Pilot Ferrari Fernando Alonso podporuje náhled prezidenta Lucy di Montezemola na současnou Formuli 1, kterou by rád změnil.
Podle Autosportu se Montezemolo dohodl s Berniem Ecclestonem na schůzce k projednání návrhu, jak lze zlepšit závody. Ještě před rakouským podnikem Alonso sám přiznal, že se nová pravidla, nepodařila zatraktivnit tak, aby tento sport byl více atraktivní pro fanoušky. "Myslím, že prezident má pravdu, jak dělat show. Tento rok není dost dobrá v některých závodech," vysvětlil.
Jde podle něj současná F1 špatným směrem? "Náklady jsou největší problém,“ vysvětluje. "Když tedy jeden tým dominuje jako Mercedes nebo Red Bull, diváci raději budou chtít vidět trochu více akce a zábavy.“
Například jako tomu bylo při nedávné Velké ceně Kanady, kde jsme mohli sledovat neuvěřitelné vítězství australského pilota Daniela Ricciarda z mistrovského týmu Red Bull. "Budeme se snažit vytvořit lepší show v příštích závodech a v případě, že týmy a fanoušci budou mít nějaké nápady, uvítáme je."
Navrhuje podívat se do jiných sportů jsou jako je MotoGP, které by v tom mohly pomoci. A nakonec vysvětluje svůj pohled na věc „Všechny nápady, které úzce souvisí s náklady, a to není jednoduchá věc. Podle mého názoru jsme KERS vrátili, do našich vozů a dosáhli jsme elektrického zvýšení výkonu, ale nemáme na další podporu při předjíždění. Teď všichni používají stejnou energii na stejných místech, takže je nemožné předjíždět."
"Pneumatiky jsou velká věc, a konkurence v pneumatikách je velká. Pomoci bychom mohli malým týmům jako v MotoGP, a dát jiné pneumatiky nebo palivo v závodě.“ MotoGP změnilo své technické předpisy pro rok 2014 a nabídlo otevřená pravidla na to, co je dovoleno pro netovární týmy. Pravidla povolují použití měkkých pneumatik a více paliva v závodech.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.