Technický ředitel Red Bull Adrian Newey poukazuje na to, že vylepšení letošních vozů jsou kvůli přísnějším pravidlům spíše jen kosmetická. Trend potvrzují také zástupci FIA.
Frustrovaný špičkový aerodynamik Newey si již několikrát stěžoval na příliš velká omezení v pravidlech. Letos je podle něj situace ještě horší.
"Podívejte se na vylepšení, která se objevila v prvních šesti závodech. Je jich mnohem méně, než minulý rok - a většina z nich je pouze kosmetická," popisuje hlavní konstruktér Red Bullu, který po katastrofálních předsezónních testech předvedl velké zlepšení a nyní mu v šampionátu už patři dokonce druhá příčka.
"Pozorujeme detaily, jako jsou křidélka nad difuzorem [tzv. monkey seat], protože pravidla nám poskytují stále menší a menší prostor pro tvořivost," nese současnou situaci s nelibostí Newey, který se kvůli tomu v minulosti netajil touhou odejít z F1 a raději navrhovat jachty pro závody America's Cup.
Menší množství novinek zaznamenává i FIA. Jejich technický delegát Joe Bauer pro Auto Motor und Sport potvrzuje: "Nikdy dříve jsme neviděli tak málo nárazových testů."
Red Bull X1, který Adrian Newey bez jakýchkoliv omezení s potěšením navrhnulpro hru Gran Turismo 5 pro PlayStation 3 (foto: Red Bull Racing)
Větších změny uvidíme v Kanadě, kde týmy letos poprvé kvůli charakteristice Okruhu Gillese Villeneuva nasadí své balíky pro střední přítlak. V přechozích šesti závodech jezdily s vysokým přítlakem.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.