Ředitel Pirelli Motorsport Paul Hembery ale upozorňuje na nepředvídatelné počasí, které může vše změnit.
Naposledy se Velká cena Rakouska jezdila v roce 2003 na okruhu A1-Ring. Po jedenácti letech se pojede na stejném okruhu s jiným jménem – Red Bull Ring a v letošní sezoně bude v pořadí už osmým závodem. Pirelli přiveze do Rakouska pneumatiky s měkkou a superměkkou směsí, stejně jako do Monaka a Kanady. Okruh Red Bull Ring má ale jinou charakteristiku – dvě hlavní rovinky a celkem ostré zatáčky.
Důležitou roli tedy bude hrát přilnavost pneumatik, možná větší, než aerodynamický přítlak. Navíc je důležitým faktem, že žádný tým neabsolvoval na okruhu testy, budou se muset vypořádat s neznámými podmínkami. Paul Hembery, ředitel Pirelli Motorsport: „S netrpělivostí očekávám závod na novém okruhu. Všichni budou začínat od nuly a nejlepšího výsledku dosáhne ten tým, který si nejrychleji osvojí nové podmínky. Po zkoušce asfaltu a vyhodnocení okruhu naši inženýři přišli na to, že nejlepším řešením kompromisu mezi rychlostí a přilnavostí bude přivézt měkké sady pneumatik.
Očekáváme, že týmy nastaví na vozech větší přítlak. Neznámou veličinou bude počasí, v tomto regionu se nedá přesně předpovědět. Na každém novém okruhu hraje významnou roli práce, kterou týmy odvedou v průběhu volných tréninků. Mohou si otestovat pneumatiky s různou zásobou paliva v nádrži a s různými nastaveními vozu.
Je to důležité pro stanovení strategie v kvalifikaci i v samotném závodě. Domníváme se, že nás čeká závod s dvěma zastávkami v boxech. Skutečný počet zastávek může ovlivnit počasí, nebo zlepšení charakteristik okruhu. To vše bude jasnější po volných trénincích.“Jean Alesi, konzultant Pirelli: „Závod v Spielbergu se vrací do kalendáře po rekonstrukci okruhu. Se všemi novinkami se týmy poprvé seznámí až v pátek. Okruh vypadá stejně, jak ho známe z minulosti. Jeho zvláštností je, že obsahuje střídavá stoupání a klesání, co přináší jezdcům potěšení z jízdy.
Negativem je, že důležité brzdící zóny jsou ve stoupáních, co komplikuje předjíždění. Pamatuji si vtip, že místní krávy kvůli rámusu z okruhu týden po závodě nedávají mléko. Teď jsou vozy tišší…“
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.