Piloti vybízejí dodavatele pneumatik - italskou společnost Pirelli - aby změkčila své pneumatiky. Loni si stěžovali na to, že jsou příliš měkké, letos jim zase přijdou příliš tvrdé.
Pirelli kvůli novým pohonným jednotkám s dvojnásobně vyšším krouticím momentem zvolilo tvrdší směsi. Nové motory si loni ještě v rámci přípravy na sezónu 2014 vyzkoušet nemohli, proto zvolili pochopitelně konzervativnější přístup.
Protože poklesl i aerodynamický přítlak, vozy se letos trápí se zahříváním gum. Do Monaka italský výrobce přivezl ty nejměkčí sady (super-měkkou a měkkou, totéž chystá pro Kanadu), ale podle Alonsa to stále nebylo ono.
"Jsou příliš tvrdé, to není tajemstvím. Když přivezou normální pneumatiky, mají dobrou přilnavost během dvou či tří kol, ale když přivezou tvrdší, trvá to osm či devět kol. Jsme velmi pomalí," stěžuje si jezdec Ferrari.
"Pomocí teplotních kamer jsme v 3. tréninku pozorovali, že pneumatiky byly velmi studené. Je nemožné do nich dostat teplotu. Ale máme to, co máme - je to stejné pro všechny, takže musíme pracovat lépe než ostatní," uznává Alonso.
Pirelli zkritizoval také Sergio Pérez z Force Indie. Z míry jej vyvádí rozdíl v časech na kolo mezi F1 a GP2, proto by si přál, aby Pirelli dodávalo měkčí pneumatiky.
"Mohli by směsi možná o stupeň změkčit, protože když to analyzujete, tak jsme letos v mnoha závodech mohli mít směsi měkčí. Bylo by to pro pilota záživnější a poskytlo by to více možností a více změn pozic díky strategiím," vysvětluje Mexičan.
Podle pilotů jsou pneumatiky letos příliš tvrdé (foto: Daimler AG)
Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery tvrdí, že byli ochotni vozit měkčí pneumatiky, znemožnil to však nedostatek testování: "Nezapomínejte, že jsme v testování stále velmi omezeni, takže je velmi snadné hovořit o přáních. Jde o pomalé zlepšování mnoha těchto položek, jednoduše proto, že potřebujete vědět, jestli plníte to, co jste si předsevzali."
Pohledy pilotů na pneumatiky se podle něj navíc liší: "Minulý rok chtěli pneumatiky tvrdší, letos chtějí měkčí - mění se to ze dne na den. Mercedes je s nimi spokojený."
Lewis Hamilton má za sebou první dva tréninky na Velkou cenu Austrálie jako jezdec Ferrari. Po slabším výkonu v prvním tréninku se Hamilton v druhém zlepšil a zajel pátý nejlepší čas. Vasseur klade důraz na Hamiltonovu integraci do týmu.
Lewis Hamilton měl náročný debut za Ferrari během Velké ceny Austrálie. Jeho příchod k týmu z Maranella se stal hlavním tématem víkendu na trati v Albert Parku.
Charles Leclerc zajel v druhém pátečním tréninku na Velkou cenu Austrálie nejrychlejší čas, čímž předstihl oba jezdce McLarenu. Trénink byl plný zajímavých momentů, které naznačují vyrovnaný boj a nepředvídatelný vývoj celého víkendu.
Sezóna Formule 1 konečně odstartovala v Melbourne, kde Velká cena Austrálie slibuje napínavý souboj. Odborníci se pokusili předpovědět, kdo má největší šanci na vítězství v úvodním závodě roku.
Lando Norris si v samotném závěru prvního tréninku při startu sezóny F1 2025 v Melbourne zajistil nejrychlejší čas a odsunul Carlose Sainze na druhou příčku. Lewis Hamilton se ve svém debutu za Ferrari musel spokojit až s 12. místem.
Oficiální trailer k dlouho očekávanému filmu "F1", ve kterém si Brad Pitt zahraje hlavní roli, byl konečně zveřejněn. Trailer byl vydán ve spolupráci Apple TV, Warner Bros a Formule 1.
Zimní přestávka je za námi a první trénink na Velkou cenu Austrálie začíná už za pár hodin. Předtím ale Formule 1 stihla naladit fanoušky novou znělkou k letošnímu 75. ročníku mistrovství světa.
Lewis Hamilton tvrdí, že neprožívá žádný tlak na to, aby dokazoval svou hodnotu, když se poprvé představí za volantem Ferrari na úvodním závodě sezóny v Austrálii. Přesto bude mít silnou konkurenci, a tak je otázkou, jak se legendární jezdec vyrovná s novými výzvami v novém týmu.
Lando Norris má před sebou největší výzvu kariéry – boj o titul mistra světa F1 v roce 2025. Přesto zůstává opatrný a své šance hodnotí s rozvahou.
Lewis Hamilton zahajuje novou éru své kariéry ve Formuli 1, když poprvé oblékne barvy Ferrari při Velké ceně Austrálie. Společně s ním se na startovním roštu objeví řada dalších jezdců v nových týmech, ale právě Hamiltonův debut v ikonickém rudém monopostu budí největší pozornost.
Toto Wolff, šéf Mercedesu, uvedl, že již nejedná o přestupu Maxe Verstappena z Red Bullu. Po spekulacích o změně týmu pro Verstappena se Mercedes zaměřuje na jiné strategické cíle.
George Russell přiznal, že nečeká, že by byl rychlejší než jeho nový týmový kolega, nováček Andrea Kimi Antonelli. Britský jezdec tvrdí, že se dnes necítí rychlejší než při svém debutu ve Formuli 1 v roce 2019, a jedinou výhodou, kterou přináší, jsou zkušenosti nasbírané během šesti let v šampionátu.