Technický ředitel Adrian Newey potvrdil, že ještě neustupuje ze své vůdčí pozice v Red Bullu. I letos povede navrhování nového vozu, až poté přejde spíše role poradce závodního týmu F1.
V Montrealu před závodem přišla mistrovská stáj s prohlášením, že Newey sice podepsal novou smlouvu, změní se však jeho pracovní náplň: "Na základě této smlouvy bude Adrian pracovat na nových projektech Red Bull Technology a radit týmu Red Bull Racing při vývoji nových monopostů F1 v následujících letech."
Zkušený konstruktér je sice frustrován současnými příliš tvrdými omezeními v F1, Red Bullu se jej však podařilo alespoň udržet na své straně, jelikož ho lovily další špičkové týmy včetně Ferrari, McLarenu či Mercedesu.
"Je mi 55 a ještě nejsem připravený na plážový život, takže se chvíli budu věnovat tomu a pak uvidíme," uvádí Newey. Red Bull pro něj staví nové technologické centrum Advanced Technologies Centre, kde se bude věnovat dalším projektům mimo F1. To ale stále ještě není hotovo, proto bude ještě chvíli pokračovat ve své práci technického ředitele.
A na starosti bude mít i konstrukci monopostu pro sezónu 2015, jak potvrzuje šéf týmu Christian Horner: "Ano, absolutně."
Sám Newey k tomu pro německá média řekl: "Budu plně zapojen do práce v příštích měsících a budu navrhovat vůz pro rok 2015. Během té doby budeme také hledět na to, jak uspořádat tým pro budoucnost."
Adrian Newey navrhne také nástupce letošního RB10, pak ustoupí do pozadí "a uvidí"(foto: Red Bull Racing)
Položí tedy základy příštího Red Bullu RB11, jehož další vývoj pak převezmou jeho následovníci. "Já se budu více věnovat poradní roli a budu pro své kolegy budu vždy k dispozici, pokud budou potřebovat radu či pomoc," dodává Newey.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.