903. Grand Prix ve Formuli 1 a zároveň 72. závod v ulicích Monte Carla zamíchal historickými tabulkami. Především Rosberg si užíval číslovky 6, zatímco Marussia má radost z prvních bodů v historii a Chilton rozšiřuje svou unikátní statistiku.
Nico Rosberg narušil nadvládu Lewise Hamiltona a porazil jej v 6. závodě sezony, v Monaku. Zde vyhrál podruhé za sebou. Německý pilot získal pátou výhru ve své kariéře, a ačkoliv letos vyhrál jen 2 závody, vede o 4 body šampionát pilotů, právě před Hamiltonem, který vyhrál 4 závody za sebou.
Rosbergovi se jako jedinému v letošní sezoně podařilo pokaždé vystoupat na podium, dokonce byl vždy do druhého místa. Má na svém kontě 6 podiových umístění za sebou. V této statistice mu patří až 36. místo, protože řada pilotů byla úspěšnější. Nadvládu zde s 19ti podii za sebou má Michael Schumacher, toho dosáhl mezi GP USA 2001 a Japonskem 2002. Druhý je Fernando Alonso s 15ti podii v řadě.
Rosberg vyhrál kvalifikaci a i zde je to 6. start z nejvýhodnějšího místa pro pilota se startovním číslem 6. Hattrick však nezískal (ani Grand Slam), protože nejrychlejší kolo v závodě zajel v samotném závěru Kimi Räikkönen. Ten však dojel až dvanáctý poté, co s Magnussenem zablokoval vlásenku u hotelu. Přestože nemá Fin co slavit, může ho hřát právě 40. nejrychlejší kolo v kariéře, ačkoliv žádný bod mu to nepřidalo.
Nico Rosberg těsně před Lewise Hamilton při Grand Prix Monaka (foto: Daimler AG)
Na třetím místě dojel Daniel Ricciardo, který opět porazil Sebastiana Vettela – ten měl problém s turbem. Australan získal druhé podium, první přišlo ve Španělsku.
Krom Rosberga všechny závody v sezoně dokončil i Fernando Alonso a Nico Hülkenberg. Španěl již potřetí v sezoně dojel na 4. místě a také Němec byl třikrát 5. Spolehlivost oba řadí na přední příčky v šampionátu. Alonso je třetí s 61 body a Hülenberg se vyhoupl na páté místo s 47 body, o 2 body více než má Vettel. Svou šňůru v počtu závodů dojetých na bodech přerušil Valtteri Bottas.
V této statistice stoupají nahoru všichni tři výše zmínění. Nico Rosbergovi zatím patří 9. místo s 15ti bodovanými závody za sebou. Se stejným počtem závodů je v historických tabulkách Carlos Reutemann. Zde je nejúspěšnější Kimi Räikkönen z let 2012 a 2013, bodoval v 27 závodech v řadě. Jeho současný týmový kolega Fernando Alonso boduje již od Abu Dhabi 2013, proto mu s 9ti závody patří 53. místo. Hülkenberg s 8 bodovanými závody je 76.
Lotus jde výkonově nahoru, ale v Monaku se jim nedařilo. Nicméně 8 vozů cíl nevidělo, proto se také Romain Grosjean dostal na 8. místo a získal 4 body. Jeho týmový kolega Pastor Maldonado do závodu vůbec neodstartoval. Vozy s motory Renault neměli štěstí, již zmíněný Vettel měl problém s turbodmychadlem a dvojice pilotů Toro Rosso odstoupila po problémech s výfukem.
Letošní Grand Prix Monaka se druhému týmu Red Bull nevydařila (foto: Red Bull Racing)
Závod dokončilo jen 14 monopostů a deváté místo obsadil (po penalizaci 5 sekund) Jules Biachci a pro Marussii získal první mistrovské body. Pro samotného pilota to jsou první body po 25ti Grand Prix. Tým Marussia čekal 45 závodů (předchůdce tým Virgin bez bodů odjel 38 závodů), dosavadním maximem bylo 12. místo. Získané 2x v sezoně 2012, v Brazílii Charlesem Picem a v Singapuru Timem Glockem.
Ač jako poslední, čtrnáctý, dojel Max Chilton s druhou Marussií, nemusí smutnit, protože i nadále prodlužuje svou sérii dokončených závodů. Nastoupil do 25 závodů a ve všech viděl cíl. To se ještě nikomu v historii nepodařilo. Nicméně sérii dokončených závodů v řadě za sebou nevede, patří mu čtvrté místo. Zde je nejúspěšnější Nick Heidfeld s 33 závody (Čína 2007 – Itálie 2009). Zajímavou sérii má rozjetou Fernando Alonso, dojel 23 závodů, čímž si vyrovnal svou rekordní sérii z období Evropská GP 2011 a Maďarsko 2012. Ve svém držení má ještě jednu delší sérii, a to s 22 závody (Francie 2005 až Německo 2006). Ještě bychom měli zmínit Rosberga, který má aktivní sérii od Belgie 2013, tudíž 15 dojetých závodů v řadě.
Pokud však tuto statistiku rozšíříme i o závody, ve kterých byli piloti klasifikováni, je Max Chilton až 5. Vede stále Nick Heidfeld, ale má 41 klasifikovaných závodů v řadě, a to od Francie 2007 do Itálie 2009. Aktivní sérii má Jenson Button, v Monaku 2014 byl klasifikován již po 29. za sebou a patří mu třetí místo. Pouze o jeden klasifikovaný závod má Kimi Räikkönen, ale série je starší (Austrálie 2012 - Maďarsko 2013).
Radost u Marussie po zisku prvního bodu v historii týmu (foto: Marussia F1 Team)
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.