Technický ředitel Adrian Newey potvrdil, že ještě neustupuje ze své vůdčí pozice v Red Bullu. I letos povede navrhování nového vozu, až poté přejde spíše role poradce závodního týmu F1.
V Montrealu před závodem přišla mistrovská stáj s prohlášením, že Newey sice podepsal novou smlouvu, změní se však jeho pracovní náplň: "Na základě této smlouvy bude Adrian pracovat na nových projektech Red Bull Technology a radit týmu Red Bull Racing při vývoji nových monopostů F1 v následujících letech."
Zkušený konstruktér je sice frustrován současnými příliš tvrdými omezeními v F1, Red Bullu se jej však podařilo alespoň udržet na své straně, jelikož ho lovily další špičkové týmy včetně Ferrari, McLarenu či Mercedesu.
"Je mi 55 a ještě nejsem připravený na plážový život, takže se chvíli budu věnovat tomu a pak uvidíme," uvádí Newey. Red Bull pro něj staví nové technologické centrum Advanced Technologies Centre, kde se bude věnovat dalším projektům mimo F1. To ale stále ještě není hotovo, proto bude ještě chvíli pokračovat ve své práci technického ředitele.
A na starosti bude mít i konstrukci monopostu pro sezónu 2015, jak potvrzuje šéf týmu Christian Horner: "Ano, absolutně."
Sám Newey k tomu pro německá média řekl: "Budu plně zapojen do práce v příštích měsících a budu navrhovat vůz pro rok 2015. Během té doby budeme také hledět na to, jak uspořádat tým pro budoucnost."
Adrian Newey navrhne také nástupce letošního RB10, pak ustoupí do pozadí "a uvidí"(foto: Red Bull Racing)
Položí tedy základy příštího Red Bullu RB11, jehož další vývoj pak převezmou jeho následovníci. "Já se budu více věnovat poradní roli a budu pro své kolegy budu vždy k dispozici, pokud budou potřebovat radu či pomoc," dodává Newey.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.