Čtyřnásobný světový šampion F1, Sebastian Vettel, byl požádán svým týmem, aby se zlepšil poté, co mu start do sezony nevyšel.
Helmut Marko, který bdí nad programem Red Bull v motorsportu, řekl po dubnové VC Číny Sebastianu Vettelovi, aby se přizpůsobil novému vozu a přestal si stěžovat na nový monopost i pravidla. "Řekl jsem mu: Na motoru pracuje 50 inženýrů a nemůžou to vyřešit," vzpomíná Marko.
"Ty jsi top jezdcem, je to tedy na tobě. Musíš to zvládnout ty." 71 letý Rakušan dále dodává: "Pokud [někdo] nedokáže zvládnout auto, pak je to obvykle jezdcem. Musí se zlepšit." V jednom z dalších rozhovorů před VC v Rakousku na okruhu Red Bullu Marko také přiznal, že před sezonou 2013 zvažoval podepsání Hamiltona.
Nakonec tak neučili, protože předpokládali, že by došlo na střet mezi ním a Vettelem. Oba jezdci jsou příliš egoističtí: "Zvažovali jsme to [podepsání Hamiltona], ale došli jsme na to, že by to nefungovalo. Abyste byli úspěšní, potřebujete určitou harmonii."
Marko také připouští, že upřednostňuje 'povýšení' někoho z juniorského týmu Toro Rosso namísto angažování někoho 'zvenku'. Proto i v sezoně 2013 pokračoval s Red Bullem Mark Webber, kterého po odchodu k Porsche nahradil junior Red Bullu, Daniel Ricciardo. Podle Helmuta se problémy Vettela zkraje sezony ještě zvětšily díky většímu množství technických problémů ve srovnání s kolegou Ricciardem.
Podle něj Vettel nebyl spokojen s novými pohonnými jednotkami od Renaultu s turbem, navíc změny v aerodynamice (hlavně zákaz tzv. foukaných difuzorů) způsobily, že se auto už neovládalo tak, jak by si přál. "Sebastian si stěžoval na auto. Má rád, když je vše absolutně perfektní. Jeho hlavním problémem bylo podřazování, to vždy destabilizovalo záď auta. Nevěděl, jak si s tím poradit.
Dále si myslí, že cesta, kterou se ubírá F1, není správnou. Auta by měla být monstra ne relativně jednoduchá k ježdění. S ohledem na všechny tyto problémy také možná nebyl tak odhodlaný, jak by měl být, ale to se změnilo. Už ve Španělsku jsme viděli odlišný přístup."
Pro čtyřnásobného mistra světa F1 se určitě nejednalo o příjemný rozhovor (zdroj: Red Bull Racing)
Minulý týden v Kanadě Vettel v kvalifikaci poprvé od VC Malajsie porazil svého kolegu. V závodu už však měl opět navrch Australan, který dojel pro první vítězství týmu v tomto roce. Marko připouští, že Vettel, stejně jako zbytek týmu, neočekával, že bude Ricciardo až tak silný už letos, zvláště po problémových zimních testech.
Podle Marka byl Vettel "Ricciardem trošku překvapený, jako my všichni. Nezapomínejte, že jsme prakticky netestovali. Občas jsme vyjeli, tak na jedno nebo dvě kola, když byl dobrý den. Nikdo nemohl vidět jeho potenciál."
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.