Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko věří, že jeho tým bude mít díky novinkám a novému palivu v domácí Velké ceně Rakouska další šanci na vítězství.
Red Bull připravuje několik vylepšení svého vozu, nový olej a palivo pro upravenou pohonnou jednotku Renaultu otestoval francouzský dodavatel Total.
"Máme šanci outsidera. Po vítězství v Kanadě stoupla očekávání. Testy a nový benzín by měli dostat Sebastiana Vettela a Ricciarda ve Štýrsku znovu blízko Mercedesu. Budeme mít další šanci na útok," tvrdí Marko.
Vettelovi patří s 60 body pátá příčka šampionátu a na okruh nedaleko Spielbergu se již těší: "Jsem opravdu rád za to, že zde budeme opět jezdit. Okruh je nádherný, i když moc rozptýlení nenabízí. Jde jen o závodění." Jeho mladší týmový kolega zatím Ricciardo nasbíral o 19 bodů více a v pořadí je o 2 příčky výše.
Čtyřnásobný mistr světa měl nedávno možnost si zrekonstruovanou trať vyzkoušet: při reklamní akci se po ní svezl s dva roky starým Red Bullem i s Ferrari Gerharda Bergera z roku 1988 (fotografie najdete zde).
Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff ale na žádnou domácí výhodu rakouského týmu nevěří: "Vettel možná zná okruh lépe než ostatní piloti, na této úrovni jde ale o minimální rozdíl." A dodává: "Okruh vyžaduje velký výkon," což by Stříbrným šípům mělo pomoci v udržení náskoku. Ujišťují, že své potíže s chlazením z Kanady se již nebudou opakovat.
Sebastian Vettel rakouský okruh velmi dobře zná, po domácí trati Red Bullu se občas projede (foto: Red Bull)
Zpestřením by tak opět mohl být vzájemný duel mezi jejich piloty: Nicem Rosbergem a Lewisem Hamiltonem, jenž v Kanadě do cíle nedojel. Ve Velké ceně Rakouska proto bude usilovat o snížení 22bodového ztráty. "V podstatě zde každý začíná z nuly. Takové výzvy mám rád a už se nemůžu dočkat, až se dostanu zpět do vozu," uvádí Hamilton.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.