Red Bull pevně věří, že rozhodnutí Adriana Neweyho ukončit svou práci na designu monopostů F1 nebude mít vliv na setrvání čtyřnásobného mistra světa Sebastiana Vettela v jejich závodním týmu.
Rakouská stáj v Kanadě oznámila, že jejich geniální konstruktér Adrian Newey ustoupí do pozadí a bude se věnovat zajímavým projektům mimo svět Formule 1 poté, co navrhne příští vůz RB11 a zformuje tým pro další sezóny (více zde).
Jaký to bude mít vliv na Vettela, který s Neweyho vozy vyhrál všechny své čtyři tituly? "No, myslím, že můj kontrakt je stále dost na dlouho. Soustředím se jen na dostižení Mercedesu... Hledím spíše na krátkodobý horizont, pokud se mě teď ptáte na budoucnost."
Jeho šéf Christian Horner ihned popírá spekulace, že bez Neweyho jim Vettel uteče: "Myslím, že budoucnost je extrémně zářivá. Sebastian nikdy nebude hovořit o stavu svých smluv, zažil tady s týmem ale ohromné úspěchy a nemám žádné pochybnosti o tom, že u týmu zůstane ještě mnoho dalších let."
"Myslím si, že jsme situaci s Adrianem objasnili. Bude zastávat jinou roli, vyjednává dlouhodobou smlouvu s Red Bullem, z F1 úplně neodchází. Bude radit týmu, který je skvělý co do šířky i hloubky. Myslím, že je fantastické, že Adriana budeme mít tady kolem a přistupovat k němu, když se bude skupina rozvíjet," dodal Horner.
Red Bull věří, že si Sebastiana Vettela udrží i přesto, že jejich vůz již nebude navrhovatAdrian Newey (foto: Red Bull)
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.