Podle technického šéfa Red Bullu Adriana Neweyho se musí Sebastian Vettel přizpůsobit novému vozu
Jednou z příčin, proč Sebastian Vettel nepodává výkony na stejné úrovni jako Daniel Ricciardo, je podle Adriana Neweyho Sebastianův styl řízení monopostu.
Technický ředitel Red Bullu Adrian Newey se domnívá, že když se chce Vettel zlepšit, musí se přizpůsobit: „Kousek pravdy mají ti, kteří si myslí, že jednou z příčin je menší přítlak u nových vozů. Sebastian má specifický styl jízdy, a pokud bychom postavili vůz, který by jeho jízdnímu stylu vyhovoval, pak by byl velmi efektivní.
Pokud to nedokážeme, není schopen svůj styl plně využívat. Proto na tom pracujeme. Výfukový difuzor nahradit samozřejmě nemůžeme, ale Sebastian byl rychlý i před tím, než se ty difuzory objevily. Jde o proces učení se.“
Newey si nemyslí, že za Vettelovou formou se skrývají jenom problémy s vozem, Ricciardo ovládá nový Red Bull přesvědčivým způsobem. „Daniel Ricciardo byl rychlý od prvního dne. Relativně nezkušeným jezdcům přicházejícím do nových týmů to často chvíli trvá, než si zvyknout, a on se ihned přizpůsobil novým motorovým pravidlům a tím i lehce odlišné charakteristice vozu. Je velmi dobrý."
V Monaku zaznamenal Red Bull jistý pokrok, ale Newey brzdí optimismus a drží se při zemi. „Bylo to povzbuzující, ale okruh nám, řekněme, polichotil. Na následujících tratích to tedy nemusí být stejné. Montreal nemusí být našim nejsilnějším okruhem."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.