Ředitel Pirelli Motorsport Paul Hembery ale upozorňuje na nepředvídatelné počasí, které může vše změnit.
Naposledy se Velká cena Rakouska jezdila v roce 2003 na okruhu A1-Ring. Po jedenácti letech se pojede na stejném okruhu s jiným jménem – Red Bull Ring a v letošní sezoně bude v pořadí už osmým závodem. Pirelli přiveze do Rakouska pneumatiky s měkkou a superměkkou směsí, stejně jako do Monaka a Kanady. Okruh Red Bull Ring má ale jinou charakteristiku – dvě hlavní rovinky a celkem ostré zatáčky.
Důležitou roli tedy bude hrát přilnavost pneumatik, možná větší, než aerodynamický přítlak. Navíc je důležitým faktem, že žádný tým neabsolvoval na okruhu testy, budou se muset vypořádat s neznámými podmínkami. Paul Hembery, ředitel Pirelli Motorsport: „S netrpělivostí očekávám závod na novém okruhu. Všichni budou začínat od nuly a nejlepšího výsledku dosáhne ten tým, který si nejrychleji osvojí nové podmínky. Po zkoušce asfaltu a vyhodnocení okruhu naši inženýři přišli na to, že nejlepším řešením kompromisu mezi rychlostí a přilnavostí bude přivézt měkké sady pneumatik.
Očekáváme, že týmy nastaví na vozech větší přítlak. Neznámou veličinou bude počasí, v tomto regionu se nedá přesně předpovědět. Na každém novém okruhu hraje významnou roli práce, kterou týmy odvedou v průběhu volných tréninků. Mohou si otestovat pneumatiky s různou zásobou paliva v nádrži a s různými nastaveními vozu.
Je to důležité pro stanovení strategie v kvalifikaci i v samotném závodě. Domníváme se, že nás čeká závod s dvěma zastávkami v boxech. Skutečný počet zastávek může ovlivnit počasí, nebo zlepšení charakteristik okruhu. To vše bude jasnější po volných trénincích.“Jean Alesi, konzultant Pirelli: „Závod v Spielbergu se vrací do kalendáře po rekonstrukci okruhu. Se všemi novinkami se týmy poprvé seznámí až v pátek. Okruh vypadá stejně, jak ho známe z minulosti. Jeho zvláštností je, že obsahuje střídavá stoupání a klesání, co přináší jezdcům potěšení z jízdy.
Negativem je, že důležité brzdící zóny jsou ve stoupáních, co komplikuje předjíždění. Pamatuji si vtip, že místní krávy kvůli rámusu z okruhu týden po závodě nedávají mléko. Teď jsou vozy tišší…“
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.