SPIELBERG - 3. TRÉNINK; Ve třetím tréninku na Velkou cenu Rakouska zajel nejrychlejší čas Valtteri Bottas. Dobrý výkon Williamsu podtrhl třetím místem Felipe Massa. Mercedesy jsou na druhém a pátém místě. Jenson Button si kvůli prblému s brzdami příliš nezajezdil.
Na Red Bull Ringu je stále zataženo, ale déšť zatím F1 neovlivnil. Jako první na trať vyráží Adrian Sutil v Sauberu. Po něm do instalačního kola vyráží i většina ze zbytku pole. Pouze Räikkönen a Sutil zůstali na trati, ale i oni po druhém kole zajeli do garáže.
Novou převodovku zde má Maldonado, Massa, Ericsson, Hamilton, Pérez, Kvjat, Bianchi, Chilton a Kobajaši.
První měřený čas po deseti minutách zajíždí Magnussen (McLaren, 1:11,408) spolu s Rosbergem (Mercedes, 1:12,987) a Ericsson (Caterham, 1:15,759). Na trati ještě nebyl Jenson Button. Časy zajíždějí i další piloti (Hamilton, Hülkenberg či Chilton), ale Magnussenův zlepšený čas 1:10 998 je prozatím nepřekonán.
Hülkenberg hlásí inženýrům Force Indie, že je dnes auto úplně jiné. Včera si stěžoval a podle všeho je dnes spokojenější. Na trať se už vydal i Button, avšak se svým McLarenem se trápí a nakonec jej zastavuje problém s brzdami - vrací se k mechanikům. Zlepšuje se Räikkönen ve Ferrari, řadí se na čtvrté místo před Mercedesy.
Po dvaceti minutách tréninku je na čele Massa s Williamsem, který má 0,014 s náskok na jeho týmového kolegu Bottase a bojují o desetiny. Zlepšují se i ostatní.
Do měřeného kola vyráží i Alonso, který se po pár pomalejších pokusech zlepšuje na čas 1:10,565 a řadí se na třetí místo. Piloti nyní jezdí na měkké sadě pneumatik. Měřené kolo nezajel Button, Pérez, ale také ani jeden Red Bull. Vettel a Ricciardo nyní vyrážejí do svých rychlých kol. Až po chvíli se však dostávají na chvost první desítky se ztrátou sedm desetin.
Pořadí po půl hodině: Bottas, Massa, Alonso, Kvjat, Magnussen, Räikkönen.
Piloti Ferrari skončili ve druhé pětce: Alonso šestý, Räikkönen devátý (foto: Scuderia Ferrari)
U McLarenu pracují na voze Buttona, musejí vyměnit pravou zadní brzdu a poškozena je kvůli výjezdu mimo trať i podlaha. Caterham si na Twitteru pochvaluje změny provedené na voze přes noc.
Mercedesy po třiceti pěti minutách na jedenáctém a dvanáctém místě. Co předvedou ve svých dalších pousech? Dnes podle všeho jezdí s těžkým vozem.
Rosberg se vydal prozkoumat únikovou zónu v zatáčce. č. 1. Netrvá však dlouho a Mercedes se dostává do vedení.
Nico Rosberg zajíží čas 1:10,058, což znamená náskok čtyři desetiny na Williamsy. Hamilton se řadí na páté místo, na svého týmového kolegu ztrácí 0,648 s, oba na měkké sadě pneumatik, pomalejší ze dvou směsí Pirelli. Rosberg je také nejpilnějším pilotem - má na svém kontě 23 kol. Na své auto si stěžuje Sutil. Podle jeho slov na daných pneumatikách nefunguje.
Do konce zbývá patnáct minut a všichni kromě Romaina Grosjeana v Lotusu zajeli do garáže předtím, než se před koncem tréninku opět vydají na trat. Jako první na super-měkké sadě pneu vyráží Hülkenberg. Zajíždí na ní však "až" sedmý čas. Jejich závodní rychlost včera nevypadala špatně, ale co kvalifikace?
Na druhé místo se dostává Alonso, na Rosbergův čas ztrácí 0,352s. Za nimi stále oba Williamsy. Bottas se brzy zlepšuje a je první s časem 1:10,008, o 0,044s před Alonsem. První pod čas 1:10 se dostává Bottasův týmový kolega Felipe Massa s Williamsem. Räikkönen zajíždí až jedenáctý nejrychlejší čas.
Počty kol ujeté ve třetím tréninku (vlevo) a za všechny tři tréninky celkem (vpravo)
Rosberg, jenž na rovince dosahuje rychlosti přes 319 km/h, rozděluje Williamsy na čele. Kobajaši s Caterhamem způsobuje vyjíždí mimo trať v poslední zatáčce, chvíli se objevují žluté vlajky a to čtyři minuty před koncem.
Button se kvůli technickým problémům stále nedostal znovu na trať. Do čela se dostává Hamilton, ale jen 0,003 s před Felipem Massou. Dobré kolo zajíždí Kvjat, který v Toro Rosso odvádí dobrou práci. Do čela se znovu dostává Williams - konkrétně ten Valtteriho Bottase a to s časem 1:09,848.
Přehled nejrychlejších sektorů, jejich součtů a maximálních rychlostí
Přehled všech časů: zde (PDF).
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.