Robert Kubica se po hodně dlouhé době vyjádřil k dění ve Formuli 1. Dle jeho názoru bude silná rivalita mezi jezdci Mercedesu přetrvávat do doby, co bude Mercedes takto dominovat.
Robert Kubica oba jezdce zná velice dobře z dob, kdy jezdili na motokárách a pak také samozřejmě z dob svého působení v F1. Dle názoru Poláka velký tlak spojený s bojem o titul ve Formuli 1, navíc s týmovým kolegou, nevyhnutelně zvedá napětí v týmu.
"Když bojujete pouze se svým týmovým kolegou, tak to může být těžké. Kdyby tam byli poblíž i další jezdci, tak se budete soustředit i na dokončení na druhém místě, ale v aktuální situaci by Nico a Lewis museli mít hodně špatný den, aby nedokončili mezi prvními dvěma. Když je ale větší konkurence, tak se musíte vyvarovat špatným dnům, protože když jste šestí, tak ztratíte hodně bodů," říká Robert Kubica, na kterého o tomto víkendu čeká rally na Sardnii a dnes byl nejrychlejší v shakedown testu.
"Toto by tedy mohlo pomoci jejich vztahu, ale teď ví, že bojují jen proti sobě navzájem a o ostatní se nemusí starat, protože Mercedes má tak velkou výhodu. Není to lehké, ale navzájem se dobře znají a já si myslím, že to není tak špatné, jak by to chtěla vidět media. Ale bude to napjaté, což je ovšem normální, když bojujete o vítězství a šampionát."
Oba jezdce Mercedesu Robert Kubica dobře zná (foto: Daimler AG)
Robert pak ještě dodal, že nezávidí současným šéfům Mercedesu, Toto Wolffovi a Nikimu Laudovi. "V momentální situaci mají Toto a Niki velkou roli. Vzpomínám si, jak jsem sledoval závod v Bahrajnu a byl tam záběr na Tota na boxové zídce, samozřejmě bych nechtěl být v jeho pozici. Je to delikátní situace, protože máte dva skvělé jezdce, kteří mají díky autu velký náskok na ostatní."
Ačkoliv Kubica vidí Hamiltona jako, co se čisté rychlosti týče, o něco málo rychlejšího z dvojice Mercedesu, tak ho také zaujalo, jak se Rosberg vyvinul po jezdecké stránce. Němcovo vítězství v Monacké Grand Prix bylo jeho letos první po přímém souboji s Hamiltonem. "Kdybyste se zeptali 100 lidí, kteří znají jak Nica tak Lewise, tak by vám spíše řekli, že je Lewis tím rychlejším. Ale rychlost není jedinou důležitou věcí ve Formuli 1. Celkově se Nico hodně během posledních dvou nebo tří sezon zlepšil, zvláště zlepšil to, jak přistupuje k závodům."
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.