Technický ředitel Red Bull Adrian Newey poukazuje na to, že vylepšení letošních vozů jsou kvůli přísnějším pravidlům spíše jen kosmetická. Trend potvrzují také zástupci FIA.
Frustrovaný špičkový aerodynamik Newey si již několikrát stěžoval na příliš velká omezení v pravidlech. Letos je podle něj situace ještě horší.
"Podívejte se na vylepšení, která se objevila v prvních šesti závodech. Je jich mnohem méně, než minulý rok - a většina z nich je pouze kosmetická," popisuje hlavní konstruktér Red Bullu, který po katastrofálních předsezónních testech předvedl velké zlepšení a nyní mu v šampionátu už patři dokonce druhá příčka.
"Pozorujeme detaily, jako jsou křidélka nad difuzorem [tzv. monkey seat], protože pravidla nám poskytují stále menší a menší prostor pro tvořivost," nese současnou situaci s nelibostí Newey, který se kvůli tomu v minulosti netajil touhou odejít z F1 a raději navrhovat jachty pro závody America's Cup.
Menší množství novinek zaznamenává i FIA. Jejich technický delegát Joe Bauer pro Auto Motor und Sport potvrzuje: "Nikdy dříve jsme neviděli tak málo nárazových testů."
Red Bull X1, který Adrian Newey bez jakýchkoliv omezení s potěšením navrhnulpro hru Gran Turismo 5 pro PlayStation 3 (foto: Red Bull Racing)
Větších změny uvidíme v Kanadě, kde týmy letos poprvé kvůli charakteristice Okruhu Gillese Villeneuva nasadí své balíky pro střední přítlak. V přechozích šesti závodech jezdily s vysokým přítlakem.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.