Zatímco nový šéf Scuderie, Marco Mattiaci, odmítá, že by učinili jakoukoliv nabídku Adrianu Neweymu - v Monte Carlu řekl: "Adriana jsme nikdy nekontaktovali" - odborný poradce Red Bullu v otázkách pro motorsport, Helmut Marko, mluví o jiném příběhu.
Rakušan, který je považován za pravou ruku Dietricha Mateschitze, popisuje nabídku italského týmu jako "absurdní". Navíc se má za to, že s nabídkou Neweyho oslovil přímo prezident Ferrari, Luca di Montezemolo.
"S Adrianem jsme měli dlouhou konverzaci. Ferrari mu učinilo absurdní nabídku, ať už se bavíme o finanční stránce, tak i o stránce jeho odpovědností," říká Helmut Marko pro Servus TV. Brit si však vybral pro dohlednou budoucnost setrvání u Red Bullu. Jeho role v týmu F1 však výrazně poklesne a místo toho se bude věnovat dalším projektům.
Marko dále vysvětluje, že odmítnutí nabídky Ferrari - která se mimo jiné měla vyšplhat až do závratné výše 18 milionů britských liber za rok (kolem 600 mil. Kč) - a ustoupení do pozadí v aktivitách F1 je v důsledkem stále více omezujících pravidel. "Adrian otevřeně přiznal, že je už trošku unavený.
Nabídce Ferrari odolal Newey kvůli čím dál omezenějším pravidlům (zdroj: Scuderia Ferrari)
Je to proto, že v F1 je neustále méně a méně prostoru pro inovace. Nechceme ho ztratit, a tak vybudujeme toto nové centrum, kde se, vedle své práce v projektu F1, může zabývat různými projekty," dodal Marko.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.