Zatímco nový šéf Scuderie, Marco Mattiaci, odmítá, že by učinili jakoukoliv nabídku Adrianu Neweymu - v Monte Carlu řekl: "Adriana jsme nikdy nekontaktovali" - odborný poradce Red Bullu v otázkách pro motorsport, Helmut Marko, mluví o jiném příběhu.
Rakušan, který je považován za pravou ruku Dietricha Mateschitze, popisuje nabídku italského týmu jako "absurdní". Navíc se má za to, že s nabídkou Neweyho oslovil přímo prezident Ferrari, Luca di Montezemolo.
"S Adrianem jsme měli dlouhou konverzaci. Ferrari mu učinilo absurdní nabídku, ať už se bavíme o finanční stránce, tak i o stránce jeho odpovědností," říká Helmut Marko pro Servus TV. Brit si však vybral pro dohlednou budoucnost setrvání u Red Bullu. Jeho role v týmu F1 však výrazně poklesne a místo toho se bude věnovat dalším projektům.
Marko dále vysvětluje, že odmítnutí nabídky Ferrari - která se mimo jiné měla vyšplhat až do závratné výše 18 milionů britských liber za rok (kolem 600 mil. Kč) - a ustoupení do pozadí v aktivitách F1 je v důsledkem stále více omezujících pravidel. "Adrian otevřeně přiznal, že je už trošku unavený.
Nabídce Ferrari odolal Newey kvůli čím dál omezenějším pravidlům (zdroj: Scuderia Ferrari)
Je to proto, že v F1 je neustále méně a méně prostoru pro inovace. Nechceme ho ztratit, a tak vybudujeme toto nové centrum, kde se, vedle své práce v projektu F1, může zabývat různými projekty," dodal Marko.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.