Ředitel Pirelli Motorsport Paul Hembery ale upozorňuje na nepředvídatelné počasí, které může vše změnit.
Naposledy se Velká cena Rakouska jezdila v roce 2003 na okruhu A1-Ring. Po jedenácti letech se pojede na stejném okruhu s jiným jménem – Red Bull Ring a v letošní sezoně bude v pořadí už osmým závodem. Pirelli přiveze do Rakouska pneumatiky s měkkou a superměkkou směsí, stejně jako do Monaka a Kanady. Okruh Red Bull Ring má ale jinou charakteristiku – dvě hlavní rovinky a celkem ostré zatáčky.
Důležitou roli tedy bude hrát přilnavost pneumatik, možná větší, než aerodynamický přítlak. Navíc je důležitým faktem, že žádný tým neabsolvoval na okruhu testy, budou se muset vypořádat s neznámými podmínkami. Paul Hembery, ředitel Pirelli Motorsport: „S netrpělivostí očekávám závod na novém okruhu. Všichni budou začínat od nuly a nejlepšího výsledku dosáhne ten tým, který si nejrychleji osvojí nové podmínky. Po zkoušce asfaltu a vyhodnocení okruhu naši inženýři přišli na to, že nejlepším řešením kompromisu mezi rychlostí a přilnavostí bude přivézt měkké sady pneumatik.
Očekáváme, že týmy nastaví na vozech větší přítlak. Neznámou veličinou bude počasí, v tomto regionu se nedá přesně předpovědět. Na každém novém okruhu hraje významnou roli práce, kterou týmy odvedou v průběhu volných tréninků. Mohou si otestovat pneumatiky s různou zásobou paliva v nádrži a s různými nastaveními vozu.
Je to důležité pro stanovení strategie v kvalifikaci i v samotném závodě. Domníváme se, že nás čeká závod s dvěma zastávkami v boxech. Skutečný počet zastávek může ovlivnit počasí, nebo zlepšení charakteristik okruhu. To vše bude jasnější po volných trénincích.“Jean Alesi, konzultant Pirelli: „Závod v Spielbergu se vrací do kalendáře po rekonstrukci okruhu. Se všemi novinkami se týmy poprvé seznámí až v pátek. Okruh vypadá stejně, jak ho známe z minulosti. Jeho zvláštností je, že obsahuje střídavá stoupání a klesání, co přináší jezdcům potěšení z jízdy.
Negativem je, že důležité brzdící zóny jsou ve stoupáních, co komplikuje předjíždění. Pamatuji si vtip, že místní krávy kvůli rámusu z okruhu týden po závodě nedávají mléko. Teď jsou vozy tišší…“
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.