Kolem Red Bullu je rušno, autoři anonymního dopisu mistrovskou stáj nařkli z nelegálního testování před začátkem letošní sezóny.
Neznámý pisatel ohlásil, že Red Bull těsně před prvním závodem provedl ilegální test. Svůj dopis adresoval FIA, Ferrari, Mercedesu a Sauberu.
Red Bull podle něj šest dní testoval pohonnou jednotku na pohyblivé podlaze (běžícím páse) u rakouského konstruktéra motorů AVL v Grazu, proto po katastrofálních předsezónních testech předvedl v prvním závodě zázračné zlepšení - Daniel Ricciardo v něm původně dojel druhý (poté byl diskvalifikován kvůli nepovolenému přechodu na vlastní metodiku měření průtoku paliva). Dopisy byly odeslány ze Švýcarska.
Spending the weekend in Graz, Austria... Not by choice tho!! Haha
— Ant Felix da Costa (@afelixdacosta) March 8, 2014
Spekulace staví i na tom, že v daném období do Rakouska zavítal také testovací jezdec Red Bullu Antonio Felix da Costa, jenž to prozradil na Twitteru.
Podle německých médií však na pohyblivé podlaze šlo o šasi Toro Rosso bez předních a zadních křídel a nebyl zapnutý ventilátor - nejednalo se tedy o aerodynamický test. Vzrušení je tedy zřejmě být zbytečné, protože šlo v podstatě o testování na stolici, které je zcela v souladu s přílohou č. 8 sportovních pravidel FIA.
V ní je v článku 1.2 a) umožněno testování v aerodynamickém tunelu, které je zaměřeno na vývoj dílů souvisejících s chlazením, či provozování motoru ohraničeného sáním až po koncovku výfuku, pokud během testu nedochází k přímému či nepřímému měření aerodynamický sil.
Red Bull obvinění zatím nekomentuje (foto: Red Bull Racing)
Zástupci Red Bullu, Toro Rosso i Renaultu zatím obvinění nechtějí komentovat.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.