Kolem Red Bullu je rušno, autoři anonymního dopisu mistrovskou stáj nařkli z nelegálního testování před začátkem letošní sezóny.
Neznámý pisatel ohlásil, že Red Bull těsně před prvním závodem provedl ilegální test. Svůj dopis adresoval FIA, Ferrari, Mercedesu a Sauberu.
Red Bull podle něj šest dní testoval pohonnou jednotku na pohyblivé podlaze (běžícím páse) u rakouského konstruktéra motorů AVL v Grazu, proto po katastrofálních předsezónních testech předvedl v prvním závodě zázračné zlepšení - Daniel Ricciardo v něm původně dojel druhý (poté byl diskvalifikován kvůli nepovolenému přechodu na vlastní metodiku měření průtoku paliva). Dopisy byly odeslány ze Švýcarska.
Spending the weekend in Graz, Austria... Not by choice tho!! Haha
— Ant Felix da Costa (@afelixdacosta) March 8, 2014
Spekulace staví i na tom, že v daném období do Rakouska zavítal také testovací jezdec Red Bullu Antonio Felix da Costa, jenž to prozradil na Twitteru.
Podle německých médií však na pohyblivé podlaze šlo o šasi Toro Rosso bez předních a zadních křídel a nebyl zapnutý ventilátor - nejednalo se tedy o aerodynamický test. Vzrušení je tedy zřejmě být zbytečné, protože šlo v podstatě o testování na stolici, které je zcela v souladu s přílohou č. 8 sportovních pravidel FIA.
V ní je v článku 1.2 a) umožněno testování v aerodynamickém tunelu, které je zaměřeno na vývoj dílů souvisejících s chlazením, či provozování motoru ohraničeného sáním až po koncovku výfuku, pokud během testu nedochází k přímému či nepřímému měření aerodynamický sil.
Red Bull obvinění zatím nekomentuje (foto: Red Bull Racing)
Zástupci Red Bullu, Toro Rosso i Renaultu zatím obvinění nechtějí komentovat.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.