Piloti vybízejí dodavatele pneumatik - italskou společnost Pirelli - aby změkčila své pneumatiky. Loni si stěžovali na to, že jsou příliš měkké, letos jim zase přijdou příliš tvrdé.
Pirelli kvůli novým pohonným jednotkám s dvojnásobně vyšším krouticím momentem zvolilo tvrdší směsi. Nové motory si loni ještě v rámci přípravy na sezónu 2014 vyzkoušet nemohli, proto zvolili pochopitelně konzervativnější přístup.
Protože poklesl i aerodynamický přítlak, vozy se letos trápí se zahříváním gum. Do Monaka italský výrobce přivezl ty nejměkčí sady (super-měkkou a měkkou, totéž chystá pro Kanadu), ale podle Alonsa to stále nebylo ono.
"Jsou příliš tvrdé, to není tajemstvím. Když přivezou normální pneumatiky, mají dobrou přilnavost během dvou či tří kol, ale když přivezou tvrdší, trvá to osm či devět kol. Jsme velmi pomalí," stěžuje si jezdec Ferrari.
"Pomocí teplotních kamer jsme v 3. tréninku pozorovali, že pneumatiky byly velmi studené. Je nemožné do nich dostat teplotu. Ale máme to, co máme - je to stejné pro všechny, takže musíme pracovat lépe než ostatní," uznává Alonso.
Pirelli zkritizoval také Sergio Pérez z Force Indie. Z míry jej vyvádí rozdíl v časech na kolo mezi F1 a GP2, proto by si přál, aby Pirelli dodávalo měkčí pneumatiky.
"Mohli by směsi možná o stupeň změkčit, protože když to analyzujete, tak jsme letos v mnoha závodech mohli mít směsi měkčí. Bylo by to pro pilota záživnější a poskytlo by to více možností a více změn pozic díky strategiím," vysvětluje Mexičan.
Podle pilotů jsou pneumatiky letos příliš tvrdé (foto: Daimler AG)
Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery tvrdí, že byli ochotni vozit měkčí pneumatiky, znemožnil to však nedostatek testování: "Nezapomínejte, že jsme v testování stále velmi omezeni, takže je velmi snadné hovořit o přáních. Jde o pomalé zlepšování mnoha těchto položek, jednoduše proto, že potřebujete vědět, jestli plníte to, co jste si předsevzali."
Pohledy pilotů na pneumatiky se podle něj navíc liší: "Minulý rok chtěli pneumatiky tvrdší, letos chtějí měkčí - mění se to ze dne na den. Mercedes je s nimi spokojený."
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.