Alonso. Za nimi jsou Ricciardo, Magnussen a Kvjat. Zaím se v letošní sezoně objveili ve všech třetích částech kvalifikací jen Rosberg, Hamilton, Ricciardo a Alonso.
Hamilton má problémy, jde mimo trať a už nestihne zajet dobrý čas! Massa jde na první místo - 1:08,759 min!
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.