Robert Kubica se po hodně dlouhé době vyjádřil k dění ve Formuli 1. Dle jeho názoru bude silná rivalita mezi jezdci Mercedesu přetrvávat do doby, co bude Mercedes takto dominovat.
Robert Kubica oba jezdce zná velice dobře z dob, kdy jezdili na motokárách a pak také samozřejmě z dob svého působení v F1. Dle názoru Poláka velký tlak spojený s bojem o titul ve Formuli 1, navíc s týmovým kolegou, nevyhnutelně zvedá napětí v týmu.
"Když bojujete pouze se svým týmovým kolegou, tak to může být těžké. Kdyby tam byli poblíž i další jezdci, tak se budete soustředit i na dokončení na druhém místě, ale v aktuální situaci by Nico a Lewis museli mít hodně špatný den, aby nedokončili mezi prvními dvěma. Když je ale větší konkurence, tak se musíte vyvarovat špatným dnům, protože když jste šestí, tak ztratíte hodně bodů," říká Robert Kubica, na kterého o tomto víkendu čeká rally na Sardnii a dnes byl nejrychlejší v shakedown testu.
"Toto by tedy mohlo pomoci jejich vztahu, ale teď ví, že bojují jen proti sobě navzájem a o ostatní se nemusí starat, protože Mercedes má tak velkou výhodu. Není to lehké, ale navzájem se dobře znají a já si myslím, že to není tak špatné, jak by to chtěla vidět media. Ale bude to napjaté, což je ovšem normální, když bojujete o vítězství a šampionát."
Oba jezdce Mercedesu Robert Kubica dobře zná (foto: Daimler AG)
Robert pak ještě dodal, že nezávidí současným šéfům Mercedesu, Toto Wolffovi a Nikimu Laudovi. "V momentální situaci mají Toto a Niki velkou roli. Vzpomínám si, jak jsem sledoval závod v Bahrajnu a byl tam záběr na Tota na boxové zídce, samozřejmě bych nechtěl být v jeho pozici. Je to delikátní situace, protože máte dva skvělé jezdce, kteří mají díky autu velký náskok na ostatní."
Ačkoliv Kubica vidí Hamiltona jako, co se čisté rychlosti týče, o něco málo rychlejšího z dvojice Mercedesu, tak ho také zaujalo, jak se Rosberg vyvinul po jezdecké stránce. Němcovo vítězství v Monacké Grand Prix bylo jeho letos první po přímém souboji s Hamiltonem. "Kdybyste se zeptali 100 lidí, kteří znají jak Nica tak Lewise, tak by vám spíše řekli, že je Lewis tím rychlejším. Ale rychlost není jedinou důležitou věcí ve Formuli 1. Celkově se Nico hodně během posledních dvou nebo tří sezon zlepšil, zvláště zlepšil to, jak přistupuje k závodům."
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.