Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko věří, že jeho tým bude mít díky novinkám a novému palivu v domácí Velké ceně Rakouska další šanci na vítězství.
Red Bull připravuje několik vylepšení svého vozu, nový olej a palivo pro upravenou pohonnou jednotku Renaultu otestoval francouzský dodavatel Total.
"Máme šanci outsidera. Po vítězství v Kanadě stoupla očekávání. Testy a nový benzín by měli dostat Sebastiana Vettela a Ricciarda ve Štýrsku znovu blízko Mercedesu. Budeme mít další šanci na útok," tvrdí Marko.
Vettelovi patří s 60 body pátá příčka šampionátu a na okruh nedaleko Spielbergu se již těší: "Jsem opravdu rád za to, že zde budeme opět jezdit. Okruh je nádherný, i když moc rozptýlení nenabízí. Jde jen o závodění." Jeho mladší týmový kolega zatím Ricciardo nasbíral o 19 bodů více a v pořadí je o 2 příčky výše.
Čtyřnásobný mistr světa měl nedávno možnost si zrekonstruovanou trať vyzkoušet: při reklamní akci se po ní svezl s dva roky starým Red Bullem i s Ferrari Gerharda Bergera z roku 1988 (fotografie najdete zde).
Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff ale na žádnou domácí výhodu rakouského týmu nevěří: "Vettel možná zná okruh lépe než ostatní piloti, na této úrovni jde ale o minimální rozdíl." A dodává: "Okruh vyžaduje velký výkon," což by Stříbrným šípům mělo pomoci v udržení náskoku. Ujišťují, že své potíže s chlazením z Kanady se již nebudou opakovat.
Sebastian Vettel rakouský okruh velmi dobře zná, po domácí trati Red Bullu se občas projede (foto: Red Bull)
Zpestřením by tak opět mohl být vzájemný duel mezi jejich piloty: Nicem Rosbergem a Lewisem Hamiltonem, jenž v Kanadě do cíle nedojel. Ve Velké ceně Rakouska proto bude usilovat o snížení 22bodového ztráty. "V podstatě zde každý začíná z nuly. Takové výzvy mám rád a už se nemůžu dočkat, až se dostanu zpět do vozu," uvádí Hamilton.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.