SPIELBERG - 3. TRÉNINK; Ve třetím tréninku na Velkou cenu Rakouska zajel nejrychlejší čas Valtteri Bottas. Dobrý výkon Williamsu podtrhl třetím místem Felipe Massa. Mercedesy jsou na druhém a pátém místě. Jenson Button si kvůli prblému s brzdami příliš nezajezdil.
Na Red Bull Ringu je stále zataženo, ale déšť zatím F1 neovlivnil. Jako první na trať vyráží Adrian Sutil v Sauberu. Po něm do instalačního kola vyráží i většina ze zbytku pole. Pouze Räikkönen a Sutil zůstali na trati, ale i oni po druhém kole zajeli do garáže.
Novou převodovku zde má Maldonado, Massa, Ericsson, Hamilton, Pérez, Kvjat, Bianchi, Chilton a Kobajaši.
První měřený čas po deseti minutách zajíždí Magnussen (McLaren, 1:11,408) spolu s Rosbergem (Mercedes, 1:12,987) a Ericsson (Caterham, 1:15,759). Na trati ještě nebyl Jenson Button. Časy zajíždějí i další piloti (Hamilton, Hülkenberg či Chilton), ale Magnussenův zlepšený čas 1:10 998 je prozatím nepřekonán.
Hülkenberg hlásí inženýrům Force Indie, že je dnes auto úplně jiné. Včera si stěžoval a podle všeho je dnes spokojenější. Na trať se už vydal i Button, avšak se svým McLarenem se trápí a nakonec jej zastavuje problém s brzdami - vrací se k mechanikům. Zlepšuje se Räikkönen ve Ferrari, řadí se na čtvrté místo před Mercedesy.
Po dvaceti minutách tréninku je na čele Massa s Williamsem, který má 0,014 s náskok na jeho týmového kolegu Bottase a bojují o desetiny. Zlepšují se i ostatní.
Do měřeného kola vyráží i Alonso, který se po pár pomalejších pokusech zlepšuje na čas 1:10,565 a řadí se na třetí místo. Piloti nyní jezdí na měkké sadě pneumatik. Měřené kolo nezajel Button, Pérez, ale také ani jeden Red Bull. Vettel a Ricciardo nyní vyrážejí do svých rychlých kol. Až po chvíli se však dostávají na chvost první desítky se ztrátou sedm desetin.
Pořadí po půl hodině: Bottas, Massa, Alonso, Kvjat, Magnussen, Räikkönen.
Piloti Ferrari skončili ve druhé pětce: Alonso šestý, Räikkönen devátý (foto: Scuderia Ferrari)
U McLarenu pracují na voze Buttona, musejí vyměnit pravou zadní brzdu a poškozena je kvůli výjezdu mimo trať i podlaha. Caterham si na Twitteru pochvaluje změny provedené na voze přes noc.
Mercedesy po třiceti pěti minutách na jedenáctém a dvanáctém místě. Co předvedou ve svých dalších pousech? Dnes podle všeho jezdí s těžkým vozem.
Rosberg se vydal prozkoumat únikovou zónu v zatáčce. č. 1. Netrvá však dlouho a Mercedes se dostává do vedení.
Nico Rosberg zajíží čas 1:10,058, což znamená náskok čtyři desetiny na Williamsy. Hamilton se řadí na páté místo, na svého týmového kolegu ztrácí 0,648 s, oba na měkké sadě pneumatik, pomalejší ze dvou směsí Pirelli. Rosberg je také nejpilnějším pilotem - má na svém kontě 23 kol. Na své auto si stěžuje Sutil. Podle jeho slov na daných pneumatikách nefunguje.
Do konce zbývá patnáct minut a všichni kromě Romaina Grosjeana v Lotusu zajeli do garáže předtím, než se před koncem tréninku opět vydají na trat. Jako první na super-měkké sadě pneu vyráží Hülkenberg. Zajíždí na ní však "až" sedmý čas. Jejich závodní rychlost včera nevypadala špatně, ale co kvalifikace?
Na druhé místo se dostává Alonso, na Rosbergův čas ztrácí 0,352s. Za nimi stále oba Williamsy. Bottas se brzy zlepšuje a je první s časem 1:10,008, o 0,044s před Alonsem. První pod čas 1:10 se dostává Bottasův týmový kolega Felipe Massa s Williamsem. Räikkönen zajíždí až jedenáctý nejrychlejší čas.
Počty kol ujeté ve třetím tréninku (vlevo) a za všechny tři tréninky celkem (vpravo)
Rosberg, jenž na rovince dosahuje rychlosti přes 319 km/h, rozděluje Williamsy na čele. Kobajaši s Caterhamem způsobuje vyjíždí mimo trať v poslední zatáčce, chvíli se objevují žluté vlajky a to čtyři minuty před koncem.
Button se kvůli technickým problémům stále nedostal znovu na trať. Do čela se dostává Hamilton, ale jen 0,003 s před Felipem Massou. Dobré kolo zajíždí Kvjat, který v Toro Rosso odvádí dobrou práci. Do čela se znovu dostává Williams - konkrétně ten Valtteriho Bottase a to s časem 1:09,848.
Přehled nejrychlejších sektorů, jejich součtů a maximálních rychlostí
Přehled všech časů: zde (PDF).
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.