Felipe Massa má za to, že jeho bývalý rival z F1, Robert Kubica, nedělá dobře, když jezdí rally. Polák byl považován za budoucího šampiona F1 až do osudné Ronde di Andora Rally v roce 2011, kdy po těžké nehodě málem přišel o ruku.
Vítěz Grand Prix Kanady 2008 byl spojován po s návratem do Ferrari po svém uzdravení. Polák se však rozhodl pokračovat ve svoji kariéře v rally, přitom testoval na simulátoru Mercedesu monopost F1 (psali jsme zde) nebo se účastnil zimních testů DTM s vozem C-Klasse AMG Coupé DTM.
Přednost dostala rally, konkrétně MS v automobilových soutěžích. Po loňském titulu ve WRC2 přišel letos přestup do elitní kategorie WRC. Felipe Massa, který měl podle dřívějších spekulací přijít o místo u Ferrari právě ve prospěch Kubici, prohlásil, že Robert "hodně riskuje", když se rozhodl pokračovat v tomto oboru motorsportu.
"Je skvělým jezdcem, ale nemyslím si, že dělá správně," odpověděl na otázku Autosportu."Nemyslím si, že rally je pro něj tím pravým. Znám ho od doby, kdy byl malé dítě a jezdil Formuli Renault. Od té nehody jsem jej neviděl, protože se v prostředí F1 neukazuje."
Massa v těsném závěsu za Kubicou v Malajsii v roce 2010
"Myslím ale, že s rally hodně riskuje. Pro něj by bylo lepší jezdit DTM, v tom má zkušenosti, tomu rozumí. Rally je pro nás hodně odlišná. Vím, že má se svou rukou velký problém v F1, ale snad jsou zde jiné šampionáty, které by mohl jezdit. Zvláště když pořád vidíte, jak v rally bourá. Upřímně, kdybych byl ním, tak bych tam nebyl."
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.