Ředitel Pirelli Motorsport Paul Hembery ale upozorňuje na nepředvídatelné počasí, které může vše změnit.
Naposledy se Velká cena Rakouska jezdila v roce 2003 na okruhu A1-Ring. Po jedenácti letech se pojede na stejném okruhu s jiným jménem – Red Bull Ring a v letošní sezoně bude v pořadí už osmým závodem. Pirelli přiveze do Rakouska pneumatiky s měkkou a superměkkou směsí, stejně jako do Monaka a Kanady. Okruh Red Bull Ring má ale jinou charakteristiku – dvě hlavní rovinky a celkem ostré zatáčky.
Důležitou roli tedy bude hrát přilnavost pneumatik, možná větší, než aerodynamický přítlak. Navíc je důležitým faktem, že žádný tým neabsolvoval na okruhu testy, budou se muset vypořádat s neznámými podmínkami. Paul Hembery, ředitel Pirelli Motorsport: „S netrpělivostí očekávám závod na novém okruhu. Všichni budou začínat od nuly a nejlepšího výsledku dosáhne ten tým, který si nejrychleji osvojí nové podmínky. Po zkoušce asfaltu a vyhodnocení okruhu naši inženýři přišli na to, že nejlepším řešením kompromisu mezi rychlostí a přilnavostí bude přivézt měkké sady pneumatik.
Očekáváme, že týmy nastaví na vozech větší přítlak. Neznámou veličinou bude počasí, v tomto regionu se nedá přesně předpovědět. Na každém novém okruhu hraje významnou roli práce, kterou týmy odvedou v průběhu volných tréninků. Mohou si otestovat pneumatiky s různou zásobou paliva v nádrži a s různými nastaveními vozu.
Je to důležité pro stanovení strategie v kvalifikaci i v samotném závodě. Domníváme se, že nás čeká závod s dvěma zastávkami v boxech. Skutečný počet zastávek může ovlivnit počasí, nebo zlepšení charakteristik okruhu. To vše bude jasnější po volných trénincích.“Jean Alesi, konzultant Pirelli: „Závod v Spielbergu se vrací do kalendáře po rekonstrukci okruhu. Se všemi novinkami se týmy poprvé seznámí až v pátek. Okruh vypadá stejně, jak ho známe z minulosti. Jeho zvláštností je, že obsahuje střídavá stoupání a klesání, co přináší jezdcům potěšení z jízdy.
Negativem je, že důležité brzdící zóny jsou ve stoupáních, co komplikuje předjíždění. Pamatuji si vtip, že místní krávy kvůli rámusu z okruhu týden po závodě nedávají mléko. Teď jsou vozy tišší…“
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.