Čtyřnásobný světový šampion F1, Sebastian Vettel, byl požádán svým týmem, aby se zlepšil poté, co mu start do sezony nevyšel.
Helmut Marko, který bdí nad programem Red Bull v motorsportu, řekl po dubnové VC Číny Sebastianu Vettelovi, aby se přizpůsobil novému vozu a přestal si stěžovat na nový monopost i pravidla. "Řekl jsem mu: Na motoru pracuje 50 inženýrů a nemůžou to vyřešit," vzpomíná Marko.
"Ty jsi top jezdcem, je to tedy na tobě. Musíš to zvládnout ty." 71 letý Rakušan dále dodává: "Pokud [někdo] nedokáže zvládnout auto, pak je to obvykle jezdcem. Musí se zlepšit." V jednom z dalších rozhovorů před VC v Rakousku na okruhu Red Bullu Marko také přiznal, že před sezonou 2013 zvažoval podepsání Hamiltona.
Nakonec tak neučili, protože předpokládali, že by došlo na střet mezi ním a Vettelem. Oba jezdci jsou příliš egoističtí: "Zvažovali jsme to [podepsání Hamiltona], ale došli jsme na to, že by to nefungovalo. Abyste byli úspěšní, potřebujete určitou harmonii."
Marko také připouští, že upřednostňuje 'povýšení' někoho z juniorského týmu Toro Rosso namísto angažování někoho 'zvenku'. Proto i v sezoně 2013 pokračoval s Red Bullem Mark Webber, kterého po odchodu k Porsche nahradil junior Red Bullu, Daniel Ricciardo. Podle Helmuta se problémy Vettela zkraje sezony ještě zvětšily díky většímu množství technických problémů ve srovnání s kolegou Ricciardem.
Podle něj Vettel nebyl spokojen s novými pohonnými jednotkami od Renaultu s turbem, navíc změny v aerodynamice (hlavně zákaz tzv. foukaných difuzorů) způsobily, že se auto už neovládalo tak, jak by si přál. "Sebastian si stěžoval na auto. Má rád, když je vše absolutně perfektní. Jeho hlavním problémem bylo podřazování, to vždy destabilizovalo záď auta. Nevěděl, jak si s tím poradit.
Dále si myslí, že cesta, kterou se ubírá F1, není správnou. Auta by měla být monstra ne relativně jednoduchá k ježdění. S ohledem na všechny tyto problémy také možná nebyl tak odhodlaný, jak by měl být, ale to se změnilo. Už ve Španělsku jsme viděli odlišný přístup."
Pro čtyřnásobného mistra světa F1 se určitě nejednalo o příjemný rozhovor (zdroj: Red Bull Racing)
Minulý týden v Kanadě Vettel v kvalifikaci poprvé od VC Malajsie porazil svého kolegu. V závodu už však měl opět navrch Australan, který dojel pro první vítězství týmu v tomto roce. Marko připouští, že Vettel, stejně jako zbytek týmu, neočekával, že bude Ricciardo až tak silný už letos, zvláště po problémových zimních testech.
Podle Marka byl Vettel "Ricciardem trošku překvapený, jako my všichni. Nezapomínejte, že jsme prakticky netestovali. Občas jsme vyjeli, tak na jedno nebo dvě kola, když byl dobrý den. Nikdo nemohl vidět jeho potenciál."
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.