Piloti vybízejí dodavatele pneumatik - italskou společnost Pirelli - aby změkčila své pneumatiky. Loni si stěžovali na to, že jsou příliš měkké, letos jim zase přijdou příliš tvrdé.
Pirelli kvůli novým pohonným jednotkám s dvojnásobně vyšším krouticím momentem zvolilo tvrdší směsi. Nové motory si loni ještě v rámci přípravy na sezónu 2014 vyzkoušet nemohli, proto zvolili pochopitelně konzervativnější přístup.
Protože poklesl i aerodynamický přítlak, vozy se letos trápí se zahříváním gum. Do Monaka italský výrobce přivezl ty nejměkčí sady (super-měkkou a měkkou, totéž chystá pro Kanadu), ale podle Alonsa to stále nebylo ono.
"Jsou příliš tvrdé, to není tajemstvím. Když přivezou normální pneumatiky, mají dobrou přilnavost během dvou či tří kol, ale když přivezou tvrdší, trvá to osm či devět kol. Jsme velmi pomalí," stěžuje si jezdec Ferrari.
"Pomocí teplotních kamer jsme v 3. tréninku pozorovali, že pneumatiky byly velmi studené. Je nemožné do nich dostat teplotu. Ale máme to, co máme - je to stejné pro všechny, takže musíme pracovat lépe než ostatní," uznává Alonso.
Pirelli zkritizoval také Sergio Pérez z Force Indie. Z míry jej vyvádí rozdíl v časech na kolo mezi F1 a GP2, proto by si přál, aby Pirelli dodávalo měkčí pneumatiky.
"Mohli by směsi možná o stupeň změkčit, protože když to analyzujete, tak jsme letos v mnoha závodech mohli mít směsi měkčí. Bylo by to pro pilota záživnější a poskytlo by to více možností a více změn pozic díky strategiím," vysvětluje Mexičan.
Podle pilotů jsou pneumatiky letos příliš tvrdé (foto: Daimler AG)
Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery tvrdí, že byli ochotni vozit měkčí pneumatiky, znemožnil to však nedostatek testování: "Nezapomínejte, že jsme v testování stále velmi omezeni, takže je velmi snadné hovořit o přáních. Jde o pomalé zlepšování mnoha těchto položek, jednoduše proto, že potřebujete vědět, jestli plníte to, co jste si předsevzali."
Pohledy pilotů na pneumatiky se podle něj navíc liší: "Minulý rok chtěli pneumatiky tvrdší, letos chtějí měkčí - mění se to ze dne na den. Mercedes je s nimi spokojený."
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.