Pilot Ferrari Fernando Alonso podporuje náhled prezidenta Lucy di Montezemola na současnou Formuli 1, kterou by rád změnil.
Podle Autosportu se Montezemolo dohodl s Berniem Ecclestonem na schůzce k projednání návrhu, jak lze zlepšit závody. Ještě před rakouským podnikem Alonso sám přiznal, že se nová pravidla, nepodařila zatraktivnit tak, aby tento sport byl více atraktivní pro fanoušky. "Myslím, že prezident má pravdu, jak dělat show. Tento rok není dost dobrá v některých závodech," vysvětlil.
Jde podle něj současná F1 špatným směrem? "Náklady jsou největší problém,“ vysvětluje. "Když tedy jeden tým dominuje jako Mercedes nebo Red Bull, diváci raději budou chtít vidět trochu více akce a zábavy.“
Například jako tomu bylo při nedávné Velké ceně Kanady, kde jsme mohli sledovat neuvěřitelné vítězství australského pilota Daniela Ricciarda z mistrovského týmu Red Bull. "Budeme se snažit vytvořit lepší show v příštích závodech a v případě, že týmy a fanoušci budou mít nějaké nápady, uvítáme je."
Navrhuje podívat se do jiných sportů jsou jako je MotoGP, které by v tom mohly pomoci. A nakonec vysvětluje svůj pohled na věc „Všechny nápady, které úzce souvisí s náklady, a to není jednoduchá věc. Podle mého názoru jsme KERS vrátili, do našich vozů a dosáhli jsme elektrického zvýšení výkonu, ale nemáme na další podporu při předjíždění. Teď všichni používají stejnou energii na stejných místech, takže je nemožné předjíždět."
"Pneumatiky jsou velká věc, a konkurence v pneumatikách je velká. Pomoci bychom mohli malým týmům jako v MotoGP, a dát jiné pneumatiky nebo palivo v závodě.“ MotoGP změnilo své technické předpisy pro rok 2014 a nabídlo otevřená pravidla na to, co je dovoleno pro netovární týmy. Pravidla povolují použití měkkých pneumatik a více paliva v závodech.
George Russell přiznal, že nečeká, že by byl rychlejší než jeho nový týmový kolega, nováček Andrea Kimi Antonelli. Britský jezdec tvrdí, že se dnes necítí rychlejší než při svém debutu ve Formuli 1 v roce 2019, a jedinou výhodou, kterou přináší, jsou zkušenosti nasbírané během šesti let v šampionátu.
McLaren věří, že rivalita mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim nebude ohrožovat týmovou spolupráci v boji o titul. Oba jezdci loni pomohli McLarenu k šesti vítězstvím a prvnímu titulu v Poháru konstruktérů po 26 letech. Po úspěšných testech v Bahrajnu je Norris favoritem.
Liam Lawson, který nahradil Sergia Péreze v Red Bullu, ví, že hned neporazí Maxe Verstappena, ale chce využít jeho zkušenosti k co nejrychlejšímu zlepšení. I když první dojmy z vozu RB21 byly pozitivní, Lawson přiznal, že kvůli omezenému času na testování nemá dostatek informací pro hlubší hodnocení.
Lando Norris má v plánu bojovat o titul mistra světa v roce 2025 a vyzvat Maxe Verstappena o sesazení z trůnu. Pokud se mu to podaří, nejen že překazí Verstappenovu snahu o pátý titul v řadě, ale také zhatí jeho ambice vyrovnat historický rekord Michaela Schumachera.
Velká cena Austrálie znamená pro tým Williams začátek nové kapitoly. S cílem vrátit se mezi lídry F1 je tento závod pro tým naprosto klíčový.
Nový ročník šampionátu Formule 1 se chystá odstartovat a s ním přicházejí nové naděje a očekávání, které každá nová sezóna přináší.
Max Verstappen by mohl i bez dominantního vozu bojovat o titul, i kdyby měl k dispozici druhý nebo třetí nejrychlejší auto. Loňské problémy Red Bullu neohrozily jeho výkon, a jeho schopnost přizpůsobit se novým podmínkám by mohla být klíčová v nadcházející sezóně. Helmut Marko zdůraznil, že ačkoli McLaren vykázal silnou konkurenceschopnost, skutečné měřítko výkonnosti se ukáže až v závodech, kde Red Bull stále spoléhá na Verstappenovu genialitu.
Každý start nové sezóny Formule 1 je napínavý, ale stejně tak budí emoce i návrat populárního seriálu Drive to Survive. Lando Norris si však nebral servítky a odhalil, co mu na nové řadě vadí.
Sezóna Formule 1 2025 bude poslední pod současným cyklem pravidel, přičemž i přesto se letos některé předpisy mění. Přinášíme vám přehled všech klíčových informací, které byste měli vědět před startem nadcházejícího ročníku.
Lewis Hamilton se domnívá, že je „nejlépe připravený, jak jen může být“, s ohledem na krátkou dobu, kterou strávil u Ferrari, před jeho závodní premiérou v Austrálii,.
Šéf týmu Cadillac F1 zdůraznil, že výběr amerického jezdce do týmu bude záviset výhradně na jeho sportovních schopnostech a zásluhách, nikoli na národnosti. Tým se chce soustředit na kvalitu a výkon, a jakýkoli jezdec, který bude mít potenciál přispět k úspěchu, bude vítán bez ohledu na jeho původ.
Na Race of Champions v Sydney vyjádřila skupina významných osobností Formule 1 svou podporu Michaelu Schumacherovi a vyzvala sedminásobného mistra světa, aby "pokračoval v boji" během jeho dlouhé a náročné rehabilitace.