Technický ředitel Adrian Newey potvrdil, že ještě neustupuje ze své vůdčí pozice v Red Bullu. I letos povede navrhování nového vozu, až poté přejde spíše role poradce závodního týmu F1.
V Montrealu před závodem přišla mistrovská stáj s prohlášením, že Newey sice podepsal novou smlouvu, změní se však jeho pracovní náplň: "Na základě této smlouvy bude Adrian pracovat na nových projektech Red Bull Technology a radit týmu Red Bull Racing při vývoji nových monopostů F1 v následujících letech."
Zkušený konstruktér je sice frustrován současnými příliš tvrdými omezeními v F1, Red Bullu se jej však podařilo alespoň udržet na své straně, jelikož ho lovily další špičkové týmy včetně Ferrari, McLarenu či Mercedesu.
"Je mi 55 a ještě nejsem připravený na plážový život, takže se chvíli budu věnovat tomu a pak uvidíme," uvádí Newey. Red Bull pro něj staví nové technologické centrum Advanced Technologies Centre, kde se bude věnovat dalším projektům mimo F1. To ale stále ještě není hotovo, proto bude ještě chvíli pokračovat ve své práci technického ředitele.
A na starosti bude mít i konstrukci monopostu pro sezónu 2015, jak potvrzuje šéf týmu Christian Horner: "Ano, absolutně."
Sám Newey k tomu pro německá média řekl: "Budu plně zapojen do práce v příštích měsících a budu navrhovat vůz pro rok 2015. Během té doby budeme také hledět na to, jak uspořádat tým pro budoucnost."
Adrian Newey navrhne také nástupce letošního RB10, pak ustoupí do pozadí "a uvidí"(foto: Red Bull Racing)
Položí tedy základy příštího Red Bullu RB11, jehož další vývoj pak převezmou jeho následovníci. "Já se budu více věnovat poradní roli a budu pro své kolegy budu vždy k dispozici, pokud budou potřebovat radu či pomoc," dodává Newey.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.