Piloti vybízejí dodavatele pneumatik - italskou společnost Pirelli - aby změkčila své pneumatiky. Loni si stěžovali na to, že jsou příliš měkké, letos jim zase přijdou příliš tvrdé.
Pirelli kvůli novým pohonným jednotkám s dvojnásobně vyšším krouticím momentem zvolilo tvrdší směsi. Nové motory si loni ještě v rámci přípravy na sezónu 2014 vyzkoušet nemohli, proto zvolili pochopitelně konzervativnější přístup.
Protože poklesl i aerodynamický přítlak, vozy se letos trápí se zahříváním gum. Do Monaka italský výrobce přivezl ty nejměkčí sady (super-měkkou a měkkou, totéž chystá pro Kanadu), ale podle Alonsa to stále nebylo ono.
"Jsou příliš tvrdé, to není tajemstvím. Když přivezou normální pneumatiky, mají dobrou přilnavost během dvou či tří kol, ale když přivezou tvrdší, trvá to osm či devět kol. Jsme velmi pomalí," stěžuje si jezdec Ferrari.
"Pomocí teplotních kamer jsme v 3. tréninku pozorovali, že pneumatiky byly velmi studené. Je nemožné do nich dostat teplotu. Ale máme to, co máme - je to stejné pro všechny, takže musíme pracovat lépe než ostatní," uznává Alonso.
Pirelli zkritizoval také Sergio Pérez z Force Indie. Z míry jej vyvádí rozdíl v časech na kolo mezi F1 a GP2, proto by si přál, aby Pirelli dodávalo měkčí pneumatiky.
"Mohli by směsi možná o stupeň změkčit, protože když to analyzujete, tak jsme letos v mnoha závodech mohli mít směsi měkčí. Bylo by to pro pilota záživnější a poskytlo by to více možností a více změn pozic díky strategiím," vysvětluje Mexičan.
Podle pilotů jsou pneumatiky letos příliš tvrdé (foto: Daimler AG)
Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery tvrdí, že byli ochotni vozit měkčí pneumatiky, znemožnil to však nedostatek testování: "Nezapomínejte, že jsme v testování stále velmi omezeni, takže je velmi snadné hovořit o přáních. Jde o pomalé zlepšování mnoha těchto položek, jednoduše proto, že potřebujete vědět, jestli plníte to, co jste si předsevzali."
Pohledy pilotů na pneumatiky se podle něj navíc liší: "Minulý rok chtěli pneumatiky tvrdší, letos chtějí měkčí - mění se to ze dne na den. Mercedes je s nimi spokojený."
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.