SPIELBERG - 3. TRÉNINK; Ve třetím tréninku na Velkou cenu Rakouska zajel nejrychlejší čas Valtteri Bottas. Dobrý výkon Williamsu podtrhl třetím místem Felipe Massa. Mercedesy jsou na druhém a pátém místě. Jenson Button si kvůli prblému s brzdami příliš nezajezdil.
Na Red Bull Ringu je stále zataženo, ale déšť zatím F1 neovlivnil. Jako první na trať vyráží Adrian Sutil v Sauberu. Po něm do instalačního kola vyráží i většina ze zbytku pole. Pouze Räikkönen a Sutil zůstali na trati, ale i oni po druhém kole zajeli do garáže.
Novou převodovku zde má Maldonado, Massa, Ericsson, Hamilton, Pérez, Kvjat, Bianchi, Chilton a Kobajaši.
První měřený čas po deseti minutách zajíždí Magnussen (McLaren, 1:11,408) spolu s Rosbergem (Mercedes, 1:12,987) a Ericsson (Caterham, 1:15,759). Na trati ještě nebyl Jenson Button. Časy zajíždějí i další piloti (Hamilton, Hülkenberg či Chilton), ale Magnussenův zlepšený čas 1:10 998 je prozatím nepřekonán.
Hülkenberg hlásí inženýrům Force Indie, že je dnes auto úplně jiné. Včera si stěžoval a podle všeho je dnes spokojenější. Na trať se už vydal i Button, avšak se svým McLarenem se trápí a nakonec jej zastavuje problém s brzdami - vrací se k mechanikům. Zlepšuje se Räikkönen ve Ferrari, řadí se na čtvrté místo před Mercedesy.
Po dvaceti minutách tréninku je na čele Massa s Williamsem, který má 0,014 s náskok na jeho týmového kolegu Bottase a bojují o desetiny. Zlepšují se i ostatní.
Do měřeného kola vyráží i Alonso, který se po pár pomalejších pokusech zlepšuje na čas 1:10,565 a řadí se na třetí místo. Piloti nyní jezdí na měkké sadě pneumatik. Měřené kolo nezajel Button, Pérez, ale také ani jeden Red Bull. Vettel a Ricciardo nyní vyrážejí do svých rychlých kol. Až po chvíli se však dostávají na chvost první desítky se ztrátou sedm desetin.
Pořadí po půl hodině: Bottas, Massa, Alonso, Kvjat, Magnussen, Räikkönen.
Piloti Ferrari skončili ve druhé pětce: Alonso šestý, Räikkönen devátý (foto: Scuderia Ferrari)
U McLarenu pracují na voze Buttona, musejí vyměnit pravou zadní brzdu a poškozena je kvůli výjezdu mimo trať i podlaha. Caterham si na Twitteru pochvaluje změny provedené na voze přes noc.
Mercedesy po třiceti pěti minutách na jedenáctém a dvanáctém místě. Co předvedou ve svých dalších pousech? Dnes podle všeho jezdí s těžkým vozem.
Rosberg se vydal prozkoumat únikovou zónu v zatáčce. č. 1. Netrvá však dlouho a Mercedes se dostává do vedení.
Nico Rosberg zajíží čas 1:10,058, což znamená náskok čtyři desetiny na Williamsy. Hamilton se řadí na páté místo, na svého týmového kolegu ztrácí 0,648 s, oba na měkké sadě pneumatik, pomalejší ze dvou směsí Pirelli. Rosberg je také nejpilnějším pilotem - má na svém kontě 23 kol. Na své auto si stěžuje Sutil. Podle jeho slov na daných pneumatikách nefunguje.
Do konce zbývá patnáct minut a všichni kromě Romaina Grosjeana v Lotusu zajeli do garáže předtím, než se před koncem tréninku opět vydají na trat. Jako první na super-měkké sadě pneu vyráží Hülkenberg. Zajíždí na ní však "až" sedmý čas. Jejich závodní rychlost včera nevypadala špatně, ale co kvalifikace?
Na druhé místo se dostává Alonso, na Rosbergův čas ztrácí 0,352s. Za nimi stále oba Williamsy. Bottas se brzy zlepšuje a je první s časem 1:10,008, o 0,044s před Alonsem. První pod čas 1:10 se dostává Bottasův týmový kolega Felipe Massa s Williamsem. Räikkönen zajíždí až jedenáctý nejrychlejší čas.
Počty kol ujeté ve třetím tréninku (vlevo) a za všechny tři tréninky celkem (vpravo)
Rosberg, jenž na rovince dosahuje rychlosti přes 319 km/h, rozděluje Williamsy na čele. Kobajaši s Caterhamem způsobuje vyjíždí mimo trať v poslední zatáčce, chvíli se objevují žluté vlajky a to čtyři minuty před koncem.
Button se kvůli technickým problémům stále nedostal znovu na trať. Do čela se dostává Hamilton, ale jen 0,003 s před Felipem Massou. Dobré kolo zajíždí Kvjat, který v Toro Rosso odvádí dobrou práci. Do čela se znovu dostává Williams - konkrétně ten Valtteriho Bottase a to s časem 1:09,848.
Přehled nejrychlejších sektorů, jejich součtů a maximálních rychlostí
Přehled všech časů: zde (PDF).
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.