Zatímco nový šéf Scuderie, Marco Mattiaci, odmítá, že by učinili jakoukoliv nabídku Adrianu Neweymu - v Monte Carlu řekl: "Adriana jsme nikdy nekontaktovali" - odborný poradce Red Bullu v otázkách pro motorsport, Helmut Marko, mluví o jiném příběhu.
Rakušan, který je považován za pravou ruku Dietricha Mateschitze, popisuje nabídku italského týmu jako "absurdní". Navíc se má za to, že s nabídkou Neweyho oslovil přímo prezident Ferrari, Luca di Montezemolo.
"S Adrianem jsme měli dlouhou konverzaci. Ferrari mu učinilo absurdní nabídku, ať už se bavíme o finanční stránce, tak i o stránce jeho odpovědností," říká Helmut Marko pro Servus TV. Brit si však vybral pro dohlednou budoucnost setrvání u Red Bullu. Jeho role v týmu F1 však výrazně poklesne a místo toho se bude věnovat dalším projektům.
Marko dále vysvětluje, že odmítnutí nabídky Ferrari - která se mimo jiné měla vyšplhat až do závratné výše 18 milionů britských liber za rok (kolem 600 mil. Kč) - a ustoupení do pozadí v aktivitách F1 je v důsledkem stále více omezujících pravidel. "Adrian otevřeně přiznal, že je už trošku unavený.
Nabídce Ferrari odolal Newey kvůli čím dál omezenějším pravidlům (zdroj: Scuderia Ferrari)
Je to proto, že v F1 je neustále méně a méně prostoru pro inovace. Nechceme ho ztratit, a tak vybudujeme toto nové centrum, kde se, vedle své práce v projektu F1, může zabývat různými projekty," dodal Marko.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.