Kimi Räikkönen od komisařů Grand Prix Monaka obdržel napomenutí za způsobení kolize s Kevinem Magnussenem. Fin ale není nadšený, protože ke kontaktu došlo až při couvání.
Komisaři Formule 1 vyšetřovali incident až po závodě a Räikkönenovi udělali napomenutí za nehodu způsobenou šest kol před cílem. Fin se snažil dostat před Magnussena ve vlásence Loews, ale při brzdění byl příliš dlouhý.
Magnussen je přesvědčen, že to byla Kimiho chyba. „Zavřel jsem dveře v Loews a on se rozhodl, že všude projede.“
Räikkönen jel na vynikajícím třetím místě, dokud nepřišel kontakt s Maxem Chiltonem během druhého výjezdu safety caru, poté jel až čtrnáctý. Pilot Marussie za to obdržel napomenutí.
"Z nějakého důvodu najel do mé zadní pneumatiky a zničl ji," smutní mistr světa z roku 2007. "Snažil se dostat do stejného kola jako zbytek pole, ale nevím, co čekal - že mu budu v takto úzké zatáčce uhýbat ze stopy, aby mě předjel?
Nevím, co si myslel. Pochopitelně že zničil můj závod a od tohoto okamžiku bylo po něm. Měl jsem dobrou pozici i dobrou rychlost. Ale opět jsem z toho nic nevytěžil a vyšel naprázdno. Tentokrát to nebyla vůbec naše chyba," zlobí se Räikkönen.
Finský pilot přiznává, že jeho manévr na Magnussena byl agresivní. „Snažil jsem se předjet na vnitřku a nemohl jsem projet zatáčku,“ řekl Räikkönen. „On jel trochu doleva a já jel přes obrubník a bylo to tam velmi těsné, ale zeď byla příliš blízko a musel jsem couvat.“
„Dokud jsem nezačal couvat, nenaboural jsem do něj. Ale v tu chvíli jsem nemyslel na body, protože zda dojedu po pár bodů za osmé místo nebo budu 10., 11., to pro mě nehraje roli.“
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.