SPIELBERG - Kvalifikace; Šokující výkon vozů Williams, kvalifikaci vyhrál Massa před Bottasem, Rosberg jenom třetí. Hamilton zůstal bez času!
Dobrý den, vítám Vás u kvalifikace na Velkou cenu Rakouska, která se jede na Red Bull Ringu aktuální za suchého počasí.
První část kvalifikaceHned na začátku hlási Button nějaké problémy s převodovkou. Prvním jezdecem je aktuálně Vergne (1:11,886 min) před Pérezem a Hülkenbergem. Následuje Räikkönen. Do čela jde Kvjat - 1:10,854 min, Massa je šestý, ale jenom chvíli, pořadí se mění každou chvíli. První je Hülkenberg, střídá ho Alonso, hned jde před něj Hamilton - 1:09,762 min.
Rosberg se řadí za svého týmového kolegu se ztrátou 362 tisícin sekundy. Třetí je Alonso, čtvrtý Massa. Následují Kvjat, Hülkenberg, Vergne, Bottas. Devět minut před koncem první části jde na třetí místo Bottas - 1:10,356 min.
Massa jde na třetí místo - 1:10,292 min, za Hamiltonem zaostává o téměř 8 desetin sekundy. Většína jezdců je teď v boxech. Další Williams, ten Bottasův, je na čtvrtém místě, následuje Red Bull Daniela Ricciarda. Šestý je Alonso, sedmý Vettel. Osmý je Räikkönen. Pořadí míchá Grosjean, řadí se na sedmé místo - 1:10,461 min.
Kvjatovi se líbí dotahovat se na lepší jezdce, jde na druhé místo - 1:09,678 min. Vergnese řadí na páté místo za Péreze. Magnussen je čtvrtý - 1:10,081 min. Räikkönen jde na sedmé místo, Vettel je zatím patnáctý před Maldonadem. Oficiální čas první části kvalifikace končí.
Pořadí po první části: Hamilton, Kvjat, Rosberg, Magnussen, Pérez, Vergne, Button, Räikkönen, Massa, Bottas, Hülkenberg, Ricciardo, Alonso, Grosjean, Vettel, Maldonado.
Do druhé části kvalifikace nepostupují: Sutil, Gutiérrez, Bianchi, Kobajaši, Chilton, Ericsson.
Druhá část kvalifikaceHülkenberg je aktuálně na prvním místě před Pérezem a Räikkönenem. Do čela jde Magnussen - 1:09,254 min. Maldonado je čtvrtý, Pérez se zlepšuje a jde na druhé místo. V deváté zatáčce rozvířil prach mimo tratě Alonso, pokračuje dál. Bottas je první - 1.09,239 min. Massa je druhý, Magnussen třetí. Hamilton získal na Bottase čtyři tisíciny sekundy a je první. Rosberg je proti, jde do čela - 1:08,974 min.
Red Bully zatím na devátém (Ricciardo) a dvanáctém místě (Vettel). Ferrari také nic moc - Alonso je sedmý, Räikkönen čtrnáctý. Kvjat zatím na velmi dobrém šestém místě. Lotusy jsou mimo postup do třetí části, naopak McLarenům se daří - Magnussen je pátý, Button desátý. Alonso se posouvá na šesté místo - 1:09,530 min.
Tři minuty před koncem druhé části jde Räikkönen na deváté místo. Výkony jezdců jsou vyrovnané, v jedné sekundě je jich čtrnáct. Alonso se zlepšuje, je pátý - 1:09,479 min. Riccirado předjel Kimiho, je devátý. Vettelovi se nedaří, nepostupuje do druhé části kvalifikace. Kvjat jde na sedmé místo.
Pořadí druhé části kvalifikace: Rosberg, Hamilton, Bottas, Massa, Magnussen, Alonso, Kvjat, Hülkenberg, Ricciardo, Räikkönen.
Do třetí části kvalifikace nepostupují: Pérez, Button, Vettel, Maldonado, Vergne, Grosjean.
Třetí část kvalifikaceBottas se řadí na první místo s časem 1:08,846 min. druhý je Rosberg, třetí Massa, čtvrtý Alonso. Za nimi jsou Ricciardo, Magnussen a Kvjat. Zaím se v letošní sezoně objveili ve všech třetích částech kvalifikací jen Rosberg, Hamilton, Ricciardo a Alonso.
Hamilton má problémy, jde mimo trať a už nestihne zajet dobrý čas! Massa jde na první místo - 1:08,759 min!
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.