SPIELBERG - 3. TRÉNINK; Ve třetím tréninku na Velkou cenu Rakouska zajel nejrychlejší čas Valtteri Bottas. Dobrý výkon Williamsu podtrhl třetím místem Felipe Massa. Mercedesy jsou na druhém a pátém místě. Jenson Button si kvůli prblému s brzdami příliš nezajezdil.
Na Red Bull Ringu je stále zataženo, ale déšť zatím F1 neovlivnil. Jako první na trať vyráží Adrian Sutil v Sauberu. Po něm do instalačního kola vyráží i většina ze zbytku pole. Pouze Räikkönen a Sutil zůstali na trati, ale i oni po druhém kole zajeli do garáže.
Novou převodovku zde má Maldonado, Massa, Ericsson, Hamilton, Pérez, Kvjat, Bianchi, Chilton a Kobajaši.
První měřený čas po deseti minutách zajíždí Magnussen (McLaren, 1:11,408) spolu s Rosbergem (Mercedes, 1:12,987) a Ericsson (Caterham, 1:15,759). Na trati ještě nebyl Jenson Button. Časy zajíždějí i další piloti (Hamilton, Hülkenberg či Chilton), ale Magnussenův zlepšený čas 1:10 998 je prozatím nepřekonán.
Hülkenberg hlásí inženýrům Force Indie, že je dnes auto úplně jiné. Včera si stěžoval a podle všeho je dnes spokojenější. Na trať se už vydal i Button, avšak se svým McLarenem se trápí a nakonec jej zastavuje problém s brzdami - vrací se k mechanikům. Zlepšuje se Räikkönen ve Ferrari, řadí se na čtvrté místo před Mercedesy.
Po dvaceti minutách tréninku je na čele Massa s Williamsem, který má 0,014 s náskok na jeho týmového kolegu Bottase a bojují o desetiny. Zlepšují se i ostatní.
Do měřeného kola vyráží i Alonso, který se po pár pomalejších pokusech zlepšuje na čas 1:10,565 a řadí se na třetí místo. Piloti nyní jezdí na měkké sadě pneumatik. Měřené kolo nezajel Button, Pérez, ale také ani jeden Red Bull. Vettel a Ricciardo nyní vyrážejí do svých rychlých kol. Až po chvíli se však dostávají na chvost první desítky se ztrátou sedm desetin.
Pořadí po půl hodině: Bottas, Massa, Alonso, Kvjat, Magnussen, Räikkönen.
Piloti Ferrari skončili ve druhé pětce: Alonso šestý, Räikkönen devátý (foto: Scuderia Ferrari)
U McLarenu pracují na voze Buttona, musejí vyměnit pravou zadní brzdu a poškozena je kvůli výjezdu mimo trať i podlaha. Caterham si na Twitteru pochvaluje změny provedené na voze přes noc.
Mercedesy po třiceti pěti minutách na jedenáctém a dvanáctém místě. Co předvedou ve svých dalších pousech? Dnes podle všeho jezdí s těžkým vozem.
Rosberg se vydal prozkoumat únikovou zónu v zatáčce. č. 1. Netrvá však dlouho a Mercedes se dostává do vedení.
Nico Rosberg zajíží čas 1:10,058, což znamená náskok čtyři desetiny na Williamsy. Hamilton se řadí na páté místo, na svého týmového kolegu ztrácí 0,648 s, oba na měkké sadě pneumatik, pomalejší ze dvou směsí Pirelli. Rosberg je také nejpilnějším pilotem - má na svém kontě 23 kol. Na své auto si stěžuje Sutil. Podle jeho slov na daných pneumatikách nefunguje.
Do konce zbývá patnáct minut a všichni kromě Romaina Grosjeana v Lotusu zajeli do garáže předtím, než se před koncem tréninku opět vydají na trat. Jako první na super-měkké sadě pneu vyráží Hülkenberg. Zajíždí na ní však "až" sedmý čas. Jejich závodní rychlost včera nevypadala špatně, ale co kvalifikace?
Na druhé místo se dostává Alonso, na Rosbergův čas ztrácí 0,352s. Za nimi stále oba Williamsy. Bottas se brzy zlepšuje a je první s časem 1:10,008, o 0,044s před Alonsem. První pod čas 1:10 se dostává Bottasův týmový kolega Felipe Massa s Williamsem. Räikkönen zajíždí až jedenáctý nejrychlejší čas.
Počty kol ujeté ve třetím tréninku (vlevo) a za všechny tři tréninky celkem (vpravo)
Rosberg, jenž na rovince dosahuje rychlosti přes 319 km/h, rozděluje Williamsy na čele. Kobajaši s Caterhamem způsobuje vyjíždí mimo trať v poslední zatáčce, chvíli se objevují žluté vlajky a to čtyři minuty před koncem.
Button se kvůli technickým problémům stále nedostal znovu na trať. Do čela se dostává Hamilton, ale jen 0,003 s před Felipem Massou. Dobré kolo zajíždí Kvjat, který v Toro Rosso odvádí dobrou práci. Do čela se znovu dostává Williams - konkrétně ten Valtteriho Bottase a to s časem 1:09,848.
Přehled nejrychlejších sektorů, jejich součtů a maximálních rychlostí
Přehled všech časů: zde (PDF).
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.